Skip to content

המכביה: מדליית זהב או טבעת נישואים?

המכביה ה-19, שנפתחה בסוף השבוע שעבר, היא לא רק ספורט, אלא אירוע חברתי ותרבותי, והזדמנות חד-פעמית למצוא אהבה יהודית כשרה. בין התחרויות בבריכה, במגרש ועל המסלול מתקיימות מסיבות רבות משתתפים כאשר הגדולה מכולן תהיה בטקס הנעילה ב-30 ביולי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם תשאלו את משתתפי המכביה, הפנויים כמובן, מה הם מעדיפים, לזכות במדליה או לזכות בחתן או כלה, התשובה ברורה. אין שום מדליה שיכולה להתחרות באהבה יהודית כשרה. אולי זה לא מקרה שהמכביה נערכת ממש בתקופה רומנטית זו, שבה, אנו חוגגים, בין השאר, את ט"ו באב, יום האהבה.

המכביה היא תחרות ספורט רב-ענפית המתקיימת בישראל אחת לארבע שנים בהשתתפות ספורטאים יהודים מכל רחבי העולם ונחשבת לאירוע הספורט הבינלאומי השלישי בגודלו בעולם, אחרי האולימפיאדה ומשחקי האוניברסיאדה. מצד שני לא מדובר באירוע ספורטיבי חשוב ומתוקשר בקנה מידה עולמי. המכביה ה-19 שנפתחה ביום חמישי האחרון,  נחשבת לגדולה ביותר עד כה, בהשתתפות של כ-9,000 ספורטאיות וספורטאים מ-71 מדינות.

T.Y.P - לידר וגולדשטיין. צילום: יח"צ

מבלי להמעיט בערך התחרות והספורט, והרצון לשבור שיאי עולם, לרוב מהמשתתפים המכביה היא אירוע חברתי ותרבותי מיוחד במינו והזדמנות להכיר אנשים חדשים, שלא ניתן להכיר בדרך אחרת. התחרויות, ב-42 ענפי ספורט, נערכות ברחבי הארץ והן כר פורה לפגישות חברתיות ולהכרויות רומנטיות. לא מעט זוגות נולדו משידוכים, שנוצרו במהלך אירועי המכביה הקודמים, ומן הסתם זה יקרה בודאי גם הפעם.

את החלק הספורטיבי אשאיר למדור הספורט, ונדלג על משוכת האירועים הספורטיביים הישר לאירוע הנעילה, שצפוי להיות להיט מיוחד במינו. אחרי שיחולקו המדליות, והאדרנלין הספורטיבי ידעך, רק במעט, הספורטאים יוכלו ליהנות ממופע הסיום, שייערך באצטדיון טדי בירושלים ב-30 ביולי, ויקבץ על במת ענק אחת מופע סוחף בסגנון פסטיבל Tomorrowland.

ריף כהן. צילום: יובל אראל

את האירוע יפתח הדיג'יי והאייקון עופר ניסים, שהספיק להופיע עם מדונה בסיבוב ההופעות האחרון שלה. אחריו יעלו ויבואו: הצמד T.Y.P – עברי לידר ויונתן גולדשטיין שכובשים את אירופה בשנה האחרונה עם סאונד ייחודי; ריף כהן הזמרת בעלת הניחוח הפריזאי; חברי להקת "ביט בוקס", שהמציאו מחדש את הצליל הבלקני ומקפיצים את הקהל ברחבי העולם; להקת האוריינטל מטאל "אורפנד לנד", עם הז'אנר הייחודי להם שמשלב רוק, צלילים אתניים מזרחיים ופיוטים מהמקורות.

חברי להקת "אינפקטד מאשרום" יחתמו את חלקו הראשון של טקס הנעילה וילוו את חלקו השני של האירוע, שמבטיח להיות מסיבת ענק בהשתתפות כ- 14,000 צעירות וצעירים. הכניסה גם לצעירים שאינם משתתפי המכביה. כרטיסים: החל מ-140 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן