Skip to content

ההרס בסוריה, תמונות ששוות אלפי מילים

מטבע הדברים מניין הגופות היומי בסוריה, תפס עד כה את מרבית הכותרות, אך דומה שלאחרונה גם תשומת הלב העולמית עייפה מעיסוק יום יומי זה. הפעם ובחזקת טוב מראה עיניים, אני מבקש לשתפכם בתמונות ההרס הנורא שמחריב רחובות, שכונות וערים בהיקפים שהשכל מתקשה לעכלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תמונות המדברות בעד עצמן
תמונות המדברות בעד עצמן

בחודש פברואר 1982, היה זה הנשיא חפז אסד האב, ששילח את אחיו צמא הדם רפעאת, לדכא את המרד הסוני בעיר חמאת. בפקודת אסד האב, העיר הוחרבה על ראשי תושביה ומספר הנספים נע  בין 10,000 ל 25,000, איש אישה וילד.

מינויו של בשאר אסד לנשיא בשנת 2000, היה בפירוש מינוי של ברירת מחדל. מי שטען קודם לכן ולאורך זמן לנשיאות היה דודו רפעאת, אך תאבונו הבלתי נישלט לשלטון ושררה גרם לו לנסות לתפוס את השלטון בכוח, ניסיון שכשל. הנשיא אסד האב חס על חיי אחיו, אך גירש אותו לצמיתות מחוץ לגבולות המדינה, וכיום הוא מתגורר בצרפת.

בכך לא תמו תלאותיו של בשאר הצעיר בדרכו הארוכה לנשיאות. אביו סימן דווקא את אחיו המוצלח ממנו, באסל שמו, כיורשו ודאג להכשירו ליומו הגדול, אך בשנת 1994 קיפח באסל זה את חייו בתאונת דרכים אפופת מסתורין.

"מערביסט", "למד רפואת עיניים באוניברסיטה בלונדון", "חובב אינטרנט",  זעקו כותרות העיתונים, והמומחים למיניהם התחרו בהפרחת סופרלטיבים, כשהתמנה באשר אסד לנשיא כשלושה שבועות לאחר מות אביו. הליכתו הגמלונית, קולו המאנפף ופני החנון שלו הפכו אותו כמעט להומניסט וליקיר התקשורת.

לתדהמת הכול, מאז חודש מרץ 2011 הוכיח הנשיא באשר אסד שהגנים של אביב ודודו מקננים בו ועוד איך, והוא עקף כבר מזמן את אביו רבו ומולידו ואת דודו. הטבח ההוא בעיר חמאת, הפך כבר כמעט לזוטא בהשוואה לטבח האין סופי ולחורבן שזורעים כוחותיו של באשר אסד ברוב שטחה של סוריה.

הביטו בתמונות שבלינק המצורף, תמונות שצולמו ע"י הבולטים שבצלמי העיתונות. לא, לא בתמונות של פצועים והרוגים עסקינן, אלא בהרס, לכאורה "רק" הרס, אך התמונות מדברות בעד עצמן.

להלן הלינק לתמונות: http://www.theatlantic.com/infocus/2013/04/syria-in-ruins/100488/

 ——————————————————————————————————————————-

 דודי (דוד) ירון, סופר ומרצה, סא"ל מיל' בחיל האוויר. מחבר רומנים צבאיים עתידיים. בימים אלה יצא לאור ספרו החמישי "העם האיראני מעניק בזאת", רומן מתח אקטואלי העוסק בפעולה התקפית איראנית בלב לונדון.

3 Comments

  1. צדוק התקוה
    30 ביולי 2013 @ 19:09

    דודי הבנתי אותך נגעתי בצבעיות הקימת בעולם ובקרב "ישראלים" המדברים על צה"ל כצבא אכזרי הטובח בערבים
    אותו הרס בתמונות לא צריך הסברים……… מענין גם אני אהבתי את תמונות מוכר הסגריות כאילו נחת מהירח בכל אופן תודה

  2. דודי
    28 ביולי 2013 @ 14:40

    צדוק, אני בכוונה לא הבאתי תמונות של אנשים, דם וכד' אלא של הרס נדל"ן ""בלבד"", ולמרות זאת לפחות בעיניי התמונות מאוד חזקות. אהבתי במיוחד את מס' 11- מוכר הסיגריות.

  3. צדוק התקוה
    27 ביולי 2013 @ 9:08

    פעוטה בת שלוש שנפצעה במלחמת האזרחים בסוריה פונתה הלילה (שבת) לטיפול רפואי בבית החולים זיו בצפת. הפעוטה, הסובלת מפגיעת רסיסים בעינה, הובאה עם אמה לבית החולים ואושפזה במחלקת ילדים במצב קל עד בינוני. עד כה טופלו בבית החולים זיו 47 פצועים סורים ממלחמת האזרחים.
    תזכורת לכל אותם יפי נפש הזועקים נגד צה'ל צבא כיבוש הטובח בערבים בעזה חומר למחשבה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן