Skip to content

שוב הדרת נשים בבית שמש: אישה נדרשה לשבת מאחור באוטובוס

גבר חרדי תבע מאישה לעבור לחלקו האחורי של האוטובוס וקהל הנוסעים הצטרף לדרישתו. המשטרה עצרה זוג חרדים שהפריעו לשוטרים שהוזעקו למקום. בתגובה תקפה קבוצת חרדים אוטובוס אחר של אגד וניפצה את שמשותיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר חרדים יידו היום (רביעי) אבנים לעבר אוטובוס אגד שנסע בבית שמש וניפצו את שמשותיו. גבר ואישה חרדים נעצרו שעה קלה קודם לכך על ידי המשטרה לאחר שהפריעו לשוטרים במילוי תפקידם וזו, כפי הנראה, הייתה התגובה למעצר.

היום בשעות הצהרים פנה גבר חרדי לאישה שישבה בקדמת האוטובוס בקו 497 מבית שמש לבני ברק, ודרש ממנה לעבור לחלקו האחורי. האישה סירבה וקהל הנוסעים, במקום לגנות את המעשה, הצטרף לקריאות החרדי שתבע ממנה נחרצות לעבור ממקום מושבה לחלק האחורי. נהג האוטובוס הזעיק את המשטרה ובמקום התפתחה מהומה, כשבסופה עיכבו השוטרים את הגבר ואת האישה לחקירה. האוטובוס המשיך בנסיעתו.

פשקוויל במאה שערים המורה על איסור מעבר גברים לצד ימין של רחוב מאה שערים בלילות חוהמ"ד סוכות. צילום: תמר הירדני (צילום: ויקימדיה)
פשקוויל במאה שערים המורה על איסור מעבר גברים לצד ימין של הרחוב בלילות חול המועד סוכות (צילום: תמר הירדני, ויקימדיה)

במקביל לכך, וככל הנראה כתוצאה ממעצר החרדים, חסמה קבוצה של ארבעה חרדים אוטובוס אחר בקו 417 בדרכו לירושלים, כאשר עמד בפינת הרחובות נהר הירדן ולויטס בבית שמש. כשהרכב עצר, הם תקפו את האוטובוס במקלות שהיו בידיהם והחלו לנפץ את שמשותיו. המשטרה הוזעקה וכעת מחפשים השוטרים אחר החשודים שנמלטו. מהמשטרה נמסר כי איש לא נפגע ולאוטובוס נגרם נזק.

לפני מספר חודשים, נדרשה צעירה שנסעה מצפת לאשדוד לעבור לחלקו האחורי של האוטובוס בו נסעה. בדצמבר 2011 ירקו חרדים בבית שמש על ילדה מפני שלטעמם היא לא הייתה לבושה בצניעות. הסיפור גרם למחאה חברתית גדולה, ששיאה היה בהפגנה שהתקיימה מול בית הספר "אורות הבנות", בו למדה הילדה.

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב קורא למשטרה להעמיד לדין במהירות את מדירי הנשים מבית שמש. לדברי רגב, "האלימות הבלתי פוסקת בקווי ההדרה וההפרדה מוכיחה שצריך לבטל כליל את הקוים האלה ולנקוט סנקציות פליליות קשות נגד מדירי נשים. הגיעה הזמן שנבין שהדרת נשים, כמו גזענות אחרת, מרימה ראש בכל פעם שמפסיקים להלחם בה. רק טיפול שורש נחוש יכול לשרש את התופעה".

ח"כ דב ליפמן. "טיפול מיידי ובלתי מתפשר" (צילום: ויקיפדיה)
ח"כ דב ליפמן. "טיפול מיידי ובלתי מתפשר" (צילום: ויקיפדיה)

רגב, ציין ש"חלקים מבית שמש הפכו לריכוזי כנופיות חרדיות אלימות והגיע הזמן להחיל שם את החוק הישראלי". הוא הזכיר ש"במאה שערים נהוג להפסיק את תחבורת האוטובוסים לאחר שהם מותקפים" וקרא לאגד ולמשטרה "להחיל נוהג דומה גם באיזורי הקנאים בבית שמש". לדבריו, "על הקנאים לדעת שאם יהפכו את שכונותיהם לאיזורי פרעות מסוכנים לנוסעים, יצטרכו קווי התחבורה הציבורית לעקוף איזורים אלה".

ח"כ דב ליפמן (יש עתיד) המתגורר בבית שמש, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ארועים מסוג אלו של הדרת נשים הן תופעות פסולות שצריכות להעלם מהעולם. גם בתורה נאסר על השפלת נשים ואין מקום לתופעה כזו בחברה הישראלית. אני מודה למשטרת ישראל שפעלו במהרה והביאו למעצר של אלו המבקשים לפגוע בזכותן של נשים לנסוע היכן שהן רוצות ומתי שהן רוצות – וכולי תקווה כי אלו שסיכנו את חיי הנוסעים בעת זריקת האבנים יעצרו במהרה.

"רק על ידי המשך טיפול מיידי ובלתי מתפשר במקרים מסוג זה נצליח בעזרת ה' להביא לצמצום התופעה", אומר ח"כ ליפמן. "אני פונה לראש העיר בקריאה לנקוט בכל האמצעים הדרושים כולל קביעת מצלמות בכבישי העיר ובמיוחד בכבישים שבהם הקיצונים תוקפים אזרחים – דבר שהבטחת ולא קיימת. אנו מחויבים לפעול בכל הדרכים על מנת לשמור על ביטחונם האישי של התושבים לפני שיקרה אסון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן