Skip to content

אמנות בדרך האנתרופוסופיה

כדי להגיע ליעדם עברו התלמידים שסיימו סמינר אמנות בקיבוץ הרדוף תהליך אישי ונפשי שתורגם לשפת האמנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבעה סטודנטים סיימו באחרונה ארבע שנות סמינר אמנות בהרדוף, קיבוץ החי ומתנהל על דרך האנתרופוסופיה, בימים אלו מתקיימת תערוכה עם עבודות הגמר שלהם בקיבוץ עצמו.

כדי להגיע ליעדם עברו התלמידים תהליך אישי ונפשי שתורגם לשפת האמנות. ליווי הפרוייקטים האישי בוצע על ידי אקסל אוולד, המנהל והרוח החיה של בית הספר, אפרת אנגרס אוולד ומיכל קלמנוביץ.

כף רגל אוניברסלית - צילום:ציפי מנשה

מור רימר – כפות רגליים, רישומים, הדפס בעץ ופיסול בברזל. מספרות סיפור כף רגל אונברסלית על פני האדמה.

משחקים בצבע כחול - צילום:ציפי מנשה

הגר ברנדשטטר – בין שינה לערות והשיח שהם יוצרים בנפש האדם. משחקים בצבע כחול, אור וצל וחיפוש אחר הקשר ביניהם. ברנדשטטר: "המאמץ לנוע בין שינה לערות גילה בפני דרך של ריפוי וריגש אותי להכיר באמנות ככלי לעבודה פנימית".

כאב וסבל - צילום: ציפי מנשה

אפרת אבן – "כפי שיופי הפנינה נולד מתוך מחלה וסבל, כך גם ידע ,טבע אנושי אצילי ורגש אנושי טהור נולדים מתוך סבל. (מתוך מקור הסבל, הרצאה של רודולף שטיינר). את הפסלים יצרה אבן בשעווה שחורה ואחר כך יצקה בברונזה. "תהליך היציקה שפירושם אש ושריפה", אומרת היוצרת, "ליוו אותי בתהליך פנימי של שחרור הכאב וצער שהיו בי".

פיסול באבן - צילום: ציפי מנשה

שגיא גוטמן – פסלים גדולים מאבן ובזלת אבן וגיר קשה. את היוצר העסיקה הקוטביות הקיימת בטבע ובנפש האדם. הוא בוחן מצב נפשי רגיש הנע בין פיזור להתמקדות בין חדות לטשטוש.

אומנות מרשת לולים - צילום: ציפי מנשה

עדי קסלר – השתמשה ברשת של לול ויצרה בין רישום לפיסול. "העבודה על הרשת יצרה בי כוח ופתחה בפני כלים להתבוננות ויכולות ביצוע ואיתן ביטחון בעצמי ודרכי".

פורטרט - צילום: ציפי מנשה

רחל רוזן חקרה את הביטוי של הקשרים בין עצמים. פסלי גבס המייצגים תחושה תסכול הנשית והקשים ואת הקשר הזורם. היא השתמשה בצבעים המשמשים לצביעת ריהוט ובכך יצרה קו שקיפות ברישומיה ואטימות על פסליה.

כל התמונות מהתערוכה בקישור הבא

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן