Skip to content

לכלוא ולגרש אותנו זה לא הפתרון

האם אחרי שנים של עבדות לא הייתם רוצים לשאול פעם אחת – מתי אהיה חופשי? מתי אוכל שוב לראות את המשפחה שלי? מתי אוכל ללמוד, מתי אזכה להתחתן סוף סוף? אסור לשאול שאלות כאלה באריתריאה, ואם אתה שואל, אתה נכנס ישר ל"רשימה השחורה" של השלטונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שמי דווייט ואני פליט מאריתריאה שחי בישראל. קשה להסביר לישראלים על הבעיות בארצנו. הדיקטטורה באריתריאה משתמשת בשירות צבאי ללא תאריך סיום כדרך לשלוט באזרחיה. אבל איך אוכל להסביר זאת לישראלים, שגם להם יש שירות צבאי חובה? השירות באריתריאה אינו דומה בדבר לשירות בישראל.

באריתריאה, אנשים מגויסים לצבא לא כדי להגן או לשרת את המדינה. כלל וכלל לא. במקום זה, אנחנו מגויסים לצבא כדי להיות עבדים. אם המפקד שלך רוצה בית גדול יותר, הוא מכריח את החיילים שלו לבנות אותו. אם המפקד רוצה להתעשר, הוא מורה לחיילים שלו לעבוד במפעל שלו או בחווה שלו, לא כדי לפתח את המדינה אלא כדי שהוא ירוויח כסף. גם הנשים חייבות לעשות כל מה שהמפקדים מורים להן, וזה כולל שירותי מין. איזה צבא בעולם מחייב את החיילות שלו לספק שירותי מין למפקדים? כך נראית הדיקטטורה באריתריאה.

דמיינו את עצמכם במצב הזה. האם אחרי שנים לא הייתם רוצים לשאול פעם אחת – מתי אהיה חופשי? מתי אוכל שוב לראות את המשפחה שלי? מתי אוכל ללמוד, מתי אזכה להתחתן סוף סוף?

אסור לשאול שאלות כאלה באריתריאה, ואם אתה שואל, אתה נכנס ישר ל"רשימה השחורה" של השלטונות. שירות הביטחון של השלטונות ירדוף אותך וישלח אותך למאסר.

גם הכלא באריתריאה אינו דומה לשום דבר שראיתם בישראל. בתי כלא באריתריאה הם מכולות מברזל הקבורות באדמה באמצע המדבר. כעשרים אנשים כלואים בכל מכולה, בחום הלוהט, ובלי מספיק מים ומזון. ברבים מהמקומות, פותחים את המכולה רק פעם בשבועיים. אם אחד הכלואים מת כתוצאה מהתנאים או מהעינויים, גופתו נשארת במכולה עם השאר עד ששוב פותחים אותה.

אף בן אדם לא רוצה להגיע לכלא באריתריאה. אז כשהשם שלך מופיע ברשימה השחורה, אין לך ממש ברירה אלא להציל את עצמך ולברוח.

תיעוד תנוחת קשירה "הליקופטר" הנהוגה בבתי הכלא באריתריאה, מתוך סרטון "אמנסטי"

אריתריאים בורחים מאריתריאה כדי להישאר בחיים. אחרי שברחו, הרבה מאחיי ואחיותי האריתריאים נמכרו לכנופיות פשע בדוויות במדבר סיני. הם מוחזקים כבני ערובה בשבי, קשורים בשלשלאות, מוכים, מורעבים, נתלים במהופך ונאנסים על ידי שוביהם, הכול כדי לסחוט כופר מקרובי משפחה וחברים. יותר מ-5,000 ניצולים ממחנות העינויים האלה הגיעו לישראל. אין להם שום עזרה כאן – לא טיפול רפואי, לא עזרה נפשית, הם לבדם, נלחמים לשרוד.

ומה תגובת ישראל לבקשות המקלט שלנו? לאחרונה דחה משרד הפנים 17 בקשות של מבקשי מקלט אריתריאים הכלואים בסהרונים. ממשלת ישראל החליטה שעריקות מצבא אריתריאה אינה עילה מספיקה להיות מוכר כפליט. בכל רחבי העולם, בריחה מהשירות האכזרי בצבא אריתריאה היא סיבה מובהקת להיות מוכר כפליט. אבל לא בישראל.

כיום כלואים קרוב לאלפיים מבקשי מקלט אריתריאים בכלא סהרונים, בגין התיקון לחוק למניעת הסתננות. לרבים מהם אין זו הפעם הראשונה בבית כלא. רבים מהם חוו על בשרם את הזוועות של הכלא באריתריאה. ובכל זאת, הם שוב בבית כלא. גברים, נשים וילדים יישארו כלואים לשלוש השנים הקרובות לפחות.

מה תעשו אתם בשלוש השנים הבאות? אפשר לשער שרבים מכם יעבדו, ילמדו, יטיילו בעולם. אבל לא הפליטים. כאלפיים מאיתנו כלואים מאחורי סורג ובריח, מוקפים בגדרות תיל ומגדלי שמירה. שלוש השנים הבאות ייגזלו מהם.

ביום הפליט האחרון ביקשנו מממשלת ישראל לשחרר את הכלואים לחופשי. לכלוא אותנו ולנסות לגרש אותנו זה לא הפתרון. אני מקווה שעד יום הפליט בשנה הבאה, לא יהיו עוד פליטים בכלא בישראל, ושתינתן להם האפשרות להגיש בקשת מקלט שתיבדק בצורה הוגנת וסבירה.

אך יותר מכך אני מקווה שעד יום הפליט הבא נוכל לחזור לאריתריאה, לא להיות עוד פליטים, כי בארצנו יהיה שלטון דמוקרטי. כל אריתריאי בישראל רוצה לחזור הביתה, אך אנו זקוקים לעזרתכם עד אז.

הכותב הוא מבקש מקלט מאריתריאה, פעיל למען זכויות פליטים בישראל.

[related-posts]

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    3 באוגוסט 2013 @ 19:08

    אתה צודק אבלבשביל להקים מדינה דמוקרטית צריך להלחם בשלטון העריץ כמו שאתה מתאר לברוח זה לא פתרון אני רק לא מבין מדוע כאשר הגעתם למצרים לא נשארתם שם אם אתם פליטים ודבר נוסף מדוע למשל לא ברחתם לסעודיה או למדינות המפרץ שהם עשירות יותר ויכלות לעזור לכם גם השילוב שלכם מבחינה מנטלית מתאים יותר
    אתה צריך להבין שלישראל יש בעיה ישראל קודם כל מדינה יהודית האחת והיחידה בעולם שהיא מקלט לעם היהודי ישראל נמצאת בגונגל של מדינות שרוצות לחסל את אותה מדינה ישראל חיבת לשמור על הדמוגרפיה שלה אחרת תוך מספר שניים היא לא תהיה מדינה של העם היהודי ונגיד שישראל תקלוט את הפליטים מדובר באלפים ולא רק מאריתראיה כולם בורחים מאפריקה בגלל העוני הרעב המחלות המלחמות האם ישראל יכולה לקלוט את אותם מיליונים התשובה היא לא ונגיד שישראל תקלוט חלק מאותם פליטים באפריקה יקלטו את המסר הינה ישראל קולטת פליטים ופליטים יש בכל יבשת אפריקה ואז מילונים יגיעו לישראל ימדו מול הגדרות ואז מה יתחילו להגיד אסור לעצור אותם צריך לתת להם לכנס אי אפשר שהם יהיו תקועים ליד הגדרות בקיצור תתפקידו של האום לטפל ולהקים מחנות באפריקה ואתם אזרחי ארתראיה צרכים להלחם למען העתיד שלכם ולא לברוח אריתריאה וסודן לא יכלות לעבר לחיות בישראל חופש משגים דרך מאבק לא דרך בריחה איזה חיים יהיה לכם כאן תמיד תחיו בגטאות תאבדו בעבדות שחורות תקחו עבודות מערבים מישראלים מתח תמיד יהיה האם המדינה יכולה לתת לכם דירות השכלה ? כאשר אלפי ישראלים מחכים לדיור ציבורי כאשר מחירי הדירות כאן יקרים היכן תגורו בדרום תלאביב שכבר נהפכה לאזור פשיעה השכלה עולה כסף מי יממן אותכם ישראל לא בנויה לקלוט פליטים ולתת להם אזרחות אירופה יותר ליברלית יותר עשירה הינה שבדיה קלטה אלפי פליטים ומה התודה של אותם פליטים לעם השבדי ביזה הרס מהומות זה מה שיקרה כאן אתם תמיד תהיו כאן נטע זר זו האמת את האמת צריך לדעת לא לקבל דברי מתיקה מאותם ארגונים העוזרים לכם הם יעשו הכל עבורכם בתנאי שלא תגרו אצלהם בשכונות המטופחות בצפון תל אביב הם מנצלים אותכם אותם ארגונים מקבלים כסף מאירופה אתם עבורם "פרנסה" "לבית הם לא יכנסו אותכם "……………………

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן