Skip to content

היום ייקבע סופית מתי ייערכו הפריימריז בעבודה

ועידת המפלגה המתכנסת היום תכריע בהצבעה חשאית האם הבחירות יערכו בלי מפקד מקדים כבר ב-21 בנובמבר או במועד מאוחר יותר ואחרי שקודם לכך ייערך מפקד חדש במפלגת העבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבחן כוח לשלי יחימוביץ', לקראת הבחירות הפנימיות במפלגת העבודה – שבהן יוכרע מי ינהיג את מפלגת העבודה בשנים הקרובות. ועידת מפלגת העבודה תכריע היום, בבחירות חשאיות, האם הפריימריז לראשות המפלגה ייערכו ב-21 בנובמבר – כפי שהציעה יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ' – או שייערכו בתאריך מאוחר יותר, ב-21 בינואר, ולאחר שבמפלגת העבודה ייערך מפקד.

הבחירות החשאיות ייערכו על פי דרישת חברי הכנסת אראל מרגלית, איתן כבל ויצחק הרצוג, שהכריזו כי הם עשויים להתמודד מול יחימוביץ' על ראשות המפלגה. כ-1,800 חברי ועידת העבודה הם בעלי זכות ההצבעה בוועידה. ההכרעה על כך התקבלה לאחר שחברי הכנסת מרגלית, כבל והרצוג – המבקשים לערוך קודם מפקד כללי למפלגת העבודה ורק אחר כך בחירות פנימיות במועד מאוחר יותר – התאגדו והצליחו להחתים יותר משליש מחברי הועידה המבקשים שההצבעות יהיו חשאיות.

השלושה אמרו כי "בנושא חשוב ומרכזי לחייה של מפלגת העבודה ראוי שההחלטות יתקבלו בהצבעה חשאית" וכי "קבלת ההחלטה בהצבעה חשאית תמנע דימום מיותר בתוך המפלגה ותמנע תחושות קשות שעלולות להיות אם זו הייתה נערכת בהרמת יד".

על מה מחליטים? כרוזים שהופצו הבוקר בקרב באי הוועידה (צילום: נירה ידין)
על מה מחליטים? כרוזים שהופצו הבוקר בקרב באי הוועידה (צילום: נירה ידין)

עדיין לא ברור סופית האם כל השלושה יתייצבו לפריימריז מול יושבת הראש המכהנת. יחימוביץ', לעומתם, מקווה לעשות היסטוריה בחייה של מפלגת העבודה ולהיבחר שנית, ברציפות, להנהיג את המפלגה – אחרי שבשנים האחרונות שום יו"ר לא הצליח להיבחר פעמיים רצופות לתפקיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן