Skip to content

אמנות שכבד לשדוד

את הגלריה היוקרתית הזו לא כל כך פשוט לשדוד, העבודות המדהימות בה פשוט גדולות מדי מכדי לסחוב אותן ממקום למקום, היות וכך כדאי ומומלץ לבקר בה במקרה שאתם בסביבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע האירועים האחרונים בעיר קאן, בחום כבד ולחות מטפטפת נסעתי לראות מה חדש בקאן. חתיכות, תיירים, יאכטות, מותגי יוקרה, תכשיטים (טוב לא הכל נשדד) אבל גם אמנות ואפילו מיוחדת.

מאו צסה טונג - מחיילי פלסטיק - צילום: עמית מנדלזון

גלרית האופרה נמצאת ברחוב המקביל למרכז הקונגרסים זה שלפעמים קוראים לו גם "ארמון הפסטיבל". למרות לא מעט ביקורים בעיר משום מה לא נתקלתי בה קודם לכן, שלוש קומות של אומנות בת זמנינו משולבת עם פופ ארט ואפילו צייר קירות אחד.

בקומה הראשונה נתקלתי בדיוקן ענק של מאו טסה טונג, נשמע בנאלי, נכון, אבל הדיוקן הזה עשוי מאלפי חיילי פלאסטיק צבעוניים, עבודת נמלים מדהימה.

נמר מקולבים - צילום: עמית מנדלזון

באותה קומה נמצא פסל של טיגריס בגודל אמיתי העשוי מקולבי מתכת לתליית מעילים, הנמר הוא אחד מסדרת חיות גדולה כולן מבוצעות באותם חומרים.

האמן המודגש ביותר בתצוגה הוא פאן קסיויון, אמן סיני העובד במתכת, כמעט תעשייתי, אבל יוצא מהכלל מרשים והרעיון מעניין.

פאן קסאויון - אישה בכבלים מודרניים - צילום: עמית מנדלזון

הגלריה כוללת אוסף שעל פניו נראה לא כל כך תואם, אבל הסך הכל מחייב את המבקר לחרוש בעיון את שלוש הקומות ולהתעכב על כל עבודה ועבודה, מהצילומים המפורטים שבוימו בצורה מדהימה ועד פסלי המתכת והציורים והדיוקנאות.

פרננדו בוטרו -משפחה על החוף - צילום: עמית מנדלזון

אבל מבחינתי הסיפור הוא C215 – אמן רחוב צרפתי פריזאי שנע ברחבי העולם ומקשט דלתות בדיוקנאו מרהיבים אוסף של עבודות שלו מקירות ודלתות מארסיי הצגתי בעבר כאן, ציורים שלו איתרתי על קירות בניו יורק, לונדון ורומא באופן אקראי לחלוטין, לכניסה לגלריה של C215 מסתבר שהאיש הפך מפורסם מספיק כדי שגלריה בעיר קאן תתן לו דלת ותאמר לו יאללה תצייר.

עוד דיוקן מיצירותיו של C215 - צילום: עמית מנדלזון

אז אם אתם בקאן שלא תעזו לפספס את הגלריה Opera Gallery כן כך באנגלית, ואם תרצו לראות עוד תמונות הקישו כאן

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן