Skip to content

מטוס סאות'ווסט נחת על האף

NTSB: גלגלי החרטום, שאינם יכולים לעמוס בעומס המגע הראשוני עם המסלול קרסו. הטייסים הורידו את מדפי הכנפיים כ-56 שניות בלבד לפני הנגיעה במסלול והמטוס התקרב לקרקע במהירות בזווית גלישה של 3 מעלות עם האף כלפי מטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס בואינג 737 של סאות'ווסט, שהחליק לפני 4 ימים עם חרטומו על מסלול הנחיתה בנמל התעופה לה גוארדיה בניו יורק, נגע בקרקע לראשונה עם כן הנחיתה הקדמי, שקרס מעוצמת המכה. כך דווחו חוקרים מהמינהל הארצי לבטיחות בתחבורה (NTSB). על פי ההוראות חייבים במטוס נוסעים לגעת לראשונה במסלול עם כן הנחיתה הראשי ורק לאחר מכן להוריד את האף ולגעת במסלול גם עם כן הנחיתה הקדמי. בתאונה נפצעו כמה אנשים.

נוסעי סאות'ווסט מוצאים מהמטוס לאחר הנחיתה על החרטום
נוסעי סאות'ווסט מוצאים מהמטוס לאחר הנחיתה על החרטום

לא נחיתה נורמאלית

NTSB מסר ביום חמישי, כי צילום וידאו ומקורות מידע נוספים סיפקו עדויות שכן הנחיתה הקדמי נגע במסלול לפני כן הנחיתה הראשי. בנחיתה נורמאלית של מטוס נוסעים גדול, המגיע לעבר המסלול במהירות של 140 קשר, נוגע כן הנחיתה הראשי ראשון במסלול וסופג את מכת ועומס נחיתה. רק אחר כך מורדים הטייסים בעדינות את חרטום המטוס מטה עד לנגיעת כן הנחיתה הקדמי במסלול. בשלב הבא מתחילים להאט את ריצת המטוס על המסלול.

לדברי החוקרים, מדפי הכנפיים הורדו לקראת הנחיתה מזווית של 30 מעלות לזווית של 40 מעלות כ-56 שניות בלבד לפני הנגיעה במסלול. כתוצאה מכך גישת המטוס למסלול המתקרב במהירות לא הייתה מיוצבת כפי הנדרש והנגיעה הראשונה בקרקע הייתה עם גלגלי החרטום. נחיתה בהליך שכזה גורמת ללחץ גבוה מאוד על כן הנחיתה הקדמי, שאינו מיועד לעמוד בעומס המגע הראשוני עם הקרקע ולכן הוא קורס.

שינה את זווית גלישתו

פרטים נוספים על האירוע מראים את המטוס משנה בפתאומיות בשניות האחרונות של הטיסה את זווית גלישתו בכיוון הפוך לרצוי. כאשר המטוס היה בגובה של 32 רגל, 4 שניות לפני הנחיתה, הייתה זווית המטוס 2 מעלות עם האף כלפי מעלה. בנגיעה במסלול היה המטוס בזווית 3 מעלות עם האף כלפי מטה. המטוס שפשף את הקרקע, שלח לאחור ניצוצות אש ונעצר לאחר 19 שניות.

ביסוס נתוני הנחיתה יוצאת הדופן הזאת בדוח הסופי של NTSB יסיר חשד לכשל מכאני. מסקנה שתמנה פגיעה במעמדו הטכני של מטוס בואינג 737, הנפוץ ביותר בתעופה המסחרית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן