Skip to content

המשקיעים נושמים אוויר פסגות חדשות

שבוע הראלי צפוי להימשך. יו"ר הפד' הצהיר כי אין תאריך מסוים שבו הרכישות יפסקו או יצומצמו רכישות האג"ח. נאומו המרגיע של ברננקי נתן אור ירוק לשוורים להמשיך קדימה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע שהיה: אירועים בולטים

האירוע הבולט של השבוע הוא הראלי אל עבר פסגות חדשות הצובר תאוצה מיום ליום. המדווחות בוול סטריט ונתוני מקרו מעודדים, ממשיכים לתמוך בשווקים. נאומו המרגיע של ברננקי נתן אור ירוק לשוורים להמשיך קדימה.

ברננקי – צמצום הרכישות, לא בעתיד הנראה לעין

במהלך עדותו החצי שנתית ציין ברננקי, כי רכישות האג"ח ימשכו בקצב הנוכחי עד שלא יחול שיפור משמעותי יותר בכלכלה האמריקנית. יו"ר הפד' הצהיר כי אין תאריך מסוים שבו הרכישות יפסקו או יצומצמו. שיפור משמעותי בסקטור התעסוקה עשוי לעודד צמצום הרכישות במהלך הרבעון האחרון של השנה ואת הפסקת הרכישות במהלך השנה הבאה.

האינפלציה מתחילה להרים את הראש

מחירי הנפט הגבוהים גורמים לזינוק באינפלציה. מדד המחירים לצרכן של ארה"ב עלה ב-0.5% בחודש יוני לעומת הצפי שעמד על עליה של 0.3%. האינפלציה מתחילה להרים ראש וזה למעשה מפעיל לחץ מסוים על מקבלי ההחלטות בפד'.

לחץ על הדולר האמריקני

ברננקי נתן מכה קשה לדולר אחרי שרמז על כך שהמדיניות המוניטארית הנוכחית לא תשתנה בזמן הקרוב. כל עוד לא יתרחש שינוי אמיתי, הדולר ימשיך לספוג הפסדים קשים מול כל המטבעות הנסחרים מולו. אצלנו, הדולר סגר את השבוע מתחת ל-3.60, בדרך לשפל שנקבע בתחילת חודש מאי השנה ( 3.54). בנק ישראל ממשיך לשמור על ניטראליות בשלב זה אך נראה כי ההתערבות הבאה בלתי נמנעת והיא ממש עומדת מעבר לפינה. חולשתו של הדולר בעולם מפעילה לחץ כבד על בנק ישראל. אנו מעריכים כי חצייה של אזור 3.55 תהווה קו אדום עבור מקבלי ההחלטות בבנק ישראל.

השבוע שלפנינו

זירה מקומית

המדדים בארץ סיימו את השבוע שעבר בעליות שערים נאות. מדד ת"א 25 סגר את השבוע באזור 1226 הנקודות. הנעילה ההססנית בוול סטריט אמורה להעיב על השוק המקומי. אנו מעריכים, כי הדשדוש בשוק המקומי ימשך עוד זמן רב. טווח המחירים שלנו לשבוע זה: 1240- 1210 הנקודות.

בזירת המט"ח, הדולר צפוי להמשיך לספוג הפסדים מול השקל. חולשתו של הדולר בעולם באה לידי ביטוי גם אצלנו. טווח המחירים שלנו לשבוע זה: 3.6- 3.54.

זירה בינלאומית

השבוע יהיה מעניין לראות האם הקונים יהיו מספיק נחושים בכדי להוביל למהלך עליות משמעותי יותר. השבוע צפוי להיות עמוס באירועי מקרו שעשויים להשפיע על השווקים הפיננסיים.

האירוע המשמעותי הראשון יפורסם ביום שלישי– מדד מנהלי הרכש של סין. על פי הנתון, סקטור היצור של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם התכווץ בפעם השלילית ברציפות. הנתון צפוי לרשום קריאה של 48.6 נקודות לעומת 48.2 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. נתון מאכזב עלול להפעיל לחץ כבר על השווקים ואילו נתון מפתיע, יספק דלק להמשך הראלי בשווקים.

אירופה שוב על הכוונת

שלל נתוני מקרו צפויים להתפרסם השבוע באירופה. מדד מנהלי הרכש במדינות הגדולות של הגוש צפויים להעיד על שיפור ביחס לחודש הקודם אך עדיין לא צפויה התרחבות בסקטורים השונים.

סקר האקלים העסקי של גרמניה צפוי להצביע על שיפור ביחס לחודש הקודם. הנתון צפוי לרשום קריאה של 106.3 נקודות לעומת 105.9 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם.

נתונים מעודדים צפויים לתת דחיפה משמעותית לשטר האירופאי. המחסום הבא שלו מול הדולר ניצב באזור 1.3140. פריצה של רמה זו תוביל למהלך עליות נוסף אל עבר 1.33.

רותח בסקטור הסחורות- הנפט בדרך ל-110

הנפט ממשיך לטפס ללא מעצורים אל עבר 110 דולר לחבית. השיפור המתמשך המורגש היטב בארה"ב יחד עם הירידה החדה שחלה במלאי הנפט, דוחפים את הזהב השחור אל עבר שיאים חדשים ונראה כי היד עוד נטויה. פריצה מעל 110 תוביל להמשך העליות אל עבר 115 דולר לחבית לפחות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן