Skip to content

השב"כ עצר ארבעה חשודים ברצח אלגבי במושב אביחיל

הארבעה נעצרו כבר ביוני השנה והיום התיר בית המשפט לפרסם את דבר מעצרם. החשודים, תושבי טול כרם, פרצו לבית שכן שהיה ביישוב ולאחר מכן נתקלו באלגבי. על פי החשד הם דקרו אותו למוות ונמלטו. דנינו: "תיקי רצח בהנחייתי יישארו פתוחים עד לגילוי המבצעים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום – ארבעה תושבים מטול כרם נעצרו בידי השב"כ בחשד למעורבות ברצח איציק אלגבי (61) במושב אביחיל שבעמק חפר בחודש אוקטובר שעבר. כך פרסם היום (רביעי) השב"כ באמצעות בית משפט השלום בפתח תקווה.

שירות הביטחון הכללי עצר במהלך יוני 2013 תושב טול כרם, אשר נחקר יחד עם נוספים בחשד למעורבות בפעילות ביטחונית. במהלך חקירתו בשב"כ הודה במעורבות באירוע הפלילי, במהלכו נרצח ב-22 לאוק' 2012 יצחק אלגבי ז"ל ביישוב אביחיל. לנוכח הודאתו במעורבות ברצח, הוא הועבר לטיפול במשטרת ישראל להמשך חקירתו. חקירת חשודים נוספים במעורבות בפעילות הביטחונית נמשכת גם בימים אלו.

זירת הרצח במושב אביחיל (צילום: משטרת ישראל)
זירת הרצח במושב אביחיל (צילום: משטרת ישראל)

על פי החשד פרצו הארבעה לביתו של אלגבי לאחר שמוקדם לכך באותו יום הם פרצו לבית שכנו ששהה בחו"ל. שכניו סיפרו כי ב-18:30 נשמעה אזעקה מבית השכן, אולם היא פסקה לאחר זמן קצר ולכן התעלמו ממנה. זמן קצר לאחר מכן, בעת ארוחת ערב, יצא אלגבי מפתח ביתו ליחידת הדיור הסמוכה לביתו, שם מתגוררת בתו. לפי החשד הוא נתקל בפורצים שהפתיעו אותו ודקרו אותו בפלג גופו העליון. בתו, לירן, שחזרה מעבודתה ומצאה בבית הוריה את אמה וילדיה אוכלים ארוחת ערב, יצאה לבדוק מדוע אביה לא שב. היא מצאה אותו מוטל במרכז החדר ביחידת הדיור, ככל הנראה כבר ללא רוח חיים והזעיקה את מד"א ואת המשטרה. פרמדיקים שהגיעו למקום ניסו לבצע בו החייאה, אך ללא הועיל ומותו נקבע במקום.

תושבי היישוב הלינו זה תקופה ארוכה על העדר הביטחון האישי ביישובם וטענו כי הפריצות והגניבות ביישובם הפכו לדבר שבשגרה. המשטרה מצדה טענה כי כוחות הסיור מבצעים ביישוב סיורי נוכחות בתדירות גבוהה.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, אמר כי  "אירוע רצח, נטילת חייו של אדם, הוא החמור שבפשעים. חמור שבעתיים כאשר הפגיעה היא בביתו, מבצרו של האזרח. פעילותו של צוות החקירה המיוחד שהוקם במרחב שרון שבמחוז המרכז ראויה לכל שבח. בסבלנות, בנחישות ובמקצועיות הצליח צוות החקירה בסיוע השב"כ לצרף פרט לפרט ולהביא למעצרם של 4 חשודים באירוע". הוא הוסיף כי "תיקי רצח בהנחייתי יישארו פתוחים עד לגילוי המבצעים – גם אם הדבר ייקח חודשים או שנים. משטרת ישראל תמשיך להילחם בפשיעה על כל גווניה, ותעשה הכל על מנת להגדיל את סיכויי העבריינים להיתפס. ידע כל עבריין שבסופו של דבר תשים עליו משטרת ישראל את ידה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן