Skip to content

אושרו תקנות לרישום אזהרה על בקבוקי אלכוהול

ועדת הכלכלה אישרה אתמול את תקנות משרד הבריאות, הקובעות כי על בקבוקי אלכוהול ובפרסומות לאלכוהול תופיע אזהרה: "צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הכלכלה של הכנסת,  אישרה אתמול (שלישי) את התקנות המסדירות את הגבלת השיווק והפרסומות של משקאות אלכוהוליים, שנועדו לקבוע את סימון האזהרה. 

התקנות קובעות כי על מיכל משקה משכר חזק, ששיעור האלכוהול בו עולה על 15.5%, תופיע "אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!". על מכלי משקאות משכרים ששיעור האלכוהול בהם הוא עד 15.5% יופיע הכיתוב: "אזהרה: מכיל אלכוהול – מומלץ להימנע משתיה מופרזת".

יגיע עם הערת אזהרה. יין (צילום: יולה זובריצקי)
יגיע עם הערת אזהרה. יין (צילום: יולה זובריצקי)

כמו כן אישרה הוועדה את הסעיפים הנוגעים לפרסום אלכוהול. התקנות קובעות כי בפרסומות בכתב האזהרה תופיע בצבע בולט בנוגד את רקע הפרסומת, וגודלה יהיה לפחות 5% משטח הפרסומת. בפרסום בעל פה תושמע האזהרה, בהתאם לנוסח המתאים למשקה, בעוצמת קול שאינה נמוכה מעוצמת הקול של הפרסומת ובהקראה ברורה.

בפרסום באמצעים אלקטרוניים אפשר יהיה לכלול את האזהרה בכתב או בעל פה, לפרק זמן של חמש שניות לפחות בזמן שידור הפרסומת. עניין זה מיושם במדינות רבות בעולם על מנת להפחית צריכה מופרזת של אלכוהול בקרב הציבור במטרה לשמור על בריאותו.

התקנות לגבי אופן הכללת האזהרות בפרסום על סוגיו, יכנסו לתוקף כ-90 יום מיום פרסומן ברשומות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן