Skip to content

המשקיעים אוהבים את יאהו, אבל הדוחות מאכזבים

ענקית האינטרנט מציגה תוצאות מאכזבות, שנה אחרי שנכנסה לתפקיד המנכ"לית החמישית, מריסה מאייר • הרווחים מאחזקת החברה במניות עלי באבא, הצליחו להכניס קצת צבע לנתונים היבשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יאהו מפרסמת נתונים מאכזבים לרבעון השני של השנה. ירידה של 7% בהכנסות הם כרטיס הביקור של  המנכ"לית, מריסה מאייר, שנכנסה לתפקיד לפני כשנה. למרות זאת המשקיעים אוהבים את המניה: מאז  פרסום הדוחות, עלתה המנייה ביותר מ-10%, העלייה הגבוהה ביותר שנרשמה בחמש השנים האחרונות.

משרדי יאהו בבנגלור הודו (ויקימדיה)
משרדי יאהו בבנגלור הודו (ויקימדיה)

“החברה שלנו הראתה יציבות, ואנחנו השקנו יותר מוצרים, תוך שאנחנו מציגים מוצרים חדשים כמעט בכל שבוע", אמרה מנכ"לית יאהו. מאז כניסתה של המנכ"לית הצעירה בת ה-38, רכשה יאהו יותר מ-10 חברות מתחום הפרסום והמיקרו בלוגינג, מתוך מטרה למצב את עצמה בשוק הפרסום, בעיקר לצעירים. בין אותן חברות שיאהו רכשה, אפשר למנות את אתר המיקרו בלוגינג והרשת החברתית טאמבלר, שבעבורה שילמה יאהו 1.1 מיליארד דולר.

טאמבלר הייתה אמורה להכניס משב רוח צעיר ורענן בחברה המקרטעת, אותה קיבלה מאייר, והיא ידעה למה. בשנת 1999 הצטרפה מאייר לחברת גוגל כמהנדסת הראשונה בחברה הצעירה (והאישה הראשונה המועסקת בתפקיד זה), או כמועסקת מספר 20. את המודל לפיו מכניסה ענקית החיפוש מיליארדי דולרים בשנה, ביקשה מאייר להביא ליאהו, בדמות אותן חברות הרבות שנרכשו כולל טאמבלר. רק שהישועה לא צמחה משם.

יאהו – פופלאריות נמוכה של משתמשים

הדוחות הראו תוצאות פושרות למדי בתחום הפרסום, וירידה בשימוש במנוע החיפוש של יאהו. כפי שעולה מהדוח, עיקר הירידות ספגו נתונים כמו תשלום עבור כל מודעה, ומספר הפרסומות שנמכרו באתר. הנתון מצביע על פופלאריות נמוכה של המשתמשים בשירותים של יאהו, כמו גם מספר בעלי העסק שמשתמשים ביאהו כפלטפורמה לפרסום. בניגוד לכך, עיקר הרווחים ראתה יאהו ממקור אחר.

החלק הארי מההכנסות של יאהו הגיע מאחזקותיה במניות עלי באבא. חברת האינטרנט שמשמשת כפלטפורמת תיווך בין חברות קטנות ובינוניות לצרכנים, הכניסה ליאהו, שמחזיקה בין 23% ל-24% ממניות החברה, כ-1.4 מיליארד דולר ברבעון השני. מכיוון שעלי באבא מתכוונת להנפיק את עצמה עד סוף השנה, יאהו תצטרך למכור כ-13% עד 14% מאחזקותיה בחברה. אז יזרמו לקופתה של יאהו כ-8 מיליארד דולר. במקרה זה, יאהו עדיין תחזיק בנתח גדול מעלי באבא, שתמשיך להעשיר את קופתה עד אשר מודל הפרסומות והשימוש ברשתות חברתיות בדמות טאמבלר, שמאייר כל כך מייחלת להצלחתם, יכנסו למסלול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן