Skip to content

הוארך מעצרו של מנהל אגף הכספים בעיריית הוד השרון

המנהל שנעצר אתמול, חשוד שקיבל שוחד מגורמים שונים שהיו חייבים כספים לעירייה. בית המשפט אישר פרסום פרטי הפרשה למעט שם החשוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעצרו של בכיר באגף הכספים של עיריית הוד השרון, החשוד כי קיבל כספי שוחד ובתמורה קידם את עניינם של גורמים שונים שעובדים מול העירייה, הוארך היום בבית משפט השלום בפתח תקווה בשישה ימים. הבכיר נעצר אתמול בשעות הצהריים.

בהחלטתו כותב השופט אהרן ד. גולדס כי מחומר החקירה שהוצג בפניו "החשוד מכהן כמנהל אגף ההכנסות בעירית הוד השרון ועל פי החשד מסר מידע פנימי לצד ג' כאשר אותו צד ג' יצר קשר עם חייבים לרשות המקומית תוך מתן הצעה להפחתת החוב שלהם ברשות המקומית תמורת תשלומים".

משך כמה חודשים ניהלו חוקרי מפלג ההונאה את החקירה, שבמהלכה בדקו את ההתנהלות המנהל באגף הכספים של העירייה. בעקבות החקירה פשטו אתמול בבוקר החוקרים על משרדי העירייה ועצרו את הבכיר לחקירה.  בתגובה להחלטת המשטרה להפוך את החקירה בנושא לגלויה, נמסר מעיריית הוד השרון כי החקירה נפתחה לאחר תלונה שהגיש ראש העיר חי אדיב, בעקבות חשדות לאי סדרים.

"לאורך כל החקירה פעלה העירייה בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה", נמסר בהודעת העירייה, והוסבר בה שזו התנהלות שבאה "כחלק ממחויבות העירייה והעומד בראשה להבטיח את טוהר המידות וניקיון הכפיים. אנו סמוכים ובטוחים שהמשטרה תבצע חקירה יסודית ומהירה ותברר את כל העובדות עד תום".

נציג המשטרה, רס"ר  גלעד אונגר, הסביר לבית המשפט: "מדובר בחקירה מורכבת שהחלה לפני מספר חודשים כחקירה סמויה במהלכה נאספו ראיות כנגד החשודים. אתמול בבוקר החקירה עברה לשלב הגלוי, נערכו מספר רב של חיפושים בבתי חשודים, בבתי עסק, נתפסו מסמכים רבים, חומרי מחשב, החקירה נמצאת בראשיתה וישנן פעולות חקירה רבות על מנת למצות את החקירה".

פרקליטו של הבכיר, עו"ד יעקב שקלר, טען כי מדובר במעצר שווא של "אדם בן 40, רואה חשבון, כלכלן, ללא שום עבר פלילי… אין לו רבב, נקי כפיים, שעבד עשר שנים במשרד האוצר בתפקידים בכירים". עוד טען הפרקליט, כי "באים, צלמים והורסים לאנשים את החיים ומתברר בסוף שזו מהומה על שום מאומה. אין פה שום פעולת חקירה שדורשת מעצר".

שקלר גם ביקש מבית המשפט לאכוף צו איסור פרסום בטענה כי "מדובר באדם שאת כל הקריירה שלו הקדיש לתפקיד ציבורי בממסד ובינתיים לא צריך להרוס להם את החיים". המשטרה התנגדה וטענה כי "אולי מהפרסום יבואו עוד מתלוננים". השופט האריך את המעצר וקבע כי הוא אוסר לפרסם את שם החשוד והדגיש  "מובהר בזאת כי איסור הפרסום הוא אך ורק לעניין שמו".

לפני שלושה ימים (שני), קבע בית המשפט העליון כי ראש עיריית רמת גן, צבי בר,  לא ישוב להתמודד על ראשות העירייה. בית המשפט פסק כי לנוכח כתב האישום החמור שהוגש נגדו, הכולל קבלת שוחד בסך 1.9 מיליון שקלים, בתמורה לקידום מיזמי נדל"ן, לא ראוי שבר ימשיך לכהן כראש העיר.

לפני כחודש נעצרו ראש עיריית חדרה חיים אביטן ועוד 13 בכירים נוספים בעיר בחשד לעבירות שחיתות שכללו בין השאר הטיית מכרזים, מתן הקלות ואישורי בנייה בניגוד לחוק. לפני כחודשיים נעצר ראש עיריית יהוד, יוסי בן דוד בחשד לקבלת שוחד והלבנת הון. גם ראש עיריית אלעד יצחק עידן נעצר בחשד לשחיתות במתן היתרי בנייה לארבעה קבלנים שאף הם נעצרו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן