Skip to content

האלבומים שיעשו לכם יום אהבה שמח

אחרי שעברנו בשלום את ט' באב המסמל חורבן ושנאת חינם, מגיע תורו של ט"ו באב, המסמל פיוס ואהבה. יובל אראל ממליץ על ארבעה אלבומים שיש בהם אהבה למוזיקה ומוזיקה לאהבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמנים שונים – בינינו שירי אהבה 

כרגיל אצלנו לקראת כל חג מאתגרות חברות המוזיקה את השוק באלבומים חדשים, חלקם אוספים המיועדים במיוחד עבור החג וחלקם השקות של אלבומים חדשים למוזיקאים מוכרים לצד צעירים.

את הפתיח נותנת חברת הליקון עם אלבום אוסף "בינינו שירי אהבה" הכולל אסופה של 17 שירים המבוצעים על ידי אמני הבית ביניהם שרון ליפשיץ, יהודית רביץ, שלמה ארצי, אבישי כהן, עידן רייכל, שירי מימון, מי פיינגולד, ברי סחרוף, יהודה פוליקר.

את האהבה שלו מצאתי במספר שירים מיוחדים – "אל תאחר" של קרולינה מלכת הגרוב, "תעשה לי טוב" של מטרופולין, Cut It Out"" של דניאלה ובן ספקטור ו"הכאב הזה" בביצוע משותף של עברי לידר ונינט. זהו שיר שמתפרסם בפעם הראשונה על גבי תקליטור. אז אם אתם מחפשים לכם פס קול מאוהב ליום ראשון הקרוב קחו בחשבון את האלבום הזה.

x

שלמה גרוניך – אחרי הכל

אהבה נוספת אשמח לייחס לאחד ומיוחד – שלמה גרוניך ואלבומו החדש "אחרי הכל". אמנם אין מדובר באלבום אהבה או אהבהבים במוגדר, אך את האהבה של שלמה למוזיקה וליצירה המקורית מרגשים היטב בין המילים, הצלילים והשירים.

 למעט שיתוף פעולה אחד ומיוחד באלבום עם מוש בן ארי בשיר "דגים מעופפים", הצליל הגרוניכי האופייני נשמר בו היטב, אך יחד עם זאת אין גרוניך קופא על שמריו או מייצר על פי נוסחה קבועה. השירים מנסים צלילים, מבנים ורעיונות חדשים.

גרוניך גם מוסר את אהבתו למשפחתו שעמדה לצידו, לאייל מזיג שלקח את נטל ההפקה המוזיקלית ולאקו"ם שתמכה באמצעות הקרן לקידום, טיפול ועידוד ביוצר וביצירה הישראלית.

קרן פלס – איך שהשמש תזרח 

הרומנטיקנית ללא תקנה, קרן פלס, משיקה את האלבום "איך שהשמש תזרח", שמציג את הזווית הנשית לאהבה וכל הקשור בכך.

זהו אלבום שאת ניצנו הראשון זרעה קרן לגדות אגם במהלך טיול בניו זילנד. מדובר באלבום אישי וחושפני מאי פעם שפרסמה קרן. היא מתעדת בו תקופה מאוד סוערת בחייה, זוגיות, אהבה בלתי אפשרית, פגישות, פרידות ובדידות, וכמובן הריון ולידה.

 פלס, הנטועה היטב במיינסטרים הישראלי מאז שפרצה לתודעה לפני 13 שנים, הספיקה לכבוש את לב המאזינים, להחזיק ברזומה מכובד של יוצרת ומבצעת, אף לזכות בפרסי איכות ליצירה. אני ממליץ על האלבום לאוסף האהבה לחג ובכלל.

רוני דלומי – תחזיקו 

כוכבת נולדת והצעירה בחבורה, רומי דלומי, משיקה את אלבומה השני – "תחזיקו", הכולל עשרה שירים שאת חלקם כתבה ויצרה רוני בשנתיים החולפות, וחלקם נכתבו על ידי  אחרים והפיקו אותם איתמר מאירי ואיתן רז.

האלבום הוא מעין ספר חוויות אישי של רוני. היא ליקטה כאן רגעים פרטיים וסיפורי חיים, שאותם חוותה מאז השקת אלבום הבכורה וההכרה במסלולה כזמרת ויוצרת.

אז נכון שיש הבדל תהומי בין הקליימקס של רגעי הזכייה בתואר הנכסף בטראשריאליטי "כוכב נולד" לבין הדרך הלא קלה להמשיך בעשייה סיזיפית כדי ליצור ולבצע; ונכון שדלומי מתחילה עם פור שכולל את היותה צעירה, יפה ונעימה לאוזן; ונכון שבדרך כלל יש למוזיקאי המבקש גם ליצור ולא רק לבצע את משבר האלבום השני. אולם אלבומה החדש מוכיח כי רוני יושבת היטב במיינסטרים המוזיקלי הישראלי, פונה לקשת רחבה של קהל ושיריה יכולים לקשט אירועים רבים. לכן אני מצרף את האלבום החדש לרשימת הנבחרים לכבוד יום האהבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן