Skip to content

הותר לפרסום: חרדי מנטורי קרתא התנדב לרגל עבור איראן

החשוד במגע עם סוכן זר נסע לגרמניה ושם בשגרירות איראן, יצר קשר עם גורם ביון איראני. הוא הסביר כי אינו מבקש מקלט מדיני וכי הוא מוכן לרצוח ציוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בגין מגע עם סוכן חוץ וגילוי כוונה לבגוד במדינה, כנגד גבר חרדי (47), השייך לפלג בתוך נטורי קרתא, הוגש היום (חמישי), בצהריים, בבית המשפט המחוזי בירושלים, על ידי עו"ד נועה עזרא-רחמני, מפרקליטות מחוז ירושלים. על הפרשה הוטל צו איסור פרסום גורף, אשר הוסר היום חלקית על ידי השופט יגאל מרזל.

על פי כתב האישום, גמלה בלבו של הנאשם שהוא תושב ואזרח החלטה ליצור קשר עם נציגי הממשל האיראני ולהציע את עצמו לשירותם כמי שמוכן לאסוף מידע מודיעיני על מדינת ישראל ולהעבירו לידיהם. בעקבות כך, הוא בדק באינטרנט באילו מדינות נמצאות שגרירויות של מדינת איראן. כשנודע לו שבעיר ברלין שבגרמניה יש שגרירות לאיראן, הוא רכש כרטיס טיסה מישראל לברלין ובירר את הכתובת המדויקת של השגרירות.

שגרירות איראן בברלין (צילום: Mutter Erde)

בינואר 2011 הוא טס מישראל לברלין. יומיים לאחר הגעתו, התייצב הנאשם בשגרירות, פנה לפקיד בכניסה ואמר לו שהוא ישראלי שמעוניין לשוחח איתם. לבקשת הפקיד, הנאשם מסר לו את דרכונו כשבאותה עת לבש חולצה לבנה, מכנסיים שחורים, ציצית וחבש כיפה.

הפקיד הנחה את הנאשם להיכנס לשגרירות, שם פגש הנאשם שלושה אנשים שזהותם אינה ידועה, אשר אחד מהם הציג עצמו בשם "האג'י באבא". הוא סיפר לאיראנים כי הוא אזרח ותושב ישראל, המשתייך לעדת "נטורי קרתא", והסביר להם את עיקרי אמונתו השוללת קיומה של מדינת ישראל ושאיפתו להחלפת השלטון הקיים בשלטון של "גויים".

הנאשם הציע לאיראנים לאסוף עבורם מודיעין על מדינת ישראל ולהעבירו לידיהם. במהלך השיחה שאל הנאשם את האיראנים כיצד ייתכן שהם לא מצליחים לשמור על אנשיהם בתוך איראן מפני התנקשויות מצד ישראל. בתגובה, שאל אחד מן האיראנים את הנאשם האם הוא לא מתבייש ללעוג להם בעוד הוא מעוניין במקלט מדיני. הנאשם השיב כי הוא אינו מעוניין במקלט מדיני, וכי הוא אף מוכן לרצוח ציוני.

בתום הפגישה, האיראנים מסרו לנאשם שעליהם לערוך בירור מול גורמים נוספים בדרגים גבוהים יותר. "האג'י באבא" מסר לנאשם פתק שעליו רשומה כתובת דואר אלקטרוני וססמה, והנחה אותו להיכנס לתיבת הדוא"ל, שם תמתין לו הודעה מטעם האיראנים. נוסף על כך הנחה את הנאשם שיעמוד איתם בקשר טלפוני באמצעות מספר הטלפון של השגרירות.

ב-20 בינואר 2011 שב הנאשם לישראל. לאחר חזרתו לארץ, בדק הנאשם את תיבת הדוא"ל מספר פעמים בבית קפה-אינטרנט בירושלים. כמו כן, הנאשם התקשר לשגרירות פעמיים מטלפונים ציבוריים. במקרה אחד, לא היה מענה בשגרירות. במקרה השני, הנאשם ביקש לשוחח עם "האג'י באבא", אך נמסר לו כי הוא אינו נמצא.

החשוד נחקר על ידי יחידת לה"ב 433 יאחב"ל והשב"כ. פרקליטו אמר כי "התיק הזה במידה מסוימת שונה מתיקים אחרים. הוא התנהל במחשכים ואף אחד לא ידע על קיומו. כשאדם נעצר והדברים ידועים והחומר מפורסם. יש הזדמנות לצדדים להכין עצמם ולראות במה מדובר. התיק היה בחושך ולא ראו אותו". הוא ביקש לדחות את הדיון בהארכת מעצר עד שיוכל ללמוד את החומר, והסכים לפרסום הסיפור למעט פרטים מזהים של החשוד. מעצרו של החשוד הוארך עד יום שני הקרוב.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן