Skip to content

חובטים ורוכבים

פברואר באילת: גביע הפדרציה לנשים בטניס ומרוץ טור אילת עם קבוצה מקצוענית מאיטליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

פברואר באילת: גביע הפדרציה לנשים בטניס ומרוץ טור אילת עם קבוצה מקצוענית מאיטליה

מאת עירית רוזנבלום

בחודש פברואר יתקיימו באילת שני אירועים ספורטיביים בינלאומיים:משחקי גביע הפדרציה בטניס לנשים, אשר ייפתחו ביום רביעי ה-1 בפברואר ויימשכו כ-4 ימים ומרוץ האופניים טור אילת, שיתקיים בעיר הדרומית בסוף השבוע של ה-24 ו-25 בפברואר.

משחקי גביע הפדרציה יערכו במרכז הטניס באתר הים האדום באילת, אשר הותקן במיוחד לכבוד המשחקים. ישראל, אשר אירחה את המשחקים אשתקד, נחשבת למדינה הראשונה המארחת פעמיים ברציפות את הבית האירופאי-אפריקאי. בין המדינות הצפויות להשתתף השנה במשחקים נמנות אוסטריה, בוסניה-הרצגובינה, בריטניה, הולנד, רומניה, שוודיה ועוד. בשנה שעברה השתתפו בתחרות למעלה מ- 90 מדינות. האירוע הספורטיבי זכה לסיקור והתעניינות רבה בכל העולם.

משרד התיירות, אשר פועל ומסייע לקיומם של אירועי תרבות ותחרויות ספורט בינלאומיות בעיר, ישקיע השנה כ-4 מיליון שקלים באירועים השונים המתוכננים להתקיים בעיר. משחקי הפדרציה מצטרפים לאירועי ספורט שונים שהתקיימו בעיר בחודשים האחרונים, בהם אליפות אירופה לשחייה במים פתוחים, טריאתלון, איש הברזל, מרוצי ה-desert challenge והפורמולה.

שבעה קילומטרים בעלייה תלולה

ואילו קבוצת הרוכבות המקצוענית "מיקאלה פניני" מאיטליה, עם הרוכבת הישראלית מיכל אלה, הבטיחה את בואה למרוץ האופניים טור אילת שיתקיים,כאמור, בסוף פברואר.

הרוכבות האיטלקיות לטור אילת 2012

הקבוצה נושאת את שמה של רוכבת האופניים האגדית מאיטליה, "מיקאלה פניני" אשר נהרגה בגיל 21 במהלך אימון אופנים בטוסקנה. לפני מותה פניני זכתה בגירו האיטלקי ב-1994 ולפני כן ב-1992 הייתה אלופת איטליה באופני כביש.
לאחר מותה החליט אביה של פניני, ברונלו, להקים קבוצה מקצוענית אשר נושאת את שמה, הקבוצה שבה רוכבת הישראלית מיכל אלה, היא מהמובילות באופני כביש באירופה בין 12 הרוכבות ניתן למצוא לבד מאלה הישראלית ורוכבות בכירות מאיטליה גם רוכבות בכירות מרוסיה, צ'כיה, אסטוניה, שוויץ ומקסיקו.
"מיקאלה פניני" תגיע לישראל כשבוע לפני הטור באילת, תקיים מחנה אימון קצר בצפון הארץ ולאחריו תגיע לעיר ותיקח חלק בשני ימי המרוץ. מארגני הטור, קבוצת בן דרור בשיתוף איגוד האופניים ועיריית אילת, עושים מאמצים להרחיב את כמות המשתתפים מחו"ל ובימים אלה מתקיימים מגעים עם קבוצה מקצוענית נוספת מצרפת.

תחרות אופניים באילת. צילום באדיבות עיריית אילת

טור אילת יתפרש על פני סוף שבוע, ביום שישי יתחרו הרוכבים בשתי קטגוריות, מלך ההר – בה יטפסו אל הרי אילת במסלול שאורכו הוא בסך הכול שבעה ק"מ, אך כולו בעליה תלולה. אחרי מנוחה קצרה הרוכבים יתחרו בקריטריום, תחרות מעגלית במסלול של 42 ק"מ באזור בתי המלון של אילת.
ביום השני של התחרות יצאו הרוכבים לתחרות מנקודה לנקודה של 150 ק"מ בכביש הערבה.
לצד המקצוענים שייקחו חלק בתחרות, ישנה הרשמה ערה של רוכבים להזנקות לחובבים. נכון להיום עומד מספר המשתתפים הכולל בטור על כ-300 רוכבים והמספר הולך וגדל. המארגנים שהחליטו לפתוח את התחרות גם לרוכבי מאסטרס וחובבים, כאלה הרשומים באיגוד האופניים וכאלה שלא רשומים, מאמינים שמספר המשתתפים בסופו של דבר יעמוד על כמות כפולה מאלה שרשומים כבר היום.

פרטים נוספים והרשמה באתר האינטרנט של הטור :

http://toureilat.co.il/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן