Skip to content

הלך לעולמו יצחק ברמן, יו"ר הכנסת לשעבר

הלווייתו תתקיים הערב בשעה 18:00 בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל. אנשי משמר הכנסת ילוו את ארונו של ברמן בדרכו האחרונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת לשעבר, יצחק ברמן, הלך לעולמו בגיל 100.

ברמן היה יו"ר הכנסת התשיעית מטעם סיעת הליכוד. בכנסת העשירית כיהן כשר האנרגיה והתשתיות עד התפטרותו מהממשלה בספטמבר 1982, בשל הסתייגותו מעמדתה בעניין הקמת ועדת החקירה לאירועי סברה ושתילה במלחמת לבנון.

יצחק ברמן ז"ל (צילום: לשכת הפרסום נממשלתית)
יצחק ברמן (צילום: לשכת הפרסום נממשלתית)

ברמן נולד בשנת 1913 ועלה ארצה מאוקראינה בשנת 1920. בשנת 1937 הצטרף לאצ"ל ופעל במסגרת המודיעין של הארגון. ב- 1948 התגייס לצה"ל והשתחרר בדרגת רב-סרן.

הלווייתו תתקיים הערב בשעה 18:00 בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל. אנשי משמר הכנסת ילוו את ארונו של ברמן בדרכו האחרונה.

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, ספד הבוקר ליצחק ברמן, יו"ר הכנסת התשיעית, ואמר ״יצחק ברמן ז״ל היה סמל למנהיגות רגישה ואמינה, מנהיגות שישרות וצניעות עיטרו אותה. יצחק ברמן זכה לאריכות ימים אך הכאב על פטירתו מהווה כאב על לכתו של דור, דור שהשקיע את כל מעיניו בהקמתה של מדינת ישראל וביסוסה כמדינה איתנה וחזקה בעלת מסורת דמוקרטית שורשית. הכנסת  מרכינה את ראשה לזכרו  של אדם ישר לכת זה שעמד בראשה ושירת נאמנה את עם ישראל כולו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הספיד את ברמן בדברי הפתיחה שלו, בישיבת הממשלה: "יצחק ברמן, איש האצ"ל, היה שר בממשלה והיה יושב ראש הכנסת. כל מי שהכיר אותו, הכיר אדם לאומי, פטריוט ישראלי ויהודי אמיתי, ואני חושב שהוא מסמל גם מופת לאיש ציבור".

ח"כ ראובן (רובי) ריבלין: "בעיניי, הוא היה איש מיוחד במינו, דמוקרט, מגדולי הפרלמנטרים של ישראל, שלא חלם לרגע שיכולה להיות כאן מדינה יהודית מבלי שתהיה דמוקרטית.

"יצחק ברמן ליווה אותי בצעדיי הראשונים בכנסת וגם בתפקידי כיושב-ראש הכנסת. כיושב-ראש כנסת הוא ידע לייצג את כל הקבוצות בכנסת, למרות שהיה חבר כנסת ממפלגה מסוימת. הוא ידע להתעלם מדעותיו האישיות ולאפשר לאחרים שתהום אידיאולוגית פעורה ביניהם לבטא את עצמם. הוא היה דוגמה ליושב-ראש כנסת שלא ראה את עצמו משרת של הקואליציה או הממשלה, אלא של הויכוח הדמוקרטי בכנסת. אלה הם דברים שהפכו אותו לסמל הפרלמנטריזם. ולכן הוא הטביע את חותמו יותר מכל יושב ראש כנסת לפניו, והיווה דוגמה לאופן שבו פוליטיקאי שנבחר מטעם מפלגה יכול לשרת את המדינה כולה בתפקידו כראש המערכת הדמוקרטית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן