Skip to content

החל מבצע "סופת מדבר" של הצבא המצרי נגד החמושים בסיני

צבא מצריים פתח היום במבצע טיהור סיני מבסיסי חמושים. במבצע משתתפות הארמיה השנייה והשלישית. אחרי יומיים של פעילות בצפון סיני ימשיכו לטהר את שאר סיני מקיצונים חמושים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צבא מצרים סיים את הכנותיו ופתח היום (שבת) במבצע נרחב ומעמיק לחיסול כנופיות חמושים, פעילי ג'יהאד אסלאמי ובסיסי הטרור בחצי האי סיני, כך מסר לפני שעה קלה עיתון אל-אהראם המצרי. על פי הדיווח, במבצע המכונה "סופה במדבר" יפעל הצבא ב-48 השעות הבאות בצפון חצי האי באזורים כמו שייח' זוויד ואל-עריש, וינסה לטהר את השטח. משם ימשיך בטיהור שאר חלקי חצי האי.

sinai
נגמ"שים מצריים מועברים לסיני (צילום: סוכנות מען)

על פי הדיווח, מאמינים בצבא המצרי כי באזור צפון חצי האי פועלים לפחות 500 חמושים קיצוניים המהווים את בסיס הטרור בסיני. גורם ביטחוני מסר לעיתון כי שתי ארמיות (השנייה והשלישית), ייקחו חלק במבצע בסיוע חיל האוויר וכוחות של חיל הים. עוד דווח, כי הכוחות יתעמתו עם בסיסי החמושים הקיצוניים באזורים הרריים בחצי האי. כוחות הצבא חסמו את הכבישים, הגשרים והמנהרות בצפון סיני שמובילים מצפון חצי האי לשאר האזורים בסיני ולקהיר. כמו כן, חסם הצבא המצרי למעלה מ-80% מהמנהרות שבין רפיח המצרית לרצועת עזה והוא מונע בכך מעבר פעילי חמאס וג'יהאד מלהצטרף לכוחות החמושים הפועלים נגד הצבא. אחד החששות הוא שהקיצונים עלולים להשתמש באזרחים כבקיר מגן אנושי בפני הצבא, וכוחות מיוחדים הוכנו למקרים מסוג זה. עוד דווח כי הפיקוד הכללי של צבא מצרים מפקח באופן הדוק על צירי הדרכים בין סיני למחוזות הדלתא וקהיר, למניעת תנועת חמושים ואספקה לסיני וממנה.

האלימות בחצי האי גברה מאוד מאז הדחת השיא מוחמד מורסי ב-30 ביוני האחרון. לפחות 30 שוטרים וחיילים מצרים נהרגו בידי אנשי ג'יהאד עולמי וכנופיות של בדואים. הבוקר דווח כי אזרח ושני חיילים נהרגו במחסום משטרתי בצפון סיני בהתקפה מהמארב בידי אדם חמוש שזהותו לא ידועה. שלשום, חמישי, דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי שני חיילים מצרים נורו למוות על ידי חמושים איסלאמיסטים במוצב בצפון חצי האי.

ישראל התירה לצבא המצרי להכניס עוד שני גדודי חי"ר וקומנדו נוסף לכוח הקיים הכולל טנקים, נגמ"שים, שיריוניות ומסוקי קרב מסוג אפצ'י. במערכת הביטחון הישראלית שררה דאגה רבה מהתעצמות פעילי הטרור בסיני ולכן מבחינת ישראל התיאום בין הצבאות וגורמי מודיעין הוא חיובי ונעשה ברמות גבוהות של בכירים משני הצדדים.

מורסי יועבר לכלא טורה בקהיר

בתוך כך מתפרסם היום בעיתון אל-באובה המצרי כי הנשיא המודח מוחמד מורסי, שעל הארכת מעצרו ב-15 יום החליט הבוקר בית המשפט בקהיר, יועבר מהמתקן הסודי שבו הוחזק עד כה לכלא טורה שבקהיר, שבו כלוא האסיר, חוסני מובראק, נשיא מצרים שהודח בהפיכה האזרחית על ידי מורסי והאחים המוסלמים.
המהומות ברחובות קהיר ואלכסנדריה, שעליהן דווח הבוקר, שככו ובעוד האחים המוסלמים וכלי תקשורת אחרים דיווחו על 150 הרוגים ו-4,500 פצועים, דיווח משרד הבריאות המצרי על 65 הרוגים באזור מסגד ראבעה אל-עדוויה בקהיר, זאת בנוסף ל-269 פצועים.  על פי בכיר במשרד הבריאות, מספר ההרוגים הכולל בעימותים האלימים ברחבי מצרים בסוף השבוע עומד על 74 בני אדם, בנוסף ל-748 פצועים. כל כלי התקשורת מעריכים שבהפגנות התומכות בצבא ובהפיכה יצאו אמש לרחובות המדינה המצרית כ-30 מיליון איש.

ההפגנות במצרים מול ארמון הנשיאות (צילום: סוכנות מנה)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן