Skip to content

עלייה במספר הלוחמות המתגייסות לחילות השדה

העלייה נובעת מהחלטה על שינוי מודל גיוס הנשים. ראש אכ"א, האלוף אורנה ברביבאי: "מצפים מהמתגייסים ליטול על עצמם אתגרים משמעותיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחזור גיוס אוגוסט 2013 ליחידות השדה יחל היום (ראשון). בגיוס הקרוב עתידים להתגייס לצה"ל בנות ובנים המיועדים לשירות קרבי ביחידות השדה, למערך תומכי הלחימה ולתפקידי מנהלה. בגיוס הנוכחי חל גידול בהיקף הלוחמות אל מול היקפן בגיוס אוגוסט אשתקד וזאת, בין היתר, כתוצאה מההחלטה על שינוי מודל גיוס נשים ללחימה והמרת גיבוש הלוחמות ליום איתור ייעודי בשילוב הרצאות מפי מפקדות וחיילות.

אלוף אורנה ברביבאי (צילום: דו"צ)
אלוף אורנה ברביבאי (צילום: דו"צ)

בפתח מחזור הגיוס אמה האלוף אורנה ברביבאי, ראש אגף כח אדם: "האתגרים הביטחוניים הנובעים בין היתר מאי היציבות באזורינו מחזקים את הצורך בצבא חזק המתבסס על יתרון אנושי בולט ומשמעותי. כצבא העם, נותן צה"ל ביטוי לכלל מגזריה של החברה הישראלית במסגרתו ומעניק לכולם הזדמנות שווה לתרום את חלקם ולהשפיע. אנחנו מצפים מהמתגייסים ליטול על עצמם אתגרים ותפקידים משמעותיים ובאמצעותם להתפתח, להשפיע ולהירתם להגנת המדינה ולשירותיה".

92.6% מהמשובצים ליחידות השדה שובצו לאחת משלוש העדיפויות הראשונות שלהם, כפי שמילאו אותן בשאלון ההעדפה. 42.2% מהמתגייסים הביעו נכונות לשרת ביחידות חיל-הרגלים השונות.

מתגייסות (צילום אילוסטרציה: דו"צ)
מתגייסות (צילום אילוסטרציה: דו"צ)

"בעשור האחרון צה"ל עשה הרבה מאוד דברים בעניין הנשים בצבא, אבל השנה וחצי האחרונות הן שנים דרמטיות במיוחד בקשר לשירות נשים בצה"ל". כך אמרה תא"ל רחל טבת-ויזל, יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, בכנס מיוחד בנושא שירות נשים בצה"ל שהתקיים בחודש שעבר. "אפשר לראות שבצה"ל ובמדינה מדברים סוף סוף על שירות דיפרנציאלי לפי מערך ולא על פי מגדר".

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף במילואים עמוס ידלין, אמר בכנס כי "יש קשר הדוק בין סוגיית קידום מעמד הנשים בצה"ל ונושאים אסטרטגיים. בעיני הנושא של שירות נשים קשור לערכים ולצבא חזק. פגיעה בערך השוויון היא לא רק פגיעה ערכית, זוהי פגיעה בכוחו של צה"ל. זה אינטרס של כולנו להתעסק בזה. האיכות של צה"ל נובעת מכוח האדם שנובע ממוטיבציה וערכים ואסור לנו להפסיד 50% מהפוטנציאל".

בשנים האחרונות מרחיבה יחידת היוהל"ן את פעילותה לחיזוק שילוב הנשים בצה"ל ולמניעת הטרדות מיניות. בין הפעילויות הבולטות שנעשו ביוהל"ן מאז שנה שעברה אפשר למנות את הקמת מרכז מהו"ת (מרכזת התמודדות ותמיכה) עבור נפגעות תקיפה מינית והשקת קמפיין רחב היקף להסברה ביחידות צה"ל השונות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן