Skip to content

הרשות לזכויות ניצולי השואה מועברת למשרד הרווחה

שר האוצר החליט על יצירת רשימה אחת המאחדת את כלל המוכרים כניצולי שואה בישראל למען שיפור הטיפול בהם. נוסף על כך הוחלט על כמה הטבות שיקלו על הזכאים בעלות של 24 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד. לוודא שכל ניצול מקבל את כל מה שמגיע לו בזכות
שר האוצר יאיר לפיד. לוודא שכל ניצול מקבל את כל מה שמגיע לו בזכות

שר האוצר יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן הכריזו היום בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת על העברת הרשות לזכויות ניצולי השואה למשרד הרווחה: "המהלך נועד כדי להביא לאיחוד כלל הגורמים המטפלים בניצולי שואה תחת קורת גג אחת", הסביר שר האוצר.

החזר של 350 שקל

לדברי לפיד, "ההעברה לא תשנה מבחינת הניצול הבודד – לא מבחינת הפקיד המטפל, לא במיקום הפיזי, לא במספרי הטלפון או הפקס. המטרה שלנו לייעל למקסימום ולאחד את הגופים המטפלים. השר מאיר כהן יהיה בראש ארגון גג ממשלתי שיטפל בניצולי השואה".

כמו כן, שר האוצר הגדיל את התקציב המיועד לניצולי השואה, בהחלטה משותפת עם שר הרווחה, עבור שני נושאים מרכזיים:

  1. ניצולי שואה לא יידרשו להציג קבלות על קניית מוצר חשמלי לשם קבלת החזר מסים. כל ניצול הזכאי להטבה, יקבל החזר של 350 שקלים, ללא צורך בהצגת חשבונית. העלות השנתית של ההטבה היא 17 מיליון שקלים.
  2. אחוזי הנכות של ניצולי שואה יעוגלו כלפי מעלה, בכל מקרה שאחוזי הנכות שלהם חושבו בשברי האחוז. לדוגמה, תגמול חודשי של 39.1 אחוז נכות, יושווה לתגמול החודשי של 40 אחוז נכות ויגדיל את שיעור הקצבה של הניצול בכ-164 שקלים בחודש. העלות השנתית של הטבה זו היא כ-7 מיליון שקלים.

"אנו לא עושים עבודה מספיק טובה בטיפול בניצולי השואה", אמר לפיד בוועדה. "חלק מהדברים שנשבעתי לעשות עם כניסתי לתפקיד הוא שנעשה עבודה טובה יותר. אין לנו הרבה זמן. ניצולי השואה מתים כל יום. ניצולי השואה רוצים לחיות ואנחנו צריכים לעזור להם לחיות. זו המחויבות שלנו והחוב המוסרי שלנו".

רשימה מאוחדת של ניצולי השואה

שר האוצר הוסיף: "אני מבין את החרדה שמעורר המהלך להעברת הרשות לזכויות ניצולי השואה. מצד אחד אנשים אומרים שהם לא מרוצים מהמציאות וכאשר מנסים לשנות, יש תחושת חשש. אם המציאות לא טובה, צריך לשנות אותה, ואנו משנים. למשל, ההחלטה הראשונה שקיבלתי כשר אוצר, מיד כשנכנסתי לתפקידי, היתה להעביר 50 מיליון שקלים למניעת קיצוץ בשעות סיעוד לניצולי השואה. עם הזמן, יצרנו תכנית מערכתית להרחבת הסיוע לניצולי השואה בהיקף של 100 מיליון שקלים בשנה לטובת ניצולי שואה, תקצוב שיעבור עם אישור התקציב במליאת הכנסת בשבוע הבא. הנושא הבא שבו טיפלנו היא יצירתה של רשימה מאוחדת של ניצולי השואה. מעולם לא היתה רשימה מאוחדת בישראל. יש בה כ-170 אלף ניצולי שואה. הרשות עוסקת בטיוב נתונים ונמצאת בקשר עם משרד הפנים כדי לוודא שכל ניצול מקבל את כל מה שמגיע לו בזכות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן