Skip to content

ירידה בתנועת הנוסעים הבינ"ל של ישראייר על רקע תנועת שיא בנתב"ג

ספנאייר, שקרסה באחרונה, רשמה ב-2011 גידול של 149.80%. נתונים אלה מראים שביצועים בנתב"ג של חברות תעופה זרות אינם משקפים את מצבן הכלכלי האמיתי. מאת עמי אטינגר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ספנאייר, חברת התעופה שקרסה באחרונה, רשמה בשנה שחלפה גידול של 149.80%. נתונים אלה מראים שביצועים בנתב"ג של חברות תעופה זרות אינם משקפים את מצבן הכלכלי האמיתי. קשה גם לדעת את מצבן הכלכלי של חברות התעופה הישראליות לפי נתוני התנועה שלהן בנתב"ג 

מאת עמי אטינגר

תנועת הנוסעים הבינלאומית של ישראייר בשנת 2011 מנתב"ג ירדה ב- 8.46%, לעומת התנועה ב-2010. באל על חל גידול של 4.99%, בארקיע היה גידול של 13.86% ובחברות ישראליות קטנות נוספות הייתה ירידה של 81.94%. גם בתנועת הנוסעים הפנים ארצית מנתב"ג הייתה לישראייר ירידה של 1.06%, לעומת התנועה ב-2010. לאל על הייתה עליה של 128.46% ולארקיע הייתה ירידה של 11.07%. כך מתברר מנתונים שפירסמה רשות שדות התעופה.

ספנאייר, חברת התעופה שקרסה באחרונה, הטיסה בשנת 2011 אל נתב"ג וממנו 69,523 נוסעים ורשמה גידול של 149.80%. נתונים אלה מראים יותר מכל, כי ביצועים בנתב"ג של חברות תעופה זרות אינם משקפים את מצבן הכלכלי האמיתי, המושפע מטיסותיהן ליעדים אחרים ומהוצאות המבצעיות שלהן.

בדיקת חסינותן הכלכלית של חברות תעופה הטסות לארץ מוטלת על רשות התעופה האזרחית, המאשרת את הטיסות. גם הנציגים של חברות התעופה הזרות בארץ חייבים לדעת את הנתונים הנכונים והשקופים בדבר איתנותן הכלכלית. על סוכני הנסיעות מוטלת החובה ללחוץ על נציגי החברות הזרות לספק נתוני אמת כלכליים.

קשה גם לדעת את מצבן הכלכלי של חברות התעופה הישראליות לפי נתוני התנועה שלהן בנתב"ג. הכל תלוי בתפוסה הרווחית של נוסעים במטוסיהן, ביעדים השונים אליהן הן טסות ובעלויות ההפעלה. עם זאת, אסור להתעלם מהעובדה, שלמאבק על גידול נתח התנועה בנתב"ג ישנה תרומה חשובה לאיתנות הכלכלית של חברות התעופה.

החברות הישראליות אחראיות ל-40.11% מהטיסות

בשנת 2011 עברו בנתב"ג 12,226,675 נוסעים יוצאים ונכנסים. שנת שיא בתנועת הנוסעים בטרמינל הנוסעים המרכזי של ישראל. החברות הישראליות – אל על, ארקיע, ישראייר ואחרות – תפסו נתח של 40.11% מתנועה זו, והן הטיסו 5,027,764 נוסעים יוצאים ונכנסים.

נתב"ג - מתוך אתר רשות שדות התעופה בישראל

ארקיע הצליחה בשנת 2011 לייצב עצמה היטב כמוביל נוסעים שני בנתב"ג, עם 559.755 נוסעים נכנסים ויוצאים ונתח תנועה של 4.57%. אל על, במקום הראשון, הטיסה 4,014,433 נוסעים ותפסה נתח של 32.83% מהתנועה. ישראייר תפסה את המקום ה-11 בתנועה, עם נתח של 2.06%, אחרי לופטהנזה במקום השלישי, יונייטד איירליינס (המאוחדת עם קונטיננטל) במקום הרביעי, ואחריהן לפי הסדר: טורקיש איירליינס, דלתא איירליינס, אליטליה, איירוסוויט, סוויס, ובריטיש איירווייס במקום ה-10.

גידול של כ-12% בטיסות הפנים

בתחום טיסות הפנים טסו מנתב"ג 751,839 נוסעים נכנסים ויוצאים. גידול של 12.02% לעומת 2010. ארקיע תפסה את המקום הראשון עם נתח של 44.83%, אל על במקום השני עם נתח של 29.77%, ישראייר במקום השלישי עם נתח של 25.22% ואחרים עם נתח של 0.16%. הנתונים מראים שהגידול של אל על בטיסותיה לאילת נגס בפעילותן של ארקיע וישראייר בקו זה מנתב"ג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן