Skip to content

תרומת התיירות למשק ב-2012 – 5.1 מיליארד דולר

הכנסות המדינה מתיירות נכנסת עולות מדי שנה והגיעו בשנת 2012 ל-5.1 מיליארד דולר. ההוצאה הממוצעת לתייר בישראל עומדת על 1,484 דולר, וחלקם של התיירים המגיעים באופן עצמאי, עלה מ-38% בשנת 2011 ל-46% בשנת 2012
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סקר תיירות נכנסת לשנת 2012 שפורסם לפני ימים אחדים מגלה נתונים חדשים אודות מאפייני התייר המבקר בישראל. הסקר בוצע על ידי משרד התיירות בקרב כ-25,000 משפחות (מייצג כ-41,500 איש) ומהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הנבדקת.

תיירות נוצרית בירושלים. מעל מחצית מן התיירים המבקרים בישראל הם נוצרים - 56%. (צילום: דפנה טל)
תיירות נוצרית בירושלים. מעל מחצית מן התיירים המבקרים בישראל הם נוצרים - 56%. (צילום: דפנה טל)

לפי נתוני הסקר, תרומת התיירות הנכנסת למשק הישראלי עולה מדי שנה: בשנים האחרונות חל גידול של למעלה ממיליארד דולר בהכנסות המדינה מתיירות נכנסת. בשנת 2009 עמדה ההכנסה על 4 מיליארד דולר, בשנת 2010 על 4.8 מיליארד דולר, בשנת 2011 על 5 מיליארד דולר, ובשנת 2012 על 5.1 מיליארד דולר, למרות מבצע "עמוד ענן", שהתרחש באמצע נובמבר 2012 ופגע בתיירות למשך חודשים.

ההוצאה הממוצעת לתייר ב-2012 – 1,484 דולר

ההוצאה הממוצעת לתייר (שהגיע ארצה לביקור של 30 יום או פחות), בשנת 2012 עמדה על 1,484 דולר. ההוצאה הממוצעת לתייר שהגיע ליום אחד בלבד עמדה על 153 דולר. תייר שהגיע בשיוט (בקרוז) הוציא 145 דולר ביום. ההוצאה לתייר בטיול מאורגן עמדה על 1,549 דולר, לתייר בחבילת תיור – 1,500 דולר ולתייר עצמאי – 1,426 דולר.

מעל מחצית מן התיירים המבקרים בישראל הם נוצרים (56%) ורק כרבע מהם יהודים (24%). בקרב הנוצרים בלט מספרם של הקתולים (50%) והפרוטסטנטים(19%). ישנה מגמת עלייה בשיעור המגדירים עצמם בני דת אחרת או ללא שייכות דתית. בשנת 2009 הם היוו 8%, בשנת 2010 10%, בשנת 2011 17% ואילו בשנת 2012 כבר הגיעו ל-19%.

בתשובה לשאלה מה הגורם המשפיע ביותר על קבלת ההחלטה להגיע לישראל, ציינו 64% מהתיירים את המשפחה והחברים לעומת 49% בשנת 2011. 14% ציינו את סוכן הנסיעות לעומת 20% בשנת 2011.

גידול בתיירים העצמאיים לעומת התיירים בטיולים מאורגנים

מלונות ים המלח. 74% מהתיירים התאכסנו בבית מלון או כפר נופש. (צילום: alberto pral, אתר משרד התיירות)
מלונות ים המלח. 74% מהתיירים התאכסנו בבית מלון או כפר נופש. (צילום: alberto pral, אתר משרד התיירות)

36% מהתיירים קבלו מידע אודות ישראל דרך האינטרנט, לעומת 27% בשנת 2011. 31% קבלו את המידע מסוכן ומחברת נסיעות, לעומת 39% מהנשאלים בשנת 2011.

32% מהתיירים הגיעו בטיול מאורגן, 46% הגיעו באופן עצמאי ו-22% קנו חבילת תיור. זאת לעומת 2011 שבה 36% הגיעו בטיול מאורגן, 38% הגיעו באופן עצמאי ו-26% קנו חבילת תיור.

74% מהתיירים התאכסנו בבית מלון או כפר נופש. 16% התגוררו בבתי קרובים וחברים, 4% לנו באכסניית נוער, 3% לנו בדירה שכורה, 2% לנו באכסניה נוצרית ו-2% באכסון אחר. כמעט ללא שינוי משנת 2011.

השהות הממוצעת של תייר בישראל בשנת 2012 (תיירים שלנים עד 30 יום) עמדה על 8.2 ימים, בדומה לאשתקד.

80% בטוחים או חושבים שיבקרו בישראל, 16% השיבו כי אולי יבקרו וכ-4% חושבים או בטוחים שלא יבקרו שוב בישראל.

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו אמר בתגובה כי בשנים האחרונות חל גידול של למעלה ממיליארד דולר בשנה בהכנסות מתיירות נכנסת . "התיירים מצביעים ברגליים לאורך כל השנה, ואנו מברכים אותם. משרד התיירות ימשיך לפעול במלוא התנופה לשימור מגמת העלייה ולחיזוקה, תוך טיפוח השווקים הקיימים ופריצה לשווקים חדשים. לא רק התיירים מרוויחים – גם המדינה מרוויחה, בהכנסות לקופת המדינה וביצירת מקומות עבודה בפריפריה", ציין השר לנדאו.

1 Comment

  1. יפה
    28 ביולי 2013 @ 5:46

    שווה לבדוק ולהציג נתונים על התיירות לאורך זמן ולא רק בהשוואה רק שנה אחרונה. נדמה לי שהגידול בהשוואה לשנה שעברה עדיין לא מצביע על פריחה בתחום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן