Skip to content

כור משנה מדיניות השקעתה בקרדיט סוויס

דירקטוריון החברה החליט על שינוי מדיניות ההשקעה של החברה במניות הבנק באופן שיאפשר לחברה לבצע מימושים. מכירת אחזקותיה במניות הבנק יכולה לחסל את התחייבויותיה הפיננסיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר. הצעד ננקט בגלל התאוששות מניית הבנק
נוחי דנקנר. הצעד ננקט בגלל התאוששות מניית הבנק

כור החברה הבת של דיסקונט השקעות (דסק"ש), השייכת לקבוצת אי.די.בי, בבעלותו של נוחי דנקנר, הודיעה אמש, כי היא משנה את מדיניות השקעתה במניות בנק קרדיט סוויס, ממצב של הימור ותקווה, כי מניות הבנק השוויצרי יניבו תשואה גבוהה, למצב שיאפשר לה לממש מניות הבנק. כך מתברר על פי הודעתה לבורסה. לדבריה, הצעד ננקט בגלל ההתאוששות בשנה שחלפה במחיר מניית קרדיט סוויס ,תנאי השוק ואפשרות המיזוג בין כור וחברת האם – ודסק"ש.

התאוששות במחיר מניית קרדיט סוויס

בהודעת דירקטוריון כור שהועברה אמש לבורסה נמסר, כי "נוכח מגמת ההתאוששות במחיר מניית קרדיט סוויס בשנה האחרונה, תנאי השוק , וכן על רקע עסקת מיזוג אפשרית בין כור לבין דסק"ש החליט דירקטוריון החברה על שינוי מדיניות ההשקעה של החברה במניות הבנק באופן שיאפשר לחברה לבצע מימושים, בבורסה או מחוצה לה, של מניות קרדיט סוויס כולן או חלקן, מעת לעת בתנאי שוק לרבות באמצעות מכירת חבילות מניות באמצעות בנקים, או ברוקרים בהנחה, לפי המקובל בשוק".

עוד נמסר בהודעה, כי "מימוש מניות קרדיט סוויס על פי מדיניות זו יהיה כפוף להחלטה נוספת של הדירקטוריון ולאישורים נוספים ככל שנדרשים על פי דין"

שינוי מדיניות

מדובר בשינוי מדיניות בולט, כי עד כה העדיפו בדיסקונט השקעות להמשיך ולהחזיק במניות קרדיט סוויס בתקווה, כי מניות הבנק יניבו תשואה גבוהה. כור מחזיקה ב-2.3% ממניות קרדיט סוויס. השווי המוערך של מניות אלה הוא כ-3.3 מיליארד שקל. מחודש מארס השנה הוסיפה מניית קרדיט סוויס לערכה כ-21% וכיום היא נסחרת סביב מחיר שוק של כ-28 פרנק שוויצרי, עלייה של יותר מ-85% בשנה שחלפה.

לכור יש התחייבויות פיננסיות של 2.77 מיליארד שקל בחלוקה באה: יתרת אג”ח בסכום של 1.47 מיליארד שקל והלוואות שקיבלה מבנקי ההשקעות סיטי ומורגן סטנלי בשווי של 1.3 מיליארד שקל. מכירת אחזקותיה במניות קרדיט סוויס יכולה לחסל את התחייבויותיה אלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן