Skip to content

אושר: נפגעות תקיפה מינית יקבלו 120,000 שקל ללא הוכחת נזק

עפ"י נתונים מסקר של משרד התמ"ת, שבדק כמה נשים הוטרדו מינית במקומות העבודה, 11 אלף נשים עזבו את מקום עבודתן ב-2011 בגלל הטרדה מינית. שליש מהן פוטרו ושני שלישים עזבו מרצונן כי הרגישו שזה היה הפתרון עבורן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצעת החוק של ח"כ מיכל רוזין (מרצ), לפיה יוגדל הפיצוי לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית ל-120,000 ללא הוכחת נזק, אושרה היום בוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד) לקריאה שנייה ושלישית. הפיצוי על פי החוק היום מוגבל לסכום של 50,000 שקל. הצעת החוק הועברה להצבעה במליאה.

פיצוי מוגדל. ח"כ מיכל רוזין (צילום: אתר הכנסת)
פיצוי מוגדל. ח"כ מיכל רוזין (צילום: אתר הכנסת)

"לא ניתן לכמת את עוצמת הפגיעה והשלכותיה, לכדי סכום כספי, אך כל צעד שיגביר את ההרתעה ויוביל לצמצום התופעה הוא חשוב ביותר", אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר עליזה לביא, "זהו צעד נוסף בדרך לחיזוק החוק למניעת הטרדה מינית, ולמיגור התופעה בכללותה".

עפ"י נתונים מסקר של משרד התמ"ת, שבדק כמה נשים הוטרדו מינית במקומות העבודה – 11 אלף נשים עזבו את מקום עבודתן ב-2011 בגלל הטרדה מינית. שליש מהן פוטרו ושני שלישים עזבו מרצונן כי הרגישו שזה היה הפתרון עבורן.

במקביל אושרה גם לקריאה ראשונה הצעת החוק של ח"כ יפעת קריב, לפיה פרסום תצלום או הקלטה בעלת אופי מיני, בנסיבות מבזות, ללא הסכמת המצולם, ייחשב כהטרדה מינית. עד כה מי שהפיץ תמונה כזו נחשב כמי שהפר פרטיות. המשמעות היא שעם החלת החוק אפשר יהיה לפסוק לנפגע עבירה זו פיצויים ללא הוכחת נזק בהליכים אזרחיים.

"הסכנות שארבו בעבר בעיקר ברחוב ובמרחב הציבורי קיימות היום לא פחות במרחב הפרטי ובתוך הבית", אמרה יו"ר הוועדה ח"כ ד"ר עליזה לביא.  "רשת האינטרנט והפיתוחים הטכנולוגיים טומנים בחובם סכנות רבות שהופכות גם את המרחב שבעבר נתפס כמוגן ביותר, למסוכן לא פחות. מדובר בחוק חשוב ביותר, אך אל לנו לטעות ולחשוב שחקיקה תוביל לפתרון מלא. יש לפעול בנושא בעיקר בתחום החינוך ולפתח את האחריות האישית במרחב הפרטי".

[related-posts]

2 Comments

  1. דן
    2 באוגוסט 2013 @ 22:03

    ועכשיו יהיה לנשים עוד יותר קשה למצוא עבודה מתאימה לכישוריהם. כי המעבידים יפחדו יותר להעסיק אישה שתנסה להרוויח כסף קל בסחטנות.

  2. פנינה כץ
    31 ביולי 2013 @ 8:22

    מהיכן יגבו את הכסף? מהפוגע? ממקום העבודה? מהתמ"ת?
    זה יכסה אולי את הטיפול הפסיכולוגי המיידי, אך בוודאי לא יכסה את הצלקת הנפשית שתישאר לעובדת וגם לא יחזיר את האמון העתידי במעביד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן