Skip to content

40 קשישים הולכי רגל נהרגים מדי שנה בתאונות דרכים בערים

בחמשת החדשים הראשונים של שנת 2013 נפגעו 284 קשישים הולכי רגל בערים, מתוכם נהרגו 9 קשישים ו-73 נפצעו באורח קשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

39 קשישים (גילאי 65 ומעלה) הולכי רגל נהרגים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בתוך הערים. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בין השנים 2003-2012.

בשנת 2012, נהרגו 31 קשישים בעת שהיו הולכי רגל בתחום העירוני ו-181 קשישים נפצעו קשה – ממוצע של יותר משלושה קשישים פצועים קשה בשבוע. בסה"כ, בשנת 2012 נפגעו 659 הולכי רגל קשישים בערים.

בכל שנה נפגעים בערים בממוצע 635 הולכי רגל קשישים (שנים 2003- 2012). מתחילת שנת 2013 ועד חודש מאי, נפגעו 284 קשישים הולכי רגל בערים, מתוכם נהרגו 9 קשישים ונפצעו באורח קשה 73.

תמונת המצב לגבי קשישים הולכי הרגל בישראל מדאיגה במיוחד. בני 65 ומעלה מהווים כ-10% מכלל אוכלוסיית ישראל. בהשוואה לכך, חלקם של הקשישים בקרב הולכי הרגל שנהרגו גבוה ועומד על כ-35% בממוצע במהלך העשור האחרון. בנוסף, קשישים מהווים רוב מבין כלל הולכי הרגל שנהרגו במעברי חציה בערים. רוכבי אופנוע מהווים כ-4% מכלל כלי הרכב אך בשנת 2012 הם היו מעורבים ב-14% מכלל תאונות הדרכים שיש בהם הרוגים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה חייבת לכבד ולתת לאזרחיה הוותיקים את האמצעים להגברת מודעותם לסכנות בדרכים הנובעות מהמאפיינים הייחודיים להם. על המדינה להשקיע בתשתיות מותאמות לקשישים במיוחד באזורים בהם יש ריכוז גבוה של קשישים".

התפלגות לפי ערים של מספר הקשישים הולכי הרגל שנפגעו בתאונת דרכים בערים בשנת 2012:

• בתל אביב נפגעו 100 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם חמישה נהרגו,
• בירושלים נפגעו 63 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם חמישה נהרגו,
• בפתח תקוה נפגעו 35 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם שלושה נהרגו,
• בחיפה נפגעו 32 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם שלושה נהרגו
• בבת ים נפגעו 36 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם אחד נהרג

קשישים הם משתמשי דרך פגיעים יותר מאשר צעירים, כיוון שהסיכוי למות מפגיעה פיזית בעוצמה נתונה גדל עם הגיל. כאשר מתרחשת תאונת דרכים, היא משפיעה יותר על הקשיש מאשר על צעיר, ולכן חשוב במיוחד למנוע את התערבותם של הקשישים בתאונות דרכים.

קשישים נמצאים בסכנה בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קישים הוא כי לוקח להם זמן ארוך יותר מצעירים לחצות את הכביש בגלל מצבם הפיזי. בנוסף, קשיי ראייה ושמיעה משפיעים על הדרך שבה חוצים קשישים את הכביש.

אפשר לשפר מצבי סיכון של הולכי רגל באמצעות עריכת שיפורים בנראות, טיפול במפגעים כמו בורות פעורים או חפצים מסוכנים על המדרכה וכן הארכת זמן הרמזור הירוק להולכי רגל במעברי חצייה. כמו כן, יש לבצע פעילויות הסברה בקרב קשישים בכדי להקנות להם את הידע והכלים להתמודד עם הסכנות המצפות להם בכביש כהולכי רגל. על הרשויות המקומיות להוסיף מעברי חצייה מוסדרים בסביבת המוסדות המשמשים את הקשישים כמו בתי אבות וקופות חולים, להציב שילוט גדול וברור באזורים אלו וכן לדאוג להנמכת המדרכה ולהבטיח שדה ראייה רחב ליד מעברי חצייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן