Skip to content

דרוש: חוף ים ייחודי באזור המרכז. נא לפנות לקלאב מד

נשיא רשת כפרי הנופש קלאב מד, אנרי ז'יסקר ד'אסטן, הצהיר אתמול לראשונה כי הרשת מתכוונת לחזור ולפעול בישראל. "ישראל היא בין היעדים הבאים שלנו. יש לנו 1.3 מיליון לקוחות בשנה ואנחנו זקוקים לאתרי נופש חדשים לחופשות קצרות ולחופשות של סוף שבוע", אמר. מיקום אפשרי: מפולג עד חוף דור
גוילין קלאב מד בסיון שייפתח בספטמבר. הרשת תנהל את הקלאב הממוקם בתוך מוזיאון לאמנות מודרנית והוא בבעלות משפחה טאוויאנית. (צילום מתוך האתר)
גוילין קלאב מד בסין, שייפתח בספטמבר. הרשת תנהל את הקלאב הממוקם בתוך מוזיאון לאמנות מודרנית והוא בבעלות משפחה טאוויאנית. (צילום מתוך האתר)

רשת כפרי הנופש קלאב מדיטרנה העולמית (קלאב מד), מתכננת לשוב ולתקוע יתד בישראל ולפתוח בה כפר נופש. נשיא קלאב מד, אנרי ז'יסקר ד'אסטן, הכריז אתמול במסיבת עתונאים במלון רויאל ביץ' תל אביב, כי ישראל היא אחד היעדים שנכללים באסטרטגיה הנוכחית של החברה, להגדיל את מספר הקלאבים והאורחים במדינות מתפתחות ובהן ישראל, סין וברזיל. "כיום, מהווים הקלאבים ואורחיהם כרבע מכלל אורחי קלאב מד בשנה ומטרתנו היא שעד 2015 הם יהוו שליש. יש לנו 1.3 מיליון לקוחות בשנה ואנו זקוקים לאתרי נופש חדשים לחופשות קצרות ולחופשות של סוף שבוע", אמר, "החברה הוקמה ב-1950 וקלאב מד השתנה. כיום אנחנו מגלים לעולם הנופש יעדים חדשים כמו באלי, קנקון וגוילין שבסין".

הנרי ג'יסקר דסטן (מימין), עם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, אתמול. הכריז לראשונה על הכוונה לפתוח קלאב חדש בישראל. (צילום: עירית רוזנבלום)
אנרי ז'יסקר ד'אסטן (מימין), עם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, אתמול. הכריז לראשונה על הכוונה לפתוח קלאב חדש בישראל. (צילום: עירית רוזנבלום)

ז'יסקר ד'אסטן: "אנחנו רוצים להוביל בשוק הנופש הבינלאומי גם בישראל, שבה הקמנו את המועדון הראשון שלנו בשנות השישים של המאה הקודמת ויש לנו לקוחות חשובים ונאמנים. סגרנו מועדונים בישראל כי הם לא היו על רמה".

לדבריו, בשנים האחרונות השקיעה החברה 1.5 מיליארד דולר בשדרוג המועדונים, כאשר במקביל סגרה 65 קלאבים ברחבי העולם שלא עמדו בסטנדרטים החדשים של קלאב מד. "כשהתחלנו בשדרוגים, בשנת 2004, רק רבע מכלל הקלאבים היו ברמה של 4-5 קלשונים (דירוג המקביל לדירוג הכוכבים, ע.ר) וב-2017 הם יהוו 75% מכלל המועדונים", הבטיח נשיא קלאב מד.

בפתיחת קלאב מד חדש מדובר בהשקעה שנעה בין 65 מיליון דולר לאתר קייצי ל-100 מיליון דולר לאתר סקי ולדברי  ז'יסקר ד'אסטן, הקמה של קלאב מד היא תמיד בשותפות עם גורמים נוספים. בקלאב החדש בגוילין שבסין, מדובר במשפחה טאוויאנית שרצתה להקים מוזיאון לאמנות מודרנית. הקלאב נמצא בתוכו "ואנחנו מנהלים את המועדון עבורה. בוואל טורנס שבצרפת, התחלנו לבנות עם קבוצה של משקיעים מקומיים ונשכור אותו מהם. אין זה תפקידנו להיות בעלים של הנכסים", הדגיש נשיא קלאב מד.

לדבריו, הם ייצרו קונספט חדש עבור אורחי קלאב מד – "סיטי סטופ" שמו, במסגרתו מספק קלאב מד חבילה הכוללת במקרה של גוילין, למשל, גם את הונג קונג, "כך שהנוסע יכול לשלב שופינג, ביזנס ולז'ר נטו".

מועדון לכל השנה

ז'יסקר ד'אסטן פירט את דרישותיהם מהאתר שיוכל להיות קלאב מד הבא בישראל: "שטח קרקע ממוצע של קלאב מד משתרע על כ-15 הקטר (150 דונם), כאשר במלונות בישראל לא מדובר על יותר מחמישה הקטר (50 דונם). על הקרקע להיות בשטח גדול מספיק לפעילות של תיירים וישראלים; להיבנות בהתאם לדרישות של שמירה על איכות הסביבה, וגם לא במקום עמוס מדי. מלבד זאת, עליו להיות במיקום (לוקיישן) ייחודי, להיות ממוקם באזור שמבחינה אקלימית מאפשר לו לפעול כמעט בכל ימות השנה ושיש די פעילות סביבו. השקעה כה גבוהה יכולה להיות מוצדקת רק באתר עם תקופת פתיחה ארוכה, הן מבחינת מזג האוויר והן מבחינת הפעילות שאפשר לעשות בעונות שפל. מלבד זאת, היות שקלאב מד רוצה להפוך את המועדון למועדון בינלאומי לתיירים, עליו להיות במרכז הארץ, נגיש לנתב"ג. תיירים שיבואו מסין רוצים גישה קלה לאתר".

גם מועדון זה ייבנה עם שותפים ובהתאם לכך גם יוכרע, ככל הנראה, אם המועדון יהיה כשר או לא, כפי שהיה קלאב מד אכזיב בשעתו. מלון W תל אביב מרשת סטארווד, שייבנה במתחם בית החולים הצרפתי ביפו, אמור לפעול ללא תעודת כשרות, לפי החלטת היזם, אייבי רוזן.

מנכ"ל קלאב מד ישראל, זאב דהן, מיפה בשביל נשיא קלאב מד את האפשרויות והיום, יום שישי, סוקר ג'יסקר דסטן את האתרים. דהן אמר ל"מגפון" שהיום יסייר הנשיא באתרים בפולג, בחבצלת, בקיסריה ובחוף דור. "המטרה היא שיראה שבאזור החוף יש פרוייקטים שאפשר להתחיל לעבוד עליהם ונראה איך נתקדם. יש לי הרגשה שהיום הוא בשל למהלך כזה. זו בשורה טובה בשבילנו, לאור המצב שקלאב מד ישראל צומחת".

קלאב מד אכזיב הסגור ב-2011. ג'יסקר דסטן: גרנו מועדונים בישראל כי לא היו על רמה". (צילום: עירית רוזנבלום)
קלאב מד אכזיב הסגור ב-2011. ג'יסקר דסטן: גרנו מועדונים בישראל כי לא היו על רמה". (צילום: עירית רוזנבלום)

האכזבה מאכזיב

בסוף אפריל 2012 הופקעה מידי קלאב מד הקרקע עליה פעל המועדון באכזיב, והיא חזרה אל רשות הטבע והגנים כדי להפוך לחלק מתוכנית אב כוללת לאזור. זאת לאחר שתוקף החכירה של קלאב מד פג ב-2010 ולא חודש על ידה.

קלאב מד אכזיב נפתח בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת והתאפיין בפשטות הלינה – בקתות קש שכונו "קאזות", לצד מזנונים שופעי אוכל לא כשר, שהיוו אטרקציה אז (כמו גם היום). המועדון, שרוב הנופשים בו היו צרפתים, הציע חוף ים ומוסיקה קלאסית לעת השקיעה והרבה אווירה משוחררת. זה היה מקום הנופש החביב על הסלבריטאים הישראלים בשנים הללו, שבילו בו במסיבות פרועות לתוך הלילה. שם נרקמו האהבות הגדולות של הבוהמה, עם צוות בידור דובר צרפתית.

קלאב מד אכזיב נסגר עם פרוץ האינתיפדה השנייה ב-2000 והירידה בתיירות הנכנסת לישראל. הוא נפתח לנסיון במאי 2001, אך נסגר לפני תום העונה ומאז לא הופעל על ידי קלאב מד. ה-11 בספטמבר 2001 והצונאמי בתאילנד וצרות נוספות, הכניסו את רשת המועדונים להפסדים קשים, והרשת החלה בצמצום מספר המועדונים שלה בעולם.

ב-2005 החלו דיבורים על פתיחה מחודשת של המועדון, שהופעל אז על ידי יזמים ישראלים. בקיץ 2006 נבחן שדרוג המועדון בהשקעה של 35 מיליון אירו, כדי להתאים אותו לדרישות הגבוהות יותר של הצרכנים במאה ה-21, אך אז פרצה מלחמת לבנון השנייה והתוכניות הוקפאו.

עתה אומר ז'יסקר ד'אסטן שבאכזיב אין מזג אוויר מתאים להפעלה בכל עונות השנה, וכאמור, הוא גם מרוחק מדי מהמרכז.

ב-2012 גם בוטל הזיכיון של רשת פתאל להפעלת קלאב מד באילת ובמקומו השיקה הרשת את המותג U Coral Beach Club. בפתאל טענו שהסיבה לפרידה היא העובדה שעיקר התיירות באילת מגיעה מרוסיה, שבה קלאב מד אינו משקיע בשיווק המותג שלו. בקלאב מד טענו כי רמתו של המועדון לא היתה מספקת ושישראלים ותיירים שרוצים לנפוש בקלאב מד בארץ, דורשים לקבל מוצר באותה רמה שהם מקבלים בחו"ל.

איך אומרים קלאב מד בסינית?

בחודש מאי השנה פורסם כי רשת קלאב מד, עשויה להימכר בקרוב לקבוצת משקיעים ובראשה קרן ההשקעות הסינית פוסון וקרן אקסא פרייבט הצרפתית. פוסון הסינית כבר מחזיקה ב-9.3% בקלאב מד. דירקטוריון קלאב מד הודיע כי קיבל הצעה לרכישת החברה תמורת 699 מיליון דולר (540 מיליון אירו).

ז'יסקר ד'אסטן אמר אתמול כי מהלך זה נדרש כדי להוציא לפועל את תוכניותיה של החברה להרחיב את פעילותה ביעדים החדשים ולהגדיל את משמעותית את מספר הקלאבים ומספר הלקוחות במדינות אלה.

לפי ההסדר החדש, אמורה חברת פוסון לרכוש 46% מהמניות, אקסא פרייבט גם כן 46% וחברת הניהול של קלאב מד תישאר עם 8%. אלא שבמהלך תהליך הרכישה העובר דרך רשות ניירות ערך, עלו טענות שהחברה שווה יותר מן המוצע עבורה (כאמור 699 מיליוון דולר) וסיום העיסקה יידחה, ככל הנראה, בעוד כארבעה חודשים.

דהן: "אין זה בדרך כלל מעמד הביניים שנוסע לקלאב מד"

בתשובה לשאלה האם בקלאב מד ישראל לא חשים את הקושי הכלכלי שחווה מעמד הביניים, אומר זאב דהן, כי בקיץ הנוכחי חלה עלייה של יותר מ- 30% במספר הישראלים שנוסעים למועדונים של קלאב מד בחו"ל לעומת 2012, זאת לאחר שבקיץ שעבר כבר חלה עלייה של 20%. "יש להודות שאין זה בדרך כלל מעמד הביניים שנוסע לקלאב מד בחורף, אך העליות במספרי הישראלים בקיץ מראות שהצמיחה היא דווקא כן במעמד הביניים, בזכות היעדים החדשים. נגענו בנקודה שהישראלים אוהבים – יעדים חדשים וגם האפשרות לנצל את הנסיעה לקלאב כיעד לטיול. אנחנו התחלנו את הטיסות לקלבריה, קטניה וסיציליה. השנה אנחנו מציעים את קורסיקה, האי המדהים, כולל טיסות, ואני רוצה שיידעו שקלאב מד היא זו שפתחה גם יעד זה".

המסיבה הלבנה אתמול לצד הבריכה במלון רויאל ביץ' בתל אביב - מסורת של קלאב מד, מסיבה משקיעה עד חצות, של אורחים לבושים בלבן, מוסיקה ואוכל. (צילום: עירית רוזנבלום)
המסיבה הלבנה אתמול לצד הבריכה במלון רויאל ביץ' בתל אביב - מסורת של קלאב מד, מסיבה משקיעה עד חצות, של אורחים לבושים בלבן, מוסיקה ואוכל. (צילום: עירית רוזנבלום)

3 Comments

  1. יוסף הגידם
    27 ביולי 2013 @ 16:26

    הנשיא הנכבד בא לפגישה עם סוכני נסיעות בישראל כדי לבקש שיגדילו את ההזמנות למועדונים שלהם, בעיקר למועדוני הסקי. נסיעה כזו לא עושה כותרות, אז החליטו למכור לוקש. קלאב מת לא יבנו פה מועדון. אין להם איפה. אין להם משקיע. ואין להם שום כדאיות כלכלית. אבל מה זה משנה? היתה יופי של מסיבה במלון רויאל ביץ'. היה הרבה אוכל. וזה כבר שווה.

  2. מיכה
    27 ביולי 2013 @ 1:37

    אז זהו, שלא. אין כאן חוף מתאים בשבילכם.
    למעשה מר ד'סטאן הגדיר בעצמו את הדרישה שפוסלת את כל חופי הארץ: "להיבנות בהתאם לדרישות של שמירה על איכות הסביבה". במצב החופים היום, כל בניה על החוף, ואני מדגיש כ ל ב נ י ה – היא פגיעה חמורה באיכות הסביבה.

    אנשי קלאב מד היקרים, בכל מקום בארץ שבו תנסו לנכס לעצמכם חוף פרטי, אתם תזכו למאבק עיקש והתנגדות חריפה. אנא חסכו לעצמכם את יחסי הציבור הרעים, את הזמן ואת הכסף. לכו למקום אחר.

  3. יוסי פישר
    26 ביולי 2013 @ 12:02

    קודם כל, ברכות לנשיא קלאב מד על שבחר לבוא לישראל. מתוך היכרותי רבת השנים את הנושא, רצוי לנשיא הקלאב מד להרחיב את החיפוש אחר קרקע מתאימה גם לרצועת החוף הדרומית . מאשדוד דרומה לאשקלון. בין פולג למושב דור יש בעייה קשה לאתר קרקע בגודל 150 דונם על קו המים . בעיות של עלות קרקע, יעוד, שמורות טבע וכיוצא בזה. קלאב רובינזון של TUI ניסו, תומאס קוק – אלדיאנה ניסו, מובנפיק השווייצרית ניסתה ועוד רבים וטובים. הרבה יותר פשוט לחפש באיזור הדרום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן