Skip to content

תיק החקירה נגד נוחי דנקנר הועבר לפרקליטות

הרשות לניירות ערך לא מסרה מהן המלצותיה בעקבות החקירה שניהלה. נוחי דנקנר: " לא פעלתי ולא הפעלתי אף אחד למהלך תרמיתי ולא מימנתי שום תוכנית תרמיתית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר. אני בטוח שאמת עובדתית זו תתברר במהרה
נוחי דנקנר. אני בטוח שאמת עובדתית זו תתברר במהרה

תיק החקירה נגד נוחי דנקנר, בחשד לעבירות ניירות ערך ומרמה, הועבר היום לפרקליטות מחוז ת"א בתחום מיסוי וכלכלה. הרשות לא מסרה מהן המלצותיה בעקבות החקירה שניהלה. עם זאת יש להבהיר, כי כל חקירה של הרשות לניירות ערך מועברת בסיומה לפרקליטות, כך שאין בפעולת העברה כל רמז על ממצאיה.

החקירה הגלויה נגד דנקנר, איתי שטרום ועדי שלג, החלה בעקבות חקירה סמויה של מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך. דנקנר והמעורבים הנוספים בחקירה הכחישו את החשדות שיוחסו להם.

חשד לחמישה סעיפי אישום

בחודש נובמבר 2012 פתחה הרשות לניירות ערך בחקירה גלויה נגד נוחי דנקנר, איתי שטרום ועדי שלג בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך ועבירות נוספות, הנוגעות להנפקת המניות וכתבי האופציה שבוצעה על ידי החברה ביום 23 בפברואר 2012. השלושה נחקרו בחשד לחמישה סעיפי אישום: חשד לתרמית בניירות ערך, חשד לעבירת דיווח על פי חוק לניירות ערך, חשד לקבלת דבר במרמה, חשד למרמה והפרת אמונים בתאגיד וחשד להלבנת הון.

כבר אז אמר דנקנר, כי "מתקיימת בדיקה של הרשות לניירות ערך. אני מכבד את הליך הבדיקה ויש לי אמון מלא ברשות. אני משוכנע כי יתברר במהרה שכל פעילותי בכל נושא שהוא – הייתה והינה תמיד חוקית ובוצעה ביושר וללא דופי". גם הנחקרים הנוספים הכחישו את החשדות שיוחסו להם.

הנפקת יתר

לקראת סוף חודש פברואר 2012 השלימה אי.די.בי הנפקת מניות ואופציות בהיקף של כ-321 מיליון שקל. ההנפקה שהיתה מוצלחת עם ביקושי יתר, בוצעה במטרה להגדיל את קופת המזומנים של אי.די.בי, כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי אג"ח של אי.די.בי פיתוח. מעריכים כי ההנפקה עם ביקושי יתר היא שעוררה את רשות ניירות הערך לחקור – האם דנקנר לא עמד מאחורי רכישת מניות אי.די.בי על ידי מקורביו, ביום ההנפקה, כאשר מיד לאחרי ההנפקה החל שער המניות לצנוח.

לפי החשד, הפעיל דנקנר את איתי שטרום, הבעלים המשותף של ISP פיננשל טריידינג יחד עם עדי שלג כך שישפיע בדרכי מרמה על שערי אי.די.בי, במטרה לשפר את סיכויי ההנפקה. דנקנר חשוד כי פעל כדי להשיג מימון בעבור ISP לטובת המטרה, ובהמשך גם השתתף במימון התוכנית התרמיתית, באמצעים שלו ושל אחרים שהועברו ל- ISP, במשך ימי המסחר, שבהם התקיימה לכאורה פעולת התרמית.

מרשות ניירות הערך נמסר כי תיק החקירה מורכב, שבמשך החקירה בוצעו חיפושים ונגבו עדויות ממעורבים ועדים, בהם בכירים בשוק ההון ונושאי משרה בכירה בחברות ציבוריות. דנקנר, שטרום ושלג שוחררו בזמנו בתנאים מגבילים ובהפקדת ערבויות כספיות בגובה של מיליוני שקלים.

נוחי דנקנר מסר היום בתגובה כי "בהתייחס להנפקת מניות של אי.די.בי שהתקיימה בפברואר 2012, ולהודעת הרשות לניירות ערך מהבוקר, אני מבקש להבהיר כי לא יזמתי שום מהלך תרמיתי, לא פעלתי ולא הפעלתי אף אחד למהלך תרמיתי ולא מימנתי שום תוכנית תרמיתית. אני בטוח שאמת עובדתית זו תתברר במהרה. עם סיום החקירה והעברתה באופן טבעי לפרקליטות, אני מקווה שלאחר עיון בחומר הראיות תתקבל החלטה לסגור את התיק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן