Skip to content

ענבל רביב – מעצבת שמלות כלה: להחזיר זוהר ליושנו

בשבוע של ט"ו באב ובמהלכה של עונת החתונות, ראיינה אריאלה גויכמן גארבר את מעצבת שמלות הכלה ענבל רביב, שאחראית, בין היתר, לעיצוב שמלתה של יונית לוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעצבת שמלות הכלה ענבל רביב החלה ללמוד תקשורת. לאחר הלימודים היא עבדה בשידורי קשת ובמקביל למדה קורסים לעיצוב ב"שנקר" עד שהחליטה לנסוע לניו-יורק ולהגשים חלום – להירשם לקורסים במכון הנודע FIT לאופנה ועיצוב. עם חזרתה לארץ בשנת 2007 החלה רביב לעבוד כמלבישה בערוץ 2 ובנתה את מותג האופנה "ענבל רביב". תוך כדי עבודתה התיידדה עם יונית לוי, חברות שלימים הובילה את רביב לעצב את שמלת החתונה של לוי.  

ענבל רביב ומודל הנשיות- מרלין מונרו. ענבל רביב: צילום אינסטגרם
ענבל רביב ומודל הנשיות - מרלין מונרו. ענבל רביב: צילום אינסטגרם

בשנת 2010 החליטה רביב לעבור מתחום עיצוב האופנה לעיצוב שמלות כלה וערב. לשאלתי אודות הסיבה למעבר בקריירה היא עונה בהומור: "עבודת תפירת העילית, הכוללת תפירה של שמלה על גוף של בחורה, היא כל כך שונה מלהתקשר לספקים ולהזמין מהמפעל שבעים שמלות 'שפרה'. אותה שמלת פסים צבעונית וקצרה שהתפרסמה כשהזוכה בעונה הראשונה של ה"אח הגדול" – שפרה קורנפלד – לבשה אותה בכמה אירועים מיוחצנים."

מאווירת הסטודיו החדש. צילום אינסטגרם: ענבל רביב
מאווירת הסטודיו החדש. צילום אינסטגרם: ענבל רביב

האם הגלגול הקודם כמעצבת אופנה השפיע על עיצובי שמלות הכלה שלך?

"כמובן שהדגמים שעיצבתי בתחילת הדרך היו שאובים מהסגנון של דגמי האופנה שלי. באותם ימים התמקדתי מאוד בשמלות בגזרות בובתיות עם המותן הצרה והחצאית המתרחבת. אלו גזרות שמאוד מזכירות את שנות החמישים וזה גם סגנון שהרבה ישראליות מתחברות אליו. היום הגזרות שלי הן פשוטות יותר, ישרות ונשפכות על הגוף בסגנון שנות ה-30, והדגש הוא על הפרטים הקטנים בשמלה: סוגים שונים של עיטורים ותחרות, ואפילו שיבוץ עדין מאוד של אבני סברובסקי על השמלה שאני והתופרות שעובדות כאן עושות יחד בעבודת יד עדינה. אבל סגנון הרטרו הרומנטי שלי עדיין נשאר יציב וניכר בדגמים."

את מעדכנת את הקולקציות בהתאם לטרנדים המתחלפים?
"אני לא קוראת מגזיני אופנה ולא מסתובבת בדיזינגוף כי אני מנסה לשמור על טעם אישי. אני מאוד נמשכת לאייקונים של שנות העשרים והשלושים וגם לסרטים שמתארים את התקופה. למשל לאחר שראיתי את הסרט "מים לפילים" התחלתי לעצב שמלות בהשראת דמות נערת הקרקס מהסרט, שגילמה השחקנית ריס ווית'רספון. פה בסטודיו גם מונחים ספרי אופנה מעשורים שונים, למרות שלאחרונה אני קוראת בעיקר את 'מעשה בחמישה בלונים' ו'איפה פינוקי?' – ככה זה כשמגדלים תינוק בן שנה וחצי. את ההשראה לקולקציה הבאה אני יודעת שאשאב מהביקור שאני מתכננת בעוד שבועיים אצל אחותי בהונג-קונג, כי אני מתכננת להסתובב בהרבה שווקים מקומיים. אבל לא משנה לאיזה מקום או תקופה אני נמשכת, ההשראה הנצחית היא מרילין מונרו שגם מקועקעת לי על הגב."

כמו בסרט ישן. צילום: אלה אוזן
כמו בסרט ישן. צילום: אלה אוזן

ההתמקדות שלך בשנות העשרים והשלושים בלטה גם בעיצובי האופנה שלך. כיצד את מתרגמת אותם לדגמי שמלות כלה?
"כמו שאמרתי, אני מקפידה על גזרות פשוטות וישרות כמו אלו שאפיינו את התקופה, בעלות נפילת בד רחבה בחלק התחתון. את הזוהר ההוליוודי של אותם ימים אני מקנה לשמלות על-ידי שילוב עדין ומדויק של מלמלות ושיבוץ של פנינים ואבנים. זו משימה לא פשוטה כי עבור הרבה כלות צמד המילים 'אבני סברובסקי' ישר מעלה דימויים של מחוך נוצץ."

"אולמי בונבון?"
"בדיוק. עם פחזניות פטריות למנה ראשונה. גם אני פחדתי מזה מאוד אבל בהדרגה הבנתי ששיבוץ נכון של אבנים על תחרה עתיקה יכול ליצור מראה זוהר ונוסטלגי."

פשטות זוהרת. מימין: שמלה בהשראת מרלין מונרו בסטודיו של ענבל רביב. צילום: אריאלה גויכמן-גארבר; משמאל: מרלין מונרו. צילום: ויקימדיה
פשטות זוהרת. מימין: שמלה בהשראת מרלין מונרו בסטודיו של ענבל רביב. צילום: אריאלה גויכמן-גארבר; משמאל: מרלין מונרו. צילום: ויקימדיה

"אני חושבת שזה שינוי שמתבטא בי ובקהל שלי בו זמנית. אם עד לפני כמה שנים כולן פחדו מאוד מעיטורים וקישוטים ורצו רק שמלות שיפון נשפכות ועדינות, היום הפחד נעלם. הכלה הישראלית של 2013 לא פוחדת יותר לבלוט באירוע בשמלה צמודה בחלק העליון עם בד קצת מבריק. גם אני וגם הקהל שלי לומדים להגדיר מחדש את המושגים 'פשוט' ו'זוהר', כי גם הפשוט יכול להיות מאוד עשיר עם המון 'גלאם'. המסר הוא לחלוטין חזרתו של הגלאם בעונה הזו."

משמאל: שמלה צמודה המתרחבת כלפי מטה בסגנון שנות ה-30. צילום: אלה אוזן; מימין: ההשראה- כוכבת שנות ה-30 מרלן דיטריך. צילום: וויקימדיה
משמאל: שמלה צמודה המתרחבת כלפי מטה בסגנון שנות ה-30. צילום: אלה אוזן; מימין: ההשראה- כוכבת שנות ה-30 מרלן דיטריך. צילום: וויקימדיה

מגישת החדשות וחברתך יונית לוי הייתה למעשה המפורסמת הראשונה שעיצבת לה שמלת כלה, בשנת 2011. מבחינת דימוי, העיצובים שלך משדרים חושניות ונשיות עדינה ואילו ליונית יש דימוי של אישה מודרנית, מרוחקת ו…טוב נו, קרייריסטית.

"דווקא בגלל שהיא אישה קרייריסטית ואינטליגנטית מאוד, היא התחברה לסגנון שנות העשרים שהוא פחות מצועצע ואינו מאופיין בתחרות ומלמלות. שתי השמלות שעיצבתי לה לאותו הערב היו שמלות בסגנון ארט-דקו. האחת עם שרוולים ארוכים ומחשוף וי עמוק, והשנייה הייתה כולה מחוסה בפייטים וחיתוכים לאורך הגוף. זה היה כל-כך שונה ממה שעיצבתי באותם ימים ואני חושבת שדווקא בזכותה ניצתה אצלי המשיכה לסגנון הזה. יונית מאוד עדינה באופי וגם מבחינת המראה הקלאסי שלה היא הייתה לגמרי צריכה להיוולד בתחילת המאה הקודמת."

המעצבת האמריקאית רים אקרה הציגה בקולקציית שמלות הכלה שלה לשנת 2013, שמלות קצרות ומתוקות עם חצאיות טול כמו של בלרינה. היית מנסה לעשות משהו כזה פה?

"פעם הייתי עושה הרבה. דווקא בשנה שעברה כלות רבות רצו חצאיות קלוש באורך הברך בסגנון שנות החמישים, ועיצבתי עבורן דגמים כאלה. היום אופנת ה'היפסטרים' כבר נגמרה, ואם כלה תבקש שמלה קצרה אעצב לה שמלת פייטים קצרה בסגנון הרקדניות של שנות העשרים. משהו שמאוד יזכיר את הסרט 'גטסבי הגדול'."

מי מפחד מאבנים נוצצות? חזרתו של ה"גלאם" ההוליוודי. צילום: אריאלה גויכמן-גארבר
מי מפחד מאבנים נוצצות? חזרתו של ה"גלאם" ההוליוודי. צילום: אריאלה גויכמן-גארבר

* * *

בימים חמישי וששי תתקיים בסטודיו של ענבל רביב מכירת שמלות הכלה השנתית מקולקציות 2011-2013. רחוב אבן-גבירול 24 א', תל אביב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן