Skip to content

יאיר לפיד צריך לדאוג: הג'ירפות כתבו עליו שיר

גלעד כהנא והלהקה לא עושים הנחות לפוליטיקאי בהתהוות וכך הם שרו לו במופע האחרון: "חברים שואלים אותי למה אתה צריך את החרא הזה, של הפוליטיקה הישראליייית, אני רוצה להיות מלך ישראל, מלך ישראל, מלך ישראאאאל, אלוהים בעצמו הושיט את היד ודחף לי סיגר לפה ואמר לי יפה יאיר יפהההה, מה שיש לי על השיער זה לא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גלעד כהנא והלהקה לא עושים הנחות לפוליטיקאי בהתהוות וכך הם שרו לו במופע האחרון: "חברים שואלים אותי למה אתה צריך את החרא הזה, של הפוליטיקה הישראליייית, אני רוצה להיות מלך ישראל, מלך ישראל, מלך ישראאאאל, אלוהים בעצמו הושיט את היד ודחף לי סיגר לפה ואמר לי יפה יאיר יפהההה, מה שיש לי על השיער זה לא צבע, אלוהים בכבודו ובעצמו משח אותי למלך ישראל!"

מאת יובל אראל

שוטי הכפר? ג'ירפות ב"ברבי". צילום: יובל אראל

 לקראת השעה שלוש בצהריים, יום שישי, נפתחו הדלתות והחלה כניסת הקהל  ל"ברבי" בתל אביב. עניין של רגעים ספורים והרצפה מלאה, מפוצצת בקהל, כמה מאות. בחוץ גשם מעצבן ורוח קרה, אבל מתברר שמופע של ג'ירפות בכל מצב וזמן הוא אבן שואבת לקהל. ברשימה שהכינו חברי הלהקה  16 שירים משלושת האלבומים, כולל האלבום האחרון "אין כניסה לפילים". 

שישה אנשים לבושים בחליפות לבנות עולים על הבמה. ג'ירפות. המופע מתחיל: "יש לו בחורות כמו מים, עד הברכיים / יש לו בחורות כמו מים / בחורות רוחצות ידיים, עד הברכיים, בחורות רוחצות ידיים…".

 ג'ירפות ללא ג'ירפות זה לא ג'ירפות, השיר הבא הוא השיר הראשון באלבום (המלא) הראשון משנת 1999: "קרה לך שהתעוררת באמצע הלילה / הפרווה שלך ספוגה בזיעה / אתה דוהר במדבר לבן בין עדר ג'ירפות כשווה בין שווים? /  קרה לך שהבטת מעלה וראית שמיים תכולים ובכית / כי הצוואר שלך לא מספיק גבוה כדי ממש לגעת בהם? /  קרה לך ששאלת את הג'ירף על ידך מהו המוות בעצם והיא ענתה לך בקול מתנשף של ג'ירפה זקנה / קרה לך שהתעוררת באמצע הלילה?…". 

כעת כהנא מחבר מיקסר למיקרופון, הוא מתחיל ספק לשיר, ספק לדקלם: "חברים שואלים אותי למה אתה צריך את החרא הזה, חברים שואלים אותי למה אתה צריך את החרא הזה. של הפוליטיקה הישראליייית, אני רוצה להיות מלך ישראל, מלך ישראל, מלך ישראאאאל, אלוהים בעצמו הושיט את היד ודחף לי סיגר לפה ואמר לי יפה יאיר יפהההה, החברים אמרו לי למה אתה צריך את החרא הזה את הפוליטיקה בישראל לא באמת, מה אתה צריך את זה, מה שיש לי על השיער זה לא צבע, אלוהים בכבודו ובעצמו משח אותי למלך ישראל!"

המנגינה מסתיימת, כעת יאיר, סליחה גלעד, פונה אל הקהל: "כן רבותי אני מבטיח לכם, כשאהיה מלך שלכם אני אעשה לכם דברים איומים ונוראים את רובכם אני אשמיד לא בגלל שאתם יפים אלא כי אתם כעורים בעיני, אתם תוצאה איך לומר רפואה מערבית".

אחרי שכבר הפך ודש שוב ושוב ביאיר לפיד לפני כשש שנים, כהנא חוזר ולוקח את אותו לפיד המבקש לרוץ כעת לכנסת וטוחן לו את הצורה, פשוט. גלעד כהנא צדק? ימים יגידו.

השירים ממשיכים, הזמן לא מתקדם, נראה כי ג'ירפות משקיעים יותר זמן בכל שיר. גלעד שוב מוצא לו איזו נקודה בחלל כדי להיכנס בה, פעם זה אחד מהקהל, פעם אחרת זה מי מהנגנים, בכלל לא משנה המהות, העיקר שזה עובד בכל פעם מחדש, נותן את הנופך המיוחד והאופייני למופעים של ג'ירפות.

ברגע שיצאת מהאולם שכחת ממה ועל מה צחקת. ואולי טוב שכך, כי הביקורת של גלעד כהנא היא חזקה, חריפה ומכה מתחת לחגורה. זו לא רק המוזיקה, זו האמירה, ולפעמים טוב שיש אחד כזה בסביבה, שוטה הכפר? אין נביא בעירו? לא. סתם אחד חד מוח וחריף לשון המנצל את הבמה כדי להגיד משהו עליו ועלינו.

עוד בתרבות: מעולם חיינו לא היו נזילים כל כך

iגם: להקה ושמה אנרגיה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן