Skip to content

איפור: מאק ב- Mercedes Benz Fashion Week 2013

רונית מטיאס סוקרת את הטרנדים באיפור שהציגה חברת הקוסמטיקה מאק בשלוש תצוגות האופנה האחרונות שהתקיימו בפריז, מילאנו ובניו-יורק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתחיל בוידוי קטן: מעולם לא הפריע לי שבסופו של ערב נמרחה הצללית או נזל העיפרון. אפילו ראיתי בזה חן מסוים. החודש, כשחברת הקוסמטיקה והאיפור "מאק" ("Mac Cosmetics") הציגה את הטרנדים החמים לאיפור חורף 2013-14, שמחתי לגלות שגם עולם האיפור המקצועי ו"הרשמי" המקצועי נותן אישור להרגשתי האישית. זה הזמן להדגיש ולא להסתיר סימנים שפעם התאמצנו להסוות. קבלו בברכה סימני עייפות כמו עיגולים שחורים מסביב לעיניים, איפור שנמרח ושפתיים קטנות וצרות.

המראה המינימליסטי ששלט בעונה הקודמת מפנה מקום בעונת סתיו-חורף 2013/14 למראה נוגה ועגמומי, מסתורי ועמוס ברגשות. כמו הבגדים שנראו על המסלול, גם באיפור נמצא דואליות: נוקשה פוגש רך, עבר מתנגש עם עתיד, פאנק מרדני מגולם בנשי, אורגני מול סינתטי.

מאק קוסמטיקס ב- Mercedes Benz Fashion Week 2013. צילום: יח"ץ

השפעות קיצוניות מככבות בעולם האופנה והיופי – גותי, גראנג' (הגלאם החדש) ופאנק. המשמעות באיפור היא לספק נקודת התייחסות, המרחיקה את מושג היופי ממונחי ה"יפה" המסורתי או "פין-אפ". בזירת האיפור נמצא משחקי גימורים וטקסטורות, מראה מט, לח ומראה רטוב באיפור אחד.

המראה הכללי הוא מראה של איפור שהוא לא איפור – איפור לא עשוי, למיקום אין גבולות, לגימור אין מגבלה, טקסטורה מקבלת משמעות חדשה. פחות 'עשוי' ויותר 'רפוי', ממש כמו הבגדים שפרומים בקצוות.

מאק קוסמטיקס ב- Mercedes Benz Fashion Week 2013. צילום: יח"ץ

בהשוואה לרוח הקלילה והנונשלנטית של הבגדים, זוהר ('גלאמור') במובנו הקונבנציונלי הוא כבר 'פאסה'. סממני מציאות שאמני האיפור לא תיקנו הם הניואנס שהם מבקשים להדגיש: צל של עייפות תחת העיניים, שפה קטנה יותר, גבה חסרת קשת, לחי צרובת רוח, גוון עור חיוור. האמנים עובדים עם הפגמים והיופי שבהם. "עברו הימים בהם העברנו את הפנים טרנספורמציה בעזרת האיפור," אומרת לין דנואייה. "מדובר כעת בהעצמת התווים האינדיבידואליים. יפה (pretty) מרגיש עכשיו תפל. שלמות של איירבראש היא מתוכננת מדי," מסכים טרי בארבר ומוסיף, "מה שמרגיש רלוונטי לעכשיו הוא איפור שנושם, שיש בו חיים וחמצן."

ארבעת הטרנדים המובילים באיפור החורף הנוכחי

REBELLE  קשיחות של עין מושחרת. כמו חלק בלתי נפרד מתערוכת "פאנק: מכאוס לקוטור" שמוצגת בימים אלה במוזיאון מטרופוליטן בניו-יורק, הליינר והצלליות פשטו כל תחושה של מעושן סקסי, ובמקום, לבשו נטייה מרדנית אנטי-גלאמורית. תחומה בקו לא מתוכנן, הרוס, בלתי גמור, העין השחורה היא מחווה לרוח הפאנק. זהו התחכום החתרני החדש. פלטת הצבעים מורכבת משחור, פחם, ירוק אמרלד, בורדו בורגונדי, כחול פטרול. שילוב ארטיסטי, אנרכיסטי ונמרץ יותר מאשר סתם 'יפה'. 

מאק קוסמטיקס ב- Mercedes Benz Fashion Week 2013. צילום: יח"ץ

מאק קוסמטיקס ב- Mercedes Benz Fashion Week 2013. צילום: יח"ץ
SPIRITUAL-EYES – 
מראה עייף של רוח רפאים, יופי מגולם במצב רוח שמימי, רוחני ומלנכולי. הלוק מאופיין בעיניים מוצללות באפור מעונן והעור במראה פורצלן. צבעי המראה קרים, צבעי מתכת, בטון, אספלט, צפחה, אלומיניום, ועופרת, עור בגוון אלסבטר. המראה נוגה, קודר, עמום, אך מלא נשמה. רומנטיסיזם קודר ופואטי. עור מואר באור ירח, עיניים חבויות בצללים. מסתורי, מפחיד, מוזר. היפיפייה הנמה. 

מאק קוסמטיקס ב- Mercedes Benz Fashion Week 2013. צילום: יח"ץ

AU-CURRANT  במשחק מילים זה בין המונח הצרפתי לעכשווי לבין האוכמניות או הדומדמניות, מבקשים ב- "מאק" להבהיר כי צבע השפתיים בעונת הסתיו-חורף 2013/14 יהיה אדום ארגמן. הגרסה החדשה של ארגמן טומנת בחובה רמז למסתוריות, מלנכוליות ומקאבריות. במסווה מתעתע של בורדו מטושטש, או ככיסוי גלוס בגוון דומדמניות, האדום הנכון לעכשיו הוא מדמם וסמוק. אדום ארגמן הוא הגוון הרלוונטי גם ללחיים. הדגשת אדמומיות של מאמץ מעניקה לפנים קסם כפרי וחורפי. כנגד עור בהיר יותר, מראות איפור אלו נושאים יופי מהפנט. זוהי גותיות בצורתה האמתית והפואטית ביותר. זהו רגש המועצם לצורת אמנות גווני השזיף גורמים לשפתיים להיראות פחות מסחריות ויותר אמנותיות.

מאק קוסמטיקס ב- Mercedes Benz Fashion Week 2013. צילום: יח"ץ מאק קוסמטיקס ב- Mercedes Benz Fashion Week 2013. צילום: יח"ץ

PERSPEX-TIVE – מאט-גיר. לח ושעוותי. מראה רטוב. כל אחד בנפרד, וגם לעיתים קרובות כולם ביחד. מגוון האפשרויות הרחב לגימור העור ניתנים להשגה באמצעות טכנולוגיית המוצרים. למעשה, הרעיון מרכזי העונה הוא היעדר פיגמנט בגוון העור ושימוש באור אמיתי במקום בצל מלאכותי ופיסול. הטקסטורה של העור תספר סיפור אחר בעונת סתיו-חורף 2013/14. עור הפנים כבר אינו רק קנבס לצבע. התמקדות באופן בו העור אוסף אור, איפור הנראה כקנבס חלק. אפילו כאשר העור מפודר בקיצוניות שמים דגש על הארת הפנים, ממט מוחלט ועד ברק מועצם וסינטטי. האיפור מונוכרומטי, אבל אינו מונוטוני.

מאק קוסמטיקס ב- Mercedes Benz Fashion Week 2013. צילום: יח"ץמאק קוסמטיקס ב- Mercedes Benz Fashion Week 2013. צילום: יח"ץ* * *

 צילומים: יח"ץ; קולאז'ים: רונית מטיאס.

* * *

[related-posts title="עוד במדור אופנה ועיצוב:"]


1 Comment

  1. אפרת
    25 ביולי 2013 @ 22:30

    תמיד שנאתי לגלות שנמרח לי האיפור ואם ידעתי שאלך לאירוע שאני עלולה לדמוע מהתרשות/צער, שקלתי פעמיים ושלוש אם להניח מסקרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן