Skip to content

הושגה הסכמה על מתווה להכשרות בתחום המלונאות

נוכח החשיבות שמייחסת הממשלה לתחום התעסוקה בכלל ולהכשרות מקצועיות בתחום המלונאות בפרט, סוכם בין יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ חיים כץ ומשרדי האוצר, התיירות והכלכלה, על קידום מתווה מוסכם להכשרות בתחום המלונאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשבועות האחרונים התריעו המלונאים על כך שבמסגרת הקיצוצים בתקציב המדינה, לא העביר משרד האוצר השנה לאגף להכשרה מקצועית במשרד הכלכלה, את התקציב המיועד למקצועות המלונאות והקולינריה, העומד על 30 מיליון שקל.

טבח במלון. בתי הספר להכשרה למלונאות וקולינריה עמדו בפני קריסה. (צילום: עירית רוזנבלום)
טבח במלון. בתי הספר להכשרה למלונאות וקולינריה עמדו בפני קריסה. (צילום: עירית רוזנבלום)

נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, פנה לשר האוצר, יאיר לפיד, לשר הכלכלה, נפתלי בנט ולשר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, במכתב שהתריע מפני קריסה של בתי הספר להכשרה למלונאות וקולינריה. לדבריו,  פלחי אוכלוסיה רבים, ביניהם מובטלים המתקשים להשיג עבודה, חיילים משוחררים, עולים חדשים, בני מיעוטים, אימהות חד הוריות, לקויי למידה במקצועות העיוניים, מצאו במקצועות אלה פתרון תעסוקתי.

בינתיים נסגר בירושלים מוסד ההכשרה ולא קם אחר תחתיו, בבאר שבע נסגר מוסד ההכשרה בהיעדר תשובה ביחס לתקציב ההמשך, מוסדות ההכשרה בחיפה, בטבריה ובאילת אינם מקבלים תלמידים בשל אי הוודאות הכלכלית ובית הספר תדמור משותק.

היום נמסר כי סוכם בין יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ חיים כץ, ומשרדי האוצר, התיירות והכלכלה, על קידום מתווה מוסכם להכשרות בתחום המלונאות.

מתווה זה כולל הסדרה תקציבית של ההכשרות המקצועיות בענף המלונאות בסך של 7.5 מיליוני שקלים ו-15 מיליוני שקלים, בשנים 2013 ו-2014 בהתאמה, הסדרת הליך מכירת חברת תדמור וכן הסכמה על גיבוש של נוהל חדש להכשרות מקצועיות בתחום המלונאות.

הנוהל החדש יכלול מעורבות ומחוייבות משמעותית של נציגי המעסיקים הרלוונטיים, תוך בחינת הוזלת עלות ההכשרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן