Skip to content

לפיד: "אין משרד חקירות לראש הממשלה ולשר האוצר"

כך הגיב הבוקר שר האוצר יאיר לפיד למבוכה שנוצרה סביב מינוי נגיד בנק ישראל. לפיד דחה את הקריאות להקים ועדת איתור שתבחר כלכלן מומחה ראוי לתפקיד. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן: במקום לחפש נגידים בארץ ובעולם ישנה מועמדת מצוינת ומוכשרת, ד"ר קרנית פלוג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד. כל המועמדים ראויים ומכובדים
שר האוצר יאיר לפיד. כל המועמדים ראויים ומכובדים

"אין משרד חקירות לראש הממשלה ולשר האוצר", הגיב הבוקר שר האוצר יאיר לפיד בעת חנוכת קו הרכבת המהיר מאשדוד לתל אביב, על המבוכה שנוצרה סביב הניסיונות למנות נגיד חדש לבנק ישראל, לאחר שיעקב פרנקל וליאו ליידרמן הודיעו על פרישתם.

נגד ועדת איתור

לפיד דחה את הקריאות להקים ועדת איתור שתבחר כלכלן מומחה ראוי לתפקיד ללא שלדים בארון. לטענתו גם אם תהיה ועדת איתור, היא לא תוכל לשכור משרדי חקירות. "כל המועמדים הם ראויים ומכובדים", הוא הדגיש.

מחדשים הליך בחירת נגיד

נתניהו ולפיד צפויים לחדש הבוקר את הליך בחירת הנגיד. נתניהו מעוניין לבחור מעומד חדש עוד השבוע, כאשר ברשימת המועמדים האפשריים נמצאים פרופ' מנואל טרכטנברג, שהיה מועמד מוביל במרוץ ופרש ימים ספורים לפני בחירתו של פרנקל, גליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי, ועו"ד יעקב נאמן, לשעבר שר האוצר והמשפטים. לשעבר.

ד"ר קרנית פלוג (מקור: בלומברג ביו-טיוב)
ד"ר קרנית פלוג (מקור: בלומברג ביו-טיוב)

פלוג כתבה לעובדי בנק ישראל

בצאת השבת שיגרה קרנית פלוג, המשמשת עתה בתפקיד הנגידה בפועל, מכתב לעובדי הבנק הנסערים מאוד מהאירועים המביכים סביב בחירת נגיד במקומו של סטנלי פישר והודעתה של פלוג לאחר מיוניו של ליידרמן, כי היא מתכוונת לעזוב את הבנק. "זו תקופה ארוכה שבנק ישראל נמצא בכותרות כלי התקשורת, בעיקר בכל הקשור למינוי הנגיד הבא. בתקופה זו, חובה על כולנו להמשיך לעשות את עבודתנו כדי להבטיח שבנק ישראל ימשיך למלא את תפקידיו החשובים כיאות. אעשה כל מאמץ להתמקד במילוי מקום הנגיד בצורה מלאה ומקצועית", כתבה.

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אבישי ברוורמן
יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אבישי ברוורמן

"קרנית היא אדם צנוע ומועמדת ראויה"

יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אבישי ברוורמן, התארח בתכנית הבוקר בערוץ 10 והפציר בנתניהו ולפיד למנות את ד"ר קרנית פלוג, שהתפטרה מתפקידה כמשנה לנגיד, לתפקיד. "קרנית היא אדם צנוע ומועמדת ראויה", אמר ברוורמן, וקרא לנתניהו וללפיד "להוריד אגו ולמנות אותה".

בחוזר שהפיץ ציין ברוורמן, כי "לאור הביזיון בהליך מינוי הנגיד ולאחר ביזיונות נוספים של הליך מינויים ע"י הממשלה בעבר, אני מתכוון להניח על שולחן הכנסת בקרוב חקיקה שתמסד הליך מסודר של שימוע בכירים כדי למנוע פארסות דומות. , צריך להתבגר בהליכים השלטוניים שלנו ולהבטיח שמועמד לתפקיד בדרגים הבכירים ביותר יעבור את כל סבב האישורים עוד לפני הצגתו לציבור כמועמד הנבחר. אם מחפשים סיבה מוצדקת לחוסר אמון הציבור בשלטון הרי שזוהי דוגמה מצויינת."

עוד הוסיף ח"כ ברוורמן ש"במקום לחפש נגידים בארץ ובעולם ישנה מועמדת מצוינת ומוכשרת, ד"ר קרנית פלוג – המשנה לנגיד, מומלצת ע"י הנגיד היוצא, פרופ' סטנלי פישר ומוערכת ע"י אנשי אקדמיה רבים והמערכת הבנקאית. אני קורא לרה"מ ושר האוצר להפסיק את ההליך המבזה ולכבד את עצמם והמוסד ולהודיע מיידית על מינויה של ד"ר פלוג לתפקיד".

ח"כ ברוורמן הביע תקווה כי אם רה"מ ושר האוצר יעשו את המהלך הנכון ויבקשו למנותה שד"ר פלוג תסכים לקבל על עצמה את התפקיד ותמשוך את הודעת פרישתה מבנק ישראל.

1 Comment

  1. פנינה כץ
    5 באוגוסט 2013 @ 6:20

    האומנם לפיד?
    האם גופים כמו מס הכנסה ומחלקת המודיעין שלה אינם על תקן גוף חוקר? אבל ניחא הוא באמת חושב שהכלכלנים הם חבורה צבעונית פרועה..במקום להתעקש על מועמדותה של קרנית פלוג[שאולי זה היה הרעיון הכי טוב של הלפיד] אז הוא נכנע להחלטות ביבי.
    אך ביבי כמו ביבי ברגע שהוא מזהה "מוקש" העלול להשפיע על הישרדותו
    ולכן החליט שהוא רוצה לשנות שיטת מינוי הנגיד: ועדת טירקל תפרסם רשימת מועמדים לפי ההצעה, הציבור יוכל להגיש את השגותיו על כל אחד מהשמות לוועדה עם זאת, ספק אם ההצעה תהיה מקובלת על הוועדה.
    אני מריחה מאות מכתבי השמצה בדרך לטירקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן