Skip to content

קטרפילר: צניחה משמעותית ברווחים

הרווח צונח ביותר מ-40% בעקבות מכירות חלשות של ציוד כריה • הצפי למכירות בעתיד לוט בערפל, לנוכח הערכת גורמים בחברה להיקף מכירות נמוך מהצפי הראשוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קטרפילר, חברת האספקה הגדולה בעולם לציוד כריה ובנייה, דיווחה על תוצאות מאכזבות ביותר, נוכח ירידה בביקוש לציוד מכרות. הרווח של החברה צנח ל-960 מיליון דולר ברבעון השני, כ-43% פחות מרווח של 1.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה שעברה.

מחפרון של קטרפילר סמוך לגדר ההפרדה בגדה המערבית (ויקימדיה)
מחפרון של קטרפילר סמוך לגדר ההפרדה בגדה המערבית (ויקימדיה)

"למרות שהמכירות והרווחים שלנו צנחו ברבעון הנוכחי יחסית לשנה שעברה, אני מרוצה מהתפקוד של הקבוצה" אמר יו"ר ומנכ"ל קטרפילר, דאג אוברהלמן. אוברהלמן צופה, כי תהיה התאוששות ברווחים עד סוף שנת 2013.

מנמיכים ציפיות לצמיחה עתידית

המכירות של קטרפילר צנחו כמעט בכל הסגמנטים בה היא פועלת, כמו גם בכל האזורים הגיאוגרפים בה קטרפילר משווקת ומוכרת את מוצריה. השוק הגדול ביותר בה ראתה קטרפילר את הצניחה הגבוהה ביותר ברווחים היא אסיה. הצניחה השתקפה בביקוש הנמוך למוצרי בניה וכריה, שלקטרפילר יש יתרון יחסי בהם. במוצרים אלו ראתה קטרפילר נפילה חדה של כמעט 50%.

החשיפה הגבוהה של קטרפילר לשוק הכריה והבנייה פגעה ברווחים של החברה. למרות ההתאוששות בשוק הבניה בארצות הברית, עדיין השוק רחוק להיות משיאו.

קטרפילר צופה כי המכירות בשנת 2013 יהיו נמוכות וינועו בין 56 ל-58 מיליארד דולר. כמו כן, מנמיכים גורמים בחברה את הציפיות לצמיחה עתידית ברווחים. בקטרפילר צופים, כי הרווח יעמוד כל 6.5 דולר למניה, ירידה של 50 סנט מהערכה המוקדמת.

בספטמבר שנה שעברה, צפו גורמים בחברה כי המכירות של קטרפילר עד שנת 2015 ינועו בין 80 ל-100 מיליארד דולר, והרווח למניה יעמוד בין 12 ל-18 דולר. קטרפילר רחוקה מהיעד והזמן להגשים אותו הולך ומתקצר. אין צפי כי המשבר העולמי יסתיים בקרוב, נתון שלא יעזור לקטרפילר לעמוד במטרה.

קטרפילר היא חברה המספקת ציוד לבניה וכריה. בשנים האחרונות היא נכנסה לנישות נוספות והיא פועלת בגם בתחום האנרגיה והפיננסים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן