Skip to content

התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ: להשעות את גפסו

התנועה לאיכות השלטון מבקשת להורות על השעייתו של ראש העירייה מנצרת עילית ולא לאפשר לו להתמודד על ראשות העיר בבחירות הקרובות. זאת, נוכח העובדה כי הוגש נגדו כתב אישום חמור המייחס לו עבירות של שוחד, ובשל הנסיבות המיוחדות של המקרה בהן קיימת זיקה הדוקה בין תפקידו הציבורי לבין מהות העבירות המיוחסות לו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום עתירה כנגד ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו; מועצת עיריית נצרת עילית, שר הפנים הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים. בעתירה, מבקשת התנועה לאיכות השלטון להורות על השעייתו של ראש העירייה מראשות העיר ולא לאפשר לו להתמודד על ראשות העיר בבחירות הקרובות. זאת, נוכח העובדה כי הוגש נגדו כתב אישום חמור המייחס לו עבירות של שוחד, ונוכח הנסיבות המיוחדות של המקרה בהן קיימת זיקה הדוקה בין תפקידו הציבורי לבין מהות העבירות המיוחסות לו, ונוכח הפגיעה הקשה מנשוא באמון הציבור במערכת השלטונית ובטוהרו ויושרו של השירות הציבורי בכלל. 

שמעון גפסו (צילום: אתר העירייה)
שמעון גפסו (צילום: אתר העירייה)

עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בעתירה, היא כי מצב העניינים בו ראש עירייה בישראל חשוד בשורה ארוכה של עבירות חמורות שביסודן טבועה היעדר יושרה במובן הגס ביותר, הינו בלתי נסבל, בלתי סביר, ומהווה ריסוק טוטאלי של אמון הציבור בנבחריו ומוסדותיו. על כן, על מועצת עיריית נצרת וגורמי משרד הפנים לפעול לאלתר להפסקת כהונתו של מר גפסו ולא לאפשר לו להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות, שייערכו בחודש אוקטובר השנה. 

בתאריך 17.6.13 הוגש נגד גפסו כתב אישום חמור המייחס לו עבירות שוחד. זאת, בנוסף לכתבי אישום הכפופים לשימוע בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, שוחד בחירות ואי פרסום הסכם קואליציוני. התנועה לאיכות השלטון מציינת בעתירה, כי מהודעת משרד המשפטים על כתב האישום עולה כי במשך שנות כהונתו כראש עירייה, הפר, לכאורה, מר גפסו באופן שיטתי וחוזר את הדינים הבסיסיים החלקים על נבחרי ציבור ועובד ציבור. 

עו"ד נידאל חאייק, מנהל הפרויקט המוניציפאלי בתנועה לאיכות השלטון: "קרני החשדות הפליליים החמורים כנגד מר גפסו, ממיסות את אמון הציבור במוסדות עיריית נצרת עילית, ובשירות הציבורי ככלל. פגיעה כה אנושה באמון הציבור אינה גזירה שהציבור יכול לעמוד בה, בוודאי לא כאשר מדובר בעבירת שוחד המבוצעת, כך על פי החשד, תוך שימוש במשרה ציבורית ובסמכויות הנלוות לה. המשך מילוי תפקיד ראש העיר ע"י מר גפסו מוביל לכרסום ניכר באמון הציבור ובלגיטימיות הפעילות של עיריית נצרת עילית, ופוגע קשות בתפיסת טוהר המידות של השירות הציבורי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן