Skip to content

מחר יפורסם המכרז להקמת תחנת רכבת באחיהוד

זאת במסגרת הקמת קו הרכבת עכו – כרמיאל. השר כץ: "משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה אנו גאים להביא את בשורת הרכבת לגליל ולעמק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל יפרסמו מחר את המכרז להקמת תחנת רכבת באחיהוד, זאת במסגרת הקמת קו הרכבת בין עכו לכרמיאל, כך הודיע היום שר התחבורה ישראל כץ.

תחנת אחיהוד. טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים ומגרש חנייה לכלי רכב. הדמיה: משרד התחבורה
תחנת אחיהוד. טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים ומגרש חנייה לכלי רכב. הדמיה: משרד התחבורה

 

פרסום המכרז להקמת תחנת הרכבת באחיהוד התאפשר לאחר שהשר כץ הצליח למנוע את הקפאת פרויקט קו הרכבת עכו- כרמיאל ואת מיזם רכבת העמק, בעקבות הקיצוץ בתקציב המדינה.

תחנת הרכבת החדשה כוללת בין השאר טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים ומגרש חנייה לכלי רכב והיא תשרת בעיקר את ישובי הסביבה, תוך דגש מיוחד על הישובים הדרוזים: ג'וליס, יאסיף וירכא וכן את אזור התעשייה בר לב. התחנה צפויה להיחנך בסוף שנת 2016.

מסילה באורך של 23 ק"מ

קו הרכבת בין עכו לכרמיאל כולל מסילה כפולה באורך של 23 קילומטרים, המתפצל מקו רכבת החוף. לאורך התוואי יוקמו שתי תחנות רכבת, האחת באחיהוד והשנייה בכניסה לכרמיאל. תוואי המסילה כולל בין השאר, מנהרות, גשרים והטיית נחלים. עלות הפרויקט נאמדת ב- 2.8 מיליארד שקלים.

שתי מנהרות

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, שי ברס אמר, כי החברה נערכת לפרסום מכרז של תחנת הרכבת השנייה בפרויקט בכניסה לכרמיאל. העבודות להקמת מסילת הרכבת מתקדמות כולל כריית מנהרות הכרם באזור בקעת בית הכרם שבגליל המערבי. צוותי עבודה של חברות ישראליות וסיניות ממשיכים בכריה של צמד מנהרות, באורך של כחמישה קילומטרים כל אחת, משני צידיו של הר גילון.

"איכות חיים"

השר כץ ציין, כי משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה. לדבריו, בנוסף לאיכות חיים גבוהה יזכו תושבי הגליל והמטיילים הרבים הפוקדים את האזור במערכות תחבורה מתקדמות ומהירות. "אנו גאים להביא את בשורת הרכבת לגליל ולעמק, במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים בצפון ובדרום" הוסיף כץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן