Skip to content

התאטרון השחור – קסם צבעוני על הבמה

תאטרון אימאג' מפראג מביא אלינו את מופע התאטרון השחור – מופע הנעזר באור אולטרה סגול ובצבעים זרחניים כדי ליצור אירוע קסום על הבמה, דמויות שמרחפות באוויר וצורות גאומטריות שרוקדות מולנו. פנטומימה, צלליות, צבעים וצורות במופע מיוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תאטרון אימאג' מפראג מביא אלינו את מופע התאטרון השחור – מופע הנעזר באור אולטרה סגול ובצבעים זרחניים כדי ליצור אירוע קסום על הבמה, דמויות שמרחפות באוויר וצורות גאומטריות שרוקדות מולנו. לעתים אפשר להבחין ביוצרים האנושיים, ולפעמים נראה כאילו עולם הצורות קם לחולל על הבמה מעצמו. בין לבין יש קטעי פנטומימה בגילומם של השחקנים רבי ההמצאות.

בתמונה אחת מטיסים השחקנים מטוס כשכל מה שברשותם הוא משרוקית, ובפעם אחרת הם מגלמים דמות של יתוש באופן משעשע ומשכנע. נעשה שימוש חכם בבדים ובהקרנות על הבדים והבגדים ונוצר מרחב נוסף של צבעים וצורות. הצבעים הזרחניים קורנים כאשר הם מוארים באור האולטרה סגול – הוא האור השחור אשר נותן למופע את שמו.

בקטע אחד הפנטומימה הופכת לתאטרון צלליות, אולי כמחווה למקורותיו של התאטרון השחור בסין. השפה היא אוניברסלית, ההומור עדין, לא מתנמך אבל שייך לעולם הילדים, והמראות והצלילים אינם מצטרפים לחוויה אחת כוללת שיש בה סיפור, אלא יוצרים רצף של רגעים יפים ומרגשים. המופע נמשך יותר משעה וחצי והקהל, ובמיוחד הילדים, יושב מרותק, שזה כשלעצמו הישג בעולמנו התזזיתי.

אנשים וצורות במופע התאטרון השחור (צילום: ענבל כהן-חמו)
תנועה ובדים והקרנת צבעים (צילום: ענבל כהן-חמו)
האם זה אפשרי? (צילום: ענבל כהן-חמו)
פנטומימה במיטבה - יתוש מטופל על ידי יתוש רופא (צילום: ענבל כהן-חמו)
מרחפים וזוהרים - אפקטים מרהיבים (צילום: ענבל כהן-חמו)
צורות בתנועה (צילום: ענבל כהן-חמו)

התאטרון יופיע עד סוף יולי ברחבי הארץ, מבאר שבע ועד כרמיאל.

עוד תמונות מהמופע בגלריה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן