Skip to content

ברצלונה: "הגענו לישראל לסייע לכם למצוא נקודות מפגש"

כך הכריז נשיא קבוצת "בארסה", סנדרו רוסיי שהגיע בראש קבוצתו לישראל ולרשות הפלסטינית. "אנו גאים מאד כי בארסה אהודה ביותר הן אצל הפלסטינים והן בקרב הישראלים - ידיעה שמסייעת ומעודדת אותנו לתרום למען תהליך השלום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס, ערך היום טקס קבלת פנים חגיגי לשחקני והנהלת קבוצת הכדורגל הטובה בעולם – נבחרת ברצלונה ופתח את ביקורם בישראל במסגרת ה Peace tour. אל אולם הטקסים הנשיאותי בירושלים צעדו בזה אחר זה כוכבי הקבוצה בהרכב מלא ובראשם מסי, ניימאר, צ'אבי, אינייסטה, פיקה ופויול יחד עם נשיא המועדון, סנדרו רוסיי ובכירים נוספים בהנהלת הקבוצה. את האירוע כיבדו בנוכחותם גם ראש-הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך שי פירון ושרת התרבות והספורט לימור לבנת.

עם החולצות. מסי, ניימאר, צ'אבי, אינייסטה, פיקה ופויול במסע למען השלום בארץ הקודש (צילום: משה מילנר/לעמ)
עם החולצות. מסי, ניימאר, צ'אבי, אינייסטה, פיקה ופויול במסע למען השלום בארץ הקודש (צילום: משה מילנר/לעמ)

את הטקס הרשמי פתח נשיא המדינה בנאום מיוחד במסגרתו הדגיש את חשיבותו הערכית של "מסע השלום" של בארסה בישראל וברשות הפלסטינית לקידום השלום והסובלנות דרך הספורט. ואמר: "ביקורכם הוא תרומה משמעותית לשלום, ובאתם לישראל בדיוק בזמן – כשממשלתנו החלה את 'המסע לשלום' בינינו לבין הפלסטינים. ביקורכם בישראל וברשות הפלסטינית הינו חלום שמתגשם עבור ילדים פלסטינים וישראלים. לילדים ישראלים ופלסטינים שני חלומות: להבקיע גול בקאמפ נו ולהגשים את חלום השלום לשלום. אינייסטה, צ'אבי, מסי, יכולים ללמד אותנו ואת הפלסטינים לשחק טיקי טקה כדי שנוכל להבקיע את הגול המיוחל – הגול לשלום".

עם הכדורים. "להבקיע את הגול לשלום" (צילום: משה מילנגר/לע"מ)
עם הכדורים. "להבקיע את הגול לשלום" (צילום: משה מילנגר/לע"מ)

הנשיא הודה לשחקנים ולהנהלת הקבוצה על שנענו להזמנתו להגיע לישראל. כזכור, הנהלת מועדון הכדורגל ברצלונה, אשר קיבלה הזמנה אישית מהנשיא פרס להגיע לישראל, הביעה עניין לבקר בישראל וברשות הפלסטינית, כחלק ממסורת הקבוצה לקדם שלום וסובלנות בעולם, בחודש פברואר השנה במסיבת עיתונאים משותפת של נשיא המדינה שמעון פרס ונשיא ברצלונה רוסיי.

מיד לאחר נשיא המדינה נשא דברים ראש-הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "ביקרתם עכשיו במקום הקדוש ביותר ליהודים, הכותל המערבי. יש בישראל עוד אתרים רבים הקדושים ליהדות, לנצרות ולאיסלאם. החלום שלי הוא לראות כדורגל, שלום וביטחון, וגם אחוז אחד מהאוהדים שלכם המבקר באתרים הנפלאים שלנו".

נשיא הקבוצה סנדרו רוסיי אמר בנאומו כי "הגענו לישראל להדק את החברות, היחסים ולסייע לכם ולפלסטינים למצוא נקודות מפגש בדרככם לשלום. אנו עושים זאת עם כל הצניעות ומתוך ידיעה כי בארסה יכולה לאחד בין 2 הקהילות. אנו גאים מאד כי בארסה אהודה ביותר הן אצל הפלסטינים והן בקרב הישראלים – ידיעה שמסייעת ומעודדת אותנו לתרום למען תהליך השלום. זהו רגע היסטורי עבורנו ולא יכולנו לבוא בתזמון טוב יותר. אנו יודעים כי הדרך לשלום דרך דיאלוג היא ארוכה, אך היא משתלמת ואנו מקווים כי תצליחו".

במסגרת טקס קבלת הפנים חתמו נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרת התרבות והספורט ושר החינוך על אמנת "האחר הוא אני" אשר הוצגה על ידי שר-החינוך שי פירון לסובלנות וקבלת האחר. שר החינוך שי פירון בנאומו אמר כי: "בארסה מייצגת מצוינות. אך לא פחות מכך מייצגת הקבוצה את היכולת של השונים לחיות ולהצליח ביחד. מדינת ישראל נועדה להיות חברת מופת. לא נוכל להסכים עם גילויים של פירוד, הפרדה גזענות או שנאת האחר. אנו מקווים כי בשנה הקרובה יחתמו על האמנה כשני מיליון תלמידים, שיתחייבו לקירוב לבבות בין דתיים לחילוניים, בין יהודים לערבים, בקבלת תלמידים עם צרכים מיוחדים ללב החברה, בשילובם של עולים חדשים, ועוד. זהו החזון והמשימה".

1 Comment

  1. בש -גל
    6 באוגוסט 2013 @ 8:49

    כדורגל מאחד בין עמים – למעט מקרה בו העם השני הוא המצאה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן