Skip to content

כ-4,000 ילדים חוסנו ביום הראשון למבצע חיסוני הפוליו

השרה יעל גרמן סיירה היום בתחנות טיפות חלב בדרום ובחנה מקרוב את מבצע: "אין היסטריה בתחנות טיפת חלב. הציבור נענה לקריאה ומגיע". קבוצת אימהות בפייסבוק מתנגדת למבצע ומפרסמת את נימוקיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-4,000 ילדים כבר חוסנו היום בדרום במסגרת מבצע החיסונים נגד מחלת הפוליו. במבצע אמורים להתחסן כמאה וחמישים אלף ילדים עד גיל תשע – מקרית גת ועד מצפה רמון, לא כולל נתיבות. במשרד הבריאות היו מרוצים מהיענות התושבים ביום הראשון למבצע.

שרת הבריאות, יעל גרמן, סיירה הבוקר בתחנות טיפת חלב ביישובים: רהט, להבים ובאר שבע לרגל פתיחת מבצע חיסוני הפוליו לילדי הדרום. את הבוקר פתחה השרה בתחנת טיפת חלב בשכונה 11 ברהט. האחיות בטיפת החלב הופתעו לראות את השרה מתייצבת ראשונה בתחנה, עוד לפני שהגיעו האימהות הראשונות לחסן את ילדיהן. אחת האחיות הסבירה לשרה כי לא קיבלו התרעה מראש על כך שהשרה בכבודה ובעצמה תגיע לביקור אצלן ולכן ההתרגשות הייתה גדולה.

שרת הבריאות משוחחת עם אמהות בטיפת חלב בבאר שבע
שרת הבריאות משוחחת עם אמהות בטיפת חלב בבאר שבע (צילום: יח"צ)
האמהות הופתעו. גרמן בטיפת חלב ברהט
האמהות הופתעו. גרמן בטיפת חלב ברהט

מתחנת טיפת חלב בשכונה 11 המשיכה לסייר בתחנות טיפת חלב האחרות ברהט, כאשר להמשך לסיורה הצטרף גם ראש המועצה המקומית, פאיז סהיבאן. 

בהמשך הבוקר, המשיכה גרמן לתחנת טיפת חלב ביישוב להבים. גם שם התקבלה בהפתעה גמורה על ידי אימהות, שהתרגשו לפגוש פנים אל פנים את שרת הבריאות. האימהות בלהבים ניצלו את ההזדמנות לשאול אותה ישירות שאלות על חיסון הפוליו ועל התפשטות המחלה. 

אחרי הסיור בלהבים המשיכה השרה גרמן לביקור בתחנות טיפת חלב בבאר שבע. בתחנה ברחוב ירושלים בעיר נתקלה לראשונה בתור של הורים, שהגיעו לחסן את ילדיהם והתפעלה מהסדר המופתי במקום ומההיערכות לקראת ההורים. 

לדבריה: "אני מרוצה. גיליתי היערכות מוצלחת ומוכנות גבוהה למבצע החיסונים. אווירה טובה וסדר מופתי. בתחנות טיפת חלב שבהן צפויים תורים, דאגו הצוותים לצל, לכיסאות ולמים עבור המשפחות הממתינות בתור. הארגון של אנשי מחוז דרום במשרד הבריאות בלתי רגיל. אני מסירה בפני אנשי המשרד את הכובע על ההתגייסות והסדר. זה לא מובן מאליו שהאחיות עובדות ונרתמות בקיץ לעבודה משמונה בבוקר עד שמונה בערב". 

התחנה האחרונה בביקור בדרום היום הייתה במוקד "קול הבריאות" בקרית מלאכי. עד השעה 12:00 בצהרים כבר צלצלו למוקד הטלפוני של משרד הבריאות יותר מאלף הורים כדי לשאול שאלות בעניין חיסוני הפוליו ולברר היכן אפשר לקבל חיסונים. מסכמת השרה: "אין היסטריה בתחנות טיפת חלב. הציבור נענה לקריאה ומגיע. היום הראשון של המבצע עובר בהצלחה. המשרד השקיע בתכנון ובלוגיסטיקה, והתוצאות נראות לעין".

מחר תמשיך השרה לסייר בדרום ותגיע משעות הבוקר לבאר שבע, דימונה, ירוחם ומצפה רמון.

בעקבות מבצע החיסונים קמה קבוצה בפייסבוק המתנגדת לחיסונים בטענה שמדובר בחיסון שאושר בשנת 2009 ואין לו שום מחקרים קליניים או הוכחות לבטיחות. במכתב שמופץ על ידי קבוצת "אמהות מתנגדות לחיסון הפוליו המוחלש" הן טוענות כי החיסון מסכן את הילדים.

משרד הבריאות מפרסם דף שאלות ותשובות בנושא המבצע ועונה על השאלות הנפוצות ביותר כמו כיצד התגלה הנגיף, מי נמצא בסיכון לחלות, מדוע להתחסן שוב, האם אנשים מעל גיל 9 יוכלו להתחסן ועוד.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן