Skip to content

שמור על כלבך גם בימות הקיץ

חבריו הנאמנים של האדם סובלים בדיוק כמוהו בקיץ. עשה ואל תעשה לכלבך בימות החום, כדי לשמור עליו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ימות הקיץ החמים מכבידים וגורמים לבעיות לא רק אצלנו, בני האדם, אלא גם לכלבים. בימים חמים אנחנו נעזרים באמצעי קירור חיצוניים כגון מזגן או מאוורר. חיות הבית לעומת זאת אינן יכולות לקרר את עצמן ללא עזרתנו. מהן הסכנות הנשקפות לכלבים שלנו בקיץ, כיצד נשמור עליהם ואיך מכינים ארטיק בשרי? כיצד נגן עליהם מהחום הכבד ונסייע להם לעבור את הקיץ בשלום? כל התשובות לפניכם.

  מדרכות לוהטות: המדרכות הלוהטות בקיץ פוגעות בכפות הרגליים של הכלב. האספלט השחור בכביש מגיע לטמפרטורות גבוהות מאוד ועשוי לגרום לכוויות בכריות רגליו של הכלב. מומלץ לטייל עם הכלב בשעות הבוקר המוקדמות או בערב ולהימנע ככל האפשר מכבישים ומדרכות לוהטות.

 הלחתה: הוצאת הלשון כדי לצנן את הגוף אצל בעלי החיים נקראת הלחתה. כלבים מקררים את עצמם על ידי הוצאת חום הגוף דרך הלשון, צריך לבדוק שהחניכיים של הכלב אינן יבשות ושנשימתו תקינה.

dogs
מזרקה לכלבים (צילום: שרית פרקול)

הכנת ארטיק לכלב: לוקחים בקבוק פלסטיק וחוצים לשניים, ממלאים בצ'ופר עוף או חטיף לכלב ומים ומקפיאים. לאחר כמה שעות מגישים לכלב.

בדיקה אצל וטרינר: מומלץ לקחת את הכלב לבדיקה אצל וטרינר לפחות פעם אחת בקיץ לבדוק תקינות וויסות חום הגוף.

פרעושים וקרציות: מומלץ מאוד לדאוג בקיץ לטיפול נגד פרעושים וקרציות על ידי חומרים מותאמים.

קירור הבית: הכלב ישמח לשבת בחדר מקורר וממוזג בדיוק כמונו. כשאתם יוצאים מהבית ואין באפשרותכם להשאיר מזגן דולק, הקפידו להשאיר לכלב חדר מוצל, נטול שמש וחם.

dogs
כלבים בפארק (צילום: שרית פרקול)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן