Skip to content

הקו המערכתי של מגפון: כל מה שראוי לפרסום

דמוקרטיה, שוויון מלא, פלורליזם, הוגנות, אי פנייה, אי העדפה, כיסוי הוגן, זמן ומקום שווים לכל נושא, דעה, מוצא, צבע, מין ודת. מאת טובי פולק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דמוקרטיה, שוויון מלא, פלורליזם, הוגנות, אי פנייה, אי העדפה, כיסוי הוגן, זמן ומקום שווים לכל נושא, דעה, מוצא, צבע, מין ודת. אנחנו עוסקים בכל הנושאים הראויים לפרסום, ככל שאנחנו יכולים לכתוב עליהם באחריות, אחרי בדיקה הוגנת וקבלת תגובה ראויה

מאת טובי פולק

אז מה אנחנו בעצם רוצים להגיד, כאן במגפון? אל מי אנחנו מדברים? ואם תרצו, בשפת הפרזנטציות של משרדי הפרסום: מה הן המטרות שלנו? מה הוא המוטו? מי הוא קהל היעד? אל מי אנחנו מדברים? באיזו שפה אנחנו פונים אל קהל היעד שלנו?

והתשובה הפשוטה היא: הקהל שלנו הוא אתם. כל מי שעיתון ישראלי עצמאי מדבר אליו. כל אזרח ישראלי שעומד על דעתו, ולא רק ישראלי; בכל תחום, בכל נושא, בכל מה שחדש, ובעיקר – בכל מה שמעניין.

מגפון נותן ביטוי לשלל דעות (צילם: רפי מיכאלי)

כמעט חודש אנחנו באוויר, ומדי פעם מגיעות אלינו שאלות שונות, וגם משונות, ולעיתים גם טענות וטרוניות. למה אתם כותבים על זה ולא כותבים על זה; איך זה שבכל שאר האתרים הכותרת היא זו, ואצלכם היא אחרת, מה זו התמונה הזאת ואיזו מין כותרת היא זו.

אנחנו מציעים סופרמרקט רחב ידיים

ובכן, זה עיתון. כפי שהבטחנו במסמך העקרונות הראשוני – הוא מציע מבחר רחב של ידיעות, דעות, תמונות, סרטונים, כותרות וכותרות משנה – כמעט בכל תחום מתחומי חיינו. אנחנו מציעים סופרמרקט רחב ידיים, שורות-שורות של מוצרים מסוגים שונים; מחדשות לכלכלה; מספורט לבריאות; מטכנולוגיה ליחסים; מצבא וביטחון למזרח התיכון. כל גולש, כל קורא, ייטה ויאכל ממה שטעים לו. לא מוצא את מבוקשו בשורה א'? אולי ימצא משהו לטעמו בשורה ד'. ובשולי הסופרמרקט הזה, בפינות נסתרות לעיתים, אפשר למצוא מעדניות קטנות, שהמטעמים המוצעים בהן אולי לא נמכרים בסיטונות – אבל מיועדים לקהל מובחר. ספרות וסאטירה, תיק פלילי וטכנולוגיה, תיאטרון ומדיה.

בשולי הסופרמרקט הזה, בפינות נסתרות לעיתים, אפשר למצוא מעדניות קטנות,
שהמטעמים המוצעים בהן אולי לא נמכרים בסיטונות – אבל מיועדים לקהל מובחר

ובכל זאת, מה הקו המנחה שלנו? מה הוא הקו המערכתי? בכמה מילים אפשר לסכם את הקו הזה, גם אם הוא בבחינת המובן מאליו: דמוקרטיה, שוויון מלא, פלורליזם, הוגנות, אי פנייה, אי העדפה, כיסוי הוגן, זמן ומקום שווים לכל נושא, דעה, מוצא, צבע, מין ודת. כותבים וכותבות, עורכות ועורכים, צלמות וצלמים – כותבים ומצלמים אצלנו נשים וגברים, ערבים ויהודים ובני דתות אחרות, עוסקים בכל הנושאים הראויים לפרסום ככל שאנחנו יכולים לכתוב עליהם באחריות, אחרי בדיקה הוגנת ותגובה ראויה. ולא רק בחדשות, פוליטיקה, מדיניות, כלכלה וספורט; אנחנו כותבים גם על נשים וגברים ועל היחסים ביניהם, על גברים וגברים וגם על נשים ונשים; ליבנו אינו גס בנושאים אינטימיים, כל עוד אינם פוגעניים – גם אם הם לא תמיד כוס התה של 100 אחוז מקוראינו. נשים כמו גברים. לא אהבת מאמר? יש עוד הרבה אחרים. ככה זה בעיתון, ככה זה בחיים.

ובמשפט אחד: כל מה שראוי לראות אור – נעשה מה שנוכל בשביל שיראה אור.

אנחנו ממציאים את עצמנו מדי יום

אבל ראוי לזכור: אנחנו אפילו עוד לא נולדנו. אנחנו בקושי עוּבּר. אנחנו ממציאים את עצמנו מדי יום, טועים פה ושם, משתדלים לתקן, עושים הכי טוב שאנחנו מסוגלים. לא תמיד ראשונים, לא תמיד בלעדיים, לא תמיד מכסים הכל, לא מתיימרים להיות בכל מקום, בכל נושא, בכל רגע.

האם אנחנו עושים את העיתון שהיינו רוצים לעשות? עוד לא. אנחנו כן עושים את העיתון הכי טוב שאנחנו מסוגלים לעשות כרגע. מחר העיתון הזה יהיה יותר טוב, בעוד חודש עוד יותר טוב, בעוד חצי שנה הרבה יותר טוב.

בואו לתמוך בנו

בואו לפרסם אצלנו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן