Skip to content

הרצוג, כבל ומרגלית דורשים הצבעה חשאית בוועידת העבודה

ועידת מפלגת העבודה הקרובה אמורה להכריע בשאלת עיתוי הבחירות לראשות המפלגה וכן אם תקוצר תקופת האכשרה עבור מתפקדים חדשים. שלושת הח"כים שכנראה יתמודדו מול היו"ר הנוכחית, דורשים הצבעה חשאית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת ועידת מפלגת העבודה שתתכנס בעוד כעשרה ימים שיגרו הבוקר חברי הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג, איתן כבל ואראל מרגלית מכתב ליו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' ובו הם דורשים כי ההכרעות בנושאים השנויים במחלוקת יתקבלו בהצבעה חשאית. הוועידה אמורה להכריע מתי יתקיימו הבחירות לראשות המפלגה וכן בשאלה האם תקוצר תקופת האכשרה עבור מתפקדים חדשים למפלגת העבודה.

שלושה נגד אחת. שלי יחמוביץ' (צילום: דן בר-דוב)

השלושה, שכנראה יתמודדו מול שלי יחימוביץ' על ראשות המפלגה, מנמקים את בקשתם בכך שמדובר בשורת החלטות מהותיות לחיי המפלגה העשויות להשפיע בצורה דרמטית על הליך הבחירות לתפקיד היו"ר, וכן על פניה של מפלגת העבודה. 

נימוק נוסף המופיע במכתבם של הרצוג, כבל ומרגלית נוגע לבחירות המוניציפליות שייערכו בסוף אוקטובר. "צירי ועידה רבים נערכים בימים אלו לקראת הבחירות המוניציפליות ולכן יימצאו ביחסי תלות מול יושבת הראש והמנגנון המפלגתי".

נוסף על כך מבקשים השלושה לתאם נוהל פיקוח ובקרה על הנרשמים להצבעה כדי למנוע מקרים שבהם אנשים שאינם צירי ועידה ישתתפו בהצבעה. "יצוין כי בעקבות ישיבת הוועידה הקודמת הובאו בפנינו תלונות על מצביעים שכלל לא היו חברי ועידה וקיבלו ממאן דהוא פתקים מסומנים מראש". 

עוד כותבים השלושה כי בכוונתם להציע לוועידה הצעה חלופית מקיפה בכל הקשור ללוח הזמנים המוצע לבחירת יו"ר המפלגה, למועד הבחירות, לתקופת האכשרה לתקנון הבחירות ולהרכב ועדת הבחירות.

בסיום המכתב, שנשלח גם למזכ"ל המפלגה ח"כ חיליק בר ולפרופ' דוד ליבאי המשמש כיו"ר ועדת החוקה, כותבים השלושה: "אנו מציעים לקיים הידברות בכל הקשור לניהול הוועידה ולאופן קיום הדיון וקבלת ההחלטות".  

3 Comments

  1. עדנה
    24 ביולי 2013 @ 1:13

    חבל שלא השקיעו בעבודה הפרלמנטרית בכנסת את אותה האנרגיה והמוטיבציה, שהם משקיעים כעת בהליכים הטכניים.
    יכול להיות שאז היה להם איזשהו סיכוי לפחות להציג מצג של התמודדות מכובדת מול שלי.
    אבל שלי היחידה מבין השלושה – שנכנסה לחיים הפוליטיים על מנת לעשות. על מנת להביא לשינויים, על פי תפישה אידיאולוגית מובנית ומגובשת. ולכן היא זו שתקבל את קולי.

    • שלי יחימוביץ' - ראשת ממשלת ישראל הבאה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      25 ביולי 2013 @ 19:01

      על אפם וחמתם של בעלי ההון ושליחיהם !!!!!!!!!!!!!!

    • אני
      25 ביולי 2013 @ 19:02

      עדנה – כל מילה בסלע !!!!!!!!!!!!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן