Skip to content

הפנים האמיתיות של מרגול

אחרי הנפילה מרגול מנסה להמציא את עצמה מחדש. במיני סדרה החדשה "החיים על-פי מרגול" (שני, ערוץ 10) היא מנסה להשכין שלום בין שכנים מסוכסכים ובין נשים שמעסיקות עוזרות בית שתלטניות. עדיף שתמשיך להתרכז בהופעות על הבמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בערוץ 10 החליטו שהגיע הזמן לטהר את מרגול ולהציג אותה במיטבה. הזמרת, שפרחה מאוחר, צברה תאוצה כמו טורבו ונפלה (זמנית, מסתבר), חוזרת כמנחת מיני סדרת דוקו – "החיים על-פי מרגול". פעם מטפלת בנשים ועוזרות הבית שלהן, פעם בסכסוכי שכנים. היא מנסה לפייס, נראית רגועה יחסית, אמפטית ומבינה. מעל לכל, אי אפשר לנחש על מרגול את 65 שנותיה. אז האם היא באמת מצאה לה קריירה שנייה כמגשרת וגילתה שנית את עלומיה?

הולכת לאיבוד. מרגול. צילום מסך

סכסוכי נשים ועוזרותיהן השתלטניות, סכסוכי שכנים על רקע של רעשי כלבים ו/או צפייה לילית בסרטים ו/או השתלטות על המעלית המשותפת הם נושאים מעניינים. אלא שבדוקו הזה יש שני נושאים ושניהם מתחרים זה בזה וכך הולכים שניהם לאיבוד. הנושא המוצהר, שמשתנה בכל פרק, והנושא של מרגול: דמותה המשתנה, צבעוניותה שהולכת פה לאיבוד, הניסיון שלה להציג את עצמה אחרת. נשאלת השאלה: מי בחר במרגול להציג את הנושאים האלה? ומנין הכותרת "החיים על-פי מרגול"? האם עוזרת הבית שלה מתעמרת בה? האם שכניה מלמטה לפנטהאוז שלה באים אליה בטענות?

אז מה יש לנו פה, בעצם? דוקו שמציג תופעה? מרגול בתפקיד המפשרת שמנסה לשכנע את כל הצדדים שגם הצד השני בסדר?  יש  גם אנשי מקצוע שבאים ומסבירים. בפרק על סכסוכי השכנים, שהוקרן הערב (שני) יש לנו עורכי דין שעוסקים במשפטים שהגישו שכנים זה נגד זה; בפרק על העוזרות, בשבוע שעבר, מגיע בטלר אנגלי להסביר מהו התפקיד, בעצם. המוזיקה המלווה את הסדרה היא, בחלקה, של מרגול עצמה. קצת יחסי ציבור לא יזיקו.

דווקא מפרק לפרק, דמותה של מרגול הולכת ומחווירה. בפרק הראשון היא בלטה יותר והביעה את דעותיה בנחרצות. בפרק השני היא כבר מתונה יותר. מעניין (או לא) מה יהיה בפרק השלישי. אני, בכל אופן, כבר לא אצפה.

1 Comment

  1. חיים
    31 ביולי 2013 @ 13:33

    הביקורת שלך על מרגול היא על ראשה ולא על עצם התכנית כי מה את כותבת בכותרת שעדיף שתתרכז בהופעה על הבמה מאשר כמנחה בתכנית כזו ,מביקורת הזו מזכירה כמה מחברי הגברים שרואים אישה נוהגת בין שני נתיבים בכביש מהיר וצועקים לה מי נתן לך רשיון לנהוג? לכי למטבח לפחות תשטפי כלים שם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן