Skip to content

תמלול שיחה עם בנו של ניצן אלון חילץ פעיל ימין ממאסר

נער פעיל ימין התקשר לביתו של ניצן אלון והטיח באב טענות קשות. בנו של האלוף ענה לשיחה וקבע פגישה עם הנער שהואשם מאוחר יותר בהטרדות, איומים ואפילו באיום לרצח. תמליל השיחה זיכה את הנער מההאשמות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נער בן 17, תושב  היישוב יד בנימין, נעצר לפני כשבעה ימים בחשד להטרדות ואיומים נגד משפחתו של אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון. בדיון שנערך בעניינו טען פרקליטו עורך הדין  איתמר בן גביר, כי ההטרדה לא היתה יותר מאשר פגישה "סודית", שנקבעה בין הנער לבין בנו בן ה-16 של אלוף הפיקוד.

עו"ד בן גביר, שנשכר על ידי עמותת "חננו", הפועלת למען ציבור המתנחלים ואנשי הימין, טען כי לא מדובר בשיחות של  "הטרדה" אלא בשיחות טלפוניות בין בנו של אלוף פיקוד המרכז לבין ש' שבמהלכן אף נקבעה פגישה בין הצדדים, שלא יצאה אל הפועל כי אלוף הפיקוד ורעייתו הטילו עליה וטו.

אלוף ניצן אלון (צילום: דו"צ)
איום ברצח? אלוף ניצן אלון (צילום: דו"צ)

בשבוע שעבר עצרו כוחות משטרה את הנער, פעיל ימין מהיישוב הסמוך לגדרה, כשלושה ק"מ מזרחית לצומת ראם ליד כביש 6, בחשד שהוא אחראי לאיומים ברצח נגד אלוף הפיקוד. הצעיר, פעיל במאחזים באזור בנימין, התקשר לפני כמה שבועות אל ביתו של ניצן אלון וביקש לשוחח עם הקצין הבכיר. חוקרי המשטרה טענו כי מדובר בחשד לשיחות הטרדה ואיומים ואף איומים ברצח.

בן גביר הציג את תמליל השיחה שנערכה בין החשוד לבין בנו של אלוף הפיקוד וטען כי במהלך החודש האחרון ש' אכן התקשר לביתו של אלוף הפיקוד, אך לא מדובר בשיחת הטרדה. על פי תמלול  השיחה שהוצג על ידי בן גביר:

ש' (החשוד): "שלום. אפשר לקבל את ניצן אלון?"

הבן של אלון משיב על השיחה: "שלום את מי רוצים?"

ש': "את אבא?"

הבן: "מי רוצה את אבא?"

ש': "אבא הוציא צו מנהלי לחבר שלי ואנחנו רוצים לדבר איתו על זה שהוא שמאלני ופוגע במתיישבים, רודף אותנו, הורס לנו את הגבעות והבתים ואחרי זה עוד מוציא צווים מנהליים".

הבן: "אבא לא ממש שמאלני".

ש': "אז למה אבא הוציא צו מנהלי לחבר שלי, ולמה אבא הרחיק חבר אחר מהבית בלי משפט, בלי הוכחות, בלי ראיות?"

הבן: "לא. אתם לא מבינים…"

ש': "מה אנחנו לא מבינים? בוא תראה את הצווים שאבא שלך חתם עליהם, וגם תמיד אבא שלך נגדנו, רודף אותנו, הורס לנו את הבתים שלנו, למה הוא לא הורס אפילו בית אחד של ערבים?"

הבן: "אתם יודעים מה, בואו ניפגש".

ש': "מה פתאום להיפגש איתך?"

הבן: "למה, ממה אתם מפחדים?"

ש' (לאחר שהתייעץ בלחש עם חבריו): אתה יודע מה, בסדר. בוא ניפגש. אתה תאמר את העמדה שלך, אנחנו נציג את העמדה שלנו, אין לנו שום דבר נגדך, אבל יש לנו הרבה נגד אבא שלך שמתנכל ליהודים".

הבן : "אוקיי, אולי תגיעו אלי לבית".

ש': "לא רוצים, אבל אתה גר ב… אני גר ב… בוא ניפגש באמצע הדרך, בתחנת דלק". 

הבן: "סגור, קבענו שם בשעה…".

אלא שהפגישה שנקבעה בבית הקפה בתחנת הדלק הסמוכה ליישוב בו גר האלוף לא התקיימה. דבר הפגישה נודע לאלוף הפיקוד ורעייתו, ואלו אסרו עליו להיפגש והתלוננו במשטרה.

האלוף ניצן אלון נתון זה זמן רב למתקפה קשה של פעילי ימין מקרב המתנחלים שמתבטאת גם בהפצת כרוזים ושלטים ברחבי איו"ש בגנותו, כשהמסר הוא שעם אלון אין ביטחון לתושבים. המתנחלים גם הפיצו קמפיין תקשורתי נגד ניצן, לאחר שנודע כי הוא ימונה לתפקיד.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: "המשטרה רצתה להפוך את התיק לחמור, אך ברגע שהטחתי בחוקרים את העובדה כי הבן של ניצן אלון הוא זה שלמעשה הזמין את הלקוח שלי לפגישה, כל התיק קרס". בן גביר גם מבקר את החינוך שניתן לבנו של האלוף: "חבל שאלוף הפיקוד ורעייתו לא היו מספיק פלורליסטים כדי לאפשר לבנם להיחשף לדעות שונות. בדמוקרטיה צריך לשמוע גם ביקורת על מעשיך, וניצן אלון צריך להבין שהוא לא יוכל למנוע מבנו לשמוע את הביקורת נגד מעשיו".

מדובר צה"ל נמסר כי הם מעדיפים לא להתייחס לדברים אלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן