Skip to content

"כתום זה השחור החדש" לא מתרוממת

הסדרה הטרנדית "כתום זה השחור החדש" משלבת דרמה וקומדיה במינון הנכון, ויש בה גם פרובוקציות במידה מספקת כדי להמשיך להיות "מדוברת", אבל בדומה ל"בית הקלפים" היא לא יותר מבינונית פלוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כתום הוא השחור החדש" ("Orange Is the New Black"), שכל 13 פרקיה עלו ב-11 ביולי ב"Netflix", (טכנולוגיית האינטרנט להעברת מידע), היא הלהיט התורן מבית היוצר של חברת הסטרימינג. הדרמה הקומית הפרובוקטיבית, שמופקת על-ידי "Lionsgate", נוצרה על-ידי זוכת ה"אמי" ופרס גילדת התסריטאים ג'נג'י קוהאן, מי שעמדה מאחורי "העשב של השכן". לצדה של קוהאן, יצרו את הסדרה המועמדת ל"אמי" ליז פרידמן ("האוס"), ושורה של במאים – השחקנית זוכת שני פרסי האוסקר ג'ודי פוסטר, השחקן אנדרו מקארתי ("סוף שבוע אצל בארני") וזוכה ה"אמי" מייקל טרים ("העשב של השכן").

סקס, סמים ותככים מאחורי הסורגים. טיילור שילינג

את צוות השחקנים מובילה טיילור שילינג ("בר מזל", "ארגו"), כשלצדה ג'ייסון ביגס ("אמריקן פאי"), לורה פרפון ("מופע שנות ה-70"), המועמדת ל"גלובוס הזהב" קייט מאלגרו ("מסע בין כוכבים: וויאג'ר"), נטשה ליון ("אמריקן פאי", "כולם אומרים אני אוהב אותך") ופבלו שרייבר ("הסמויה"). הסדרה מבוססת על ספר זיכרונותיה רב-המכר של פייפר קרמן, "Orange Is the New Black: My Year in a Women's Prison".

במרכז הסדרה- פייפר צ'פמן (שילינג), מאורסת טרייה עם עסק פרטי וקטן, שנאלצת להחליף את חיי הנוחות במדי הכלא הכתומים של בית הסוהר הפדראלי לנשים. היא מרצה את עונשה על עסקת סמים לה היתה שותפה ביחד עם אלכס (פרפון), סוחרת סמים בינלאומית והמאהבת שלה לשעבר. צ'פמן נידונה ל-15 חודשי מאסר, במהלכם היא זוכה להכיר את חיי הכלא, שבאופן מפתיע לא תואמים את מדריכי הכלא שקראה כהכנה לתקופת כליאתה. יחד עם צ'פמן, הצופה נחשף לסיפורן של נשות הכלא המלוות אותה, ליחסים, לתככים, ולמסע שכל אחת מהן עוברת כדי למצוא עצמה מחדש מאחורי הסורגים.

הרבה היללו את "כתום זה השחור החדש". ה"וושינגטון פוסט", למשל, נתנו לה ציון 100 עגול, וכתבו שהיא "ההישג האמיתי הראשון של 'Netflix'. מרתקת, מפוארת ועמוקה. מציגה מגוון רחב של סיפורים אנושיים בצורה חיה וססגונית, וחשיפות מסקרנות לגבי בתי-הסוהר, כמעט כמו תיעוד דוקומנטארי". ה"טי. וי. גייד" כתבו- "'Netflix' סוף כל סוף מביאה יצירה מקורית, מצוינת ומבדרת. "כתום זה השחור החדש" מרעננת בזכות שילוב של הומור אבסורדי וכמות נדיבה ולא צפויה של אמפתיה. מספקת, מרגשת ומבטיחה". ב"הוליווד ריפורטר" כתבו ש"קוהאן עיצבה סדרה מפתיעה בעוצמתה, שמאזנת בחוכמה בין הומור ודרמה. לא רק מפתיעה, אלא לרגעים מדהימה מרוב צחוק, רצינות, חשיפה מרשימה ופוטנציאל עצום. היא מעניקה יותר ממה שאפשר לצפות". ב"טיים" היוקרתי נכתב – "שונה מ"העשב של השכן" וטובה יותר. אלה הסיפורים האנושיים שיותירו אתכם מרותקים".

מרגישה כמו סדרת בנות תורנית. "כתום זה השחור החדש"

בפועל, הלהיט התורן של "Netflix", שעלה ב"הוט" ב-22.7, ממשיך את הדרך של קודמו, "בית הקלפים"- נחמד, מעניין, לא מדהים. נראה כי תעשיית הבידור מרגישה מחויבות כלשהי להכריז על כל רך הנולד לאמא "Netflix" כ"סדרת מופת יוצאת מגדר הרגיל", אך בקצב הזה, המונח "איכות" יישחק בקרוב מאד.

"כתום זה השחור החדש" היא דרך נחמדה מאד להעביר את ימי הקיץ הלוהטים תוך התמסרות למזגן ולשלט. היא משלבת דרמה וקומדיה במינון הנכון, אבל מרגישה כמו סדרת הבנות התורנית (אם כי יש שם כמה סצנות שיעניינו מאד גם לא מעט גברים…). בדומה ל"בית הקלפים", יש בה פרובוקציות במידה המספקת כדי להמשיך להיות "מדוברת" גם בעונה הבאה שכבר הוזמנה מראש, ובדומה ל"בית הקלפים", היא לא יותר מבינונית פלוס.

הפרקים הראשונים מתפתחים באופן יותר מצפוי, ולמרות הסצנות הפרובוקטיביות, העלילה מסרבת להתרומם ולהתפתח והדמויות נשארות בגדר הטייפקאסט הצפוי. אבל למרות הכל, ל"כתום זה השחור החדש" אין מה לדאוג. כיום, כל מה שיוצא מ"Netflix" מקבל את התואר "הלהיט המדובר הסופר דופר איכותי", וכל עוד הטרנד הזה ימשיך, הסדרה תישאר פה עוד לא מעט זמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן