Skip to content

סמארטפון סולארי ראשון השנה

לודוביק דבלואה עומד להיות איש מאוד עשיר, בן 35 בעלים של חברת WYSIPS פיתח את קולט השמש הדקיק ביותר בעולם, לא רק דקיק (1 מיקרון), גם שקוף ובימים אלו חותם על הסכמים עם יצרניות סלולרי להטמעת הקולטים במכשיריהם מאת: עמית מנדלזון (צרפת) "המטרה שלנו היא לייצר מצב בו הסוללה של המשתמש לעולם לא נגמרת" כך אומר לודוביק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לודוביק דבלואה עומד להיות איש מאוד עשיר, בן 35 בעלים של חברת WYSIPS פיתח את קולט השמש הדקיק ביותר בעולם, לא רק דקיק (1 מיקרון), גם שקוף ובימים אלו חותם על הסכמים עם יצרניות סלולרי להטמעת הקולטים במכשיריהם

מאת: עמית מנדלזון (צרפת)

לודוביק דבלואה

"המטרה שלנו היא לייצר מצב בו הסוללה של המשתמש לעולם לא נגמרת" כך אומר לודוביק דבלואה מנכ"ל WYSIPS וממציא קולט השמש הדקיק ביותר בעולם, רצועת פילם בעובי של 1 מיקרון מותקנת תחת מסך הטלפון ותאריך את משך חיי הסוללה במכשירי הטלפון ב-20%. אבל יותר מזה תספק למשתמש שהתרוקנה לו הסוללה אמצעי פשוט ומיידי לטעון אותה, להוציא אותה מהכיס.

ההכרזה של WYSIPS פשוטה: "יצרנו את התא הסולארי השקוף הראשון בעולם, גמיש, ללא מגבלת גודל, ובעל פוטנציאל אין סופי של יישומים"

התא הפוטו-וולטי

הקולט מורכב מתא פוטו-וולטאי עם הספק של 10 מילי-וואט לסנטימטר מרובע  – מקביל ל-15 דקות שיחה פעילה  אחרי שעה טעינה בשמש. את הקולט מתקינים מתחת למסך הטלפון.

אין צורך להיות נביא כדי לנחש שההתא הנ"ל ישמש במהירות כסטנדרד במכשירים ניידים.

עם ההודעה לעיתונות ולאחר אישום רישום הפטנט החלה מתקפה רבתי של חברות סיניות שניסו להעביר את החברה מצרפת לסין, הצעה לה סירב דבלואה שכן העדיף להישאר לצרפת.  בימים אלו חותמת החברה על עסקאות עם שחקניות ראשיות בתחום הסלולר.

בגלל העובי המזערי והגמישות ההטמעה של התא הפוטו-וולטאי במכשירי סלולרי אמורה להיות פשוטה וסיכוי סביר שהדור הבא של המכשירים יכיל את הקולטים של חברת Wysips הקטנטונת מאקס אן פרובנס.

התרשים הבא מתאר את מבנה התא ביחס למסך ואת הפתרון שנמצא לעיוות הקל שאמור להיווצר עם התקנת התא בתווך בין התמונה למסך עצמו. מעין משטח עדשה מורכב מחצאי צילינדרים.

Wysips היר חלק מקבוצת חברות SunPartners שייעודן לאיתור ומציאת פתרונות יצירתיים לבעיית האנרגיה.

 

 קצר ולעניין – התא הפוטו-וולטאי של WYSIPS וכיצד מתקינים אותו בטלפון סלולרי

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן