Skip to content

השערה: מנוע ימין כבה, המטוס הזדקר והתרסק

ההרוג הוא רו"ח יגאל בריטמן שהיה בן 68 במותו. שני הפצועים הנוספים, ניסים ואנונו, מנהל בית ספר לטיסה FNA וגבי לוין מאושפזים בסורוקה. המטוס שניגש לנחיתה צלל לפתע אל הקרקע והתרסק סמוך למרכז ביג בעיר. שני הפצועים סובלים מחבלות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההרוג בתאונת המטוס באילת הוא רו"ח יגאל בריטמן שהיה בן 68 במותו. בריטמן היה יושב ראש ומנהל עסקים ראשי של פירמת ראיית החשבון Deloitte-בריטמן-אלמגור-זהר. שני הפצועים הנוספים, ניסים ואנונו, מנהל בית ספר לטיסה FNA וגבי לוין מאושפזים בסורוקה. המטוס נפל לתעלה בין שדה תעופה של אילת למרכז העיר, סמוך למרכז "ביג". יצחק רז, החוקר הראשי, ואנשי צוותו ממשיכים לחקור את נסיבות התאונה.

רו"ח יגאל בריטמן שנספה בתאונה
המנוע כבה? רו"ח יגאל בריטמן שנספה בתאונה

השערה: מנוע ימין כבה

עדי ראיה לתאונה מסרו, כי הכנף הימנית של מטוס הצ'יפטן הדו מנועי, שהתקרב לנחיתה, ירדה בפתאומיות כלפי מטה, המטוס סיבסב בחדות ימינה ונחבט על גבו בקרקע. תיאור זה מאפיין כיבוי פתאומי של מנוע ימין, הגורם לנפילת הכנף הימנית והרמת הכנף השמאלית עד לזווית הגורמת למטוס להזדקר, לאבד עילוי ובגלל הגובה הנמוך – להתרסק בקרקע. המצב שבו אחד המנועים, במטוס דו-מנועי, מפסיק לפעול בזמן נחיתה הוא קריטי ומצריך שיקול דעת מהיר בהטסת המטוס ובהפעלת המנוע השני. כל שיקול מוטעה, כמו למשל מתן כוח יתר למנוע שנשאר פועל, הוא מסוכן ועלול להסתיים בהתרסקות.

ההרוג הוא רואה החשבון יגאל בריטמן, יו"ר פירמת רואי החשבון "דלויט, בריטמן, אלמגור, זהר" – אחד ממשרדי רואי החשבון הגדולים בישראל.  בריטמן, טייס אזרחי, תושב תל אביב ואב לשלושה, הקים את המשרד לבדו בשנת 1972. ב-1994, כאשר פירמת ראיית החשבון הבינלאומית, אחת הגדולות בעולם, החליטה לפעול בישראל על אף החרם הערבי, היא חברה אליו.

פעיל חברתי

בריטמן היה פעיל בכמה ארגונים כמו חבר במועצת המנהלים של אוניברסיטת בן גוריון ובוועדה המייעצת של בית המספר לניהול של אוניברסיטת תל אביב. הוא גם היה חבר במועצת המנהלים של מוזיאון תל אביב.

בריטמן לא היסס להביע את דעתו על המדיניות הכלכלית של הממשלה ואת התנגדותו להעלאת מס החברות. בכנס בנושא השלכות כלכליות ומיסויות של התכנית הכלכלית החדשה, אמר: "כל מי שסבור כי ניתן להשאיר כאן את החברות הרב לאומיות בלי לתת להן הטבות מס משמעותיות, טועה. העלאת שיעורי המס תבריח את החברות הרב לאומיות אל מחוץ לישראל".

דוקטור אורי נץ, רופא כירורג טראומה בבית החולים סורוקה, שקיבל אמש את שני הפצועים, תיאר את מצבם בעת קבלתם ואמר כי "אחד מהם הוגדר במצב קל עד בינוני וסובל משברים בגפיו. הוא עובר למחלקה כירורגית". לגבי הפצוע השני אמר כי "מצבו של השני קשה. הוא יעבור סדרת בדיקות, טיפולים וניתוחים ויועבר אחר כך למחלקה לטיפול נמרץ. מצבו יציב אך עדיין נשקפת סכנה לחייו".

עופר לפלר מרשות שדות התעופה מסר כי "המטוס הפרטי המריא מהרצליה ובו טייס ושני נוסעים. בעת ההתרסקות היה בגישה לנחיתה. הוא לא הכריז על מצב חירום ונראה צולל לעבר הקרקע. המטוס נפל מחוץ לנמל התעופה בחלק הצפוני. הנמל נסגר להמראות ונחיתות עד שכוחות ההצלה שיצאו מחוץ לנמל חזרו להיות מבצעיים בתוך השדה".

המטוס אחרי ההתרסקות (צילום: משטרת ישראל)
המטוס אחרי ההתרסקות (צילום: משטרת ישראל)
(צילום באדיבות: ערב ערב)
צוותי כיבוי אש מתיזים קצף על המטוס למניעת התלקחות (צילום באדיבות: ערב ערב)

כוחות כיבוי אש התיזו קצף כיבוי על גוף המטוס למניעת התלקחות ושני הפצועים, הסובלים מחבלות, פונו לבית החולים יוספטל בעיר. מותו של בריטמן נקבע במקום. סיבת ההתרסקות לא ידועה עדיין והיא נחקרת על ידי משטרת ישראל ומשרד התחבורה. משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה ממשיך בחקירה.

לפני כשבועיים, ב-17 ביולי השנה, מטוס מדגם זמיר של חברת התעופה עיט ובו תשעה נוסעים ואנשי צוות נחת על גחונו בנמל התעופה בן גוריון. כל האנשים שהיו בו חולצו בשלום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן