Skip to content

סיירה ליאון בחרה באישה לראשת התאחדות הכדורגל

"אני רוצה להשתמש בחודש הקדוש, הרמדאן, ובהזדמנות זו כדי להושיט את ידי לשלום" אמרה עאישה יוהנסן והוסיפה כי "אני הזוכה אך אני לא רואה באחרים כמפסידים". קריאתה לשיתוף פעולה עם שאר המועמדים נועדה להעמיד את טובת הכדורגל בסיירה ליאון במרכז ולהרכיב תכנית עבודה לפיתוח תשתית אשר חסרה כיום לענף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עאישה יוהנסן בת ה-48 מונתה שלשום לעמוד בראש התאחדות הכדורגל בסיירה-ליאון (SLFA). בכך, המדינה המערב-אפריקנית הפכה למדינה השנייה בעולם כיום, שבה אישה עומדת בראש התאחדות הכדורגל הלאומית, זאת לאחר שבורונדי מינתה ב-2004 את לידיה אנסקרה (Nsekera) לתפקיד. ליבריה היתה המדינה הראשונה באפריקה שמינתה אישה לתפקיד, איזטה ווסלי (Wesley), שכיהנה בין 2010-2004.

בשונה מהבחירות לנשיאות בזימבבואה שנערכו במקביל, אשר לוו בחשדות לאי-סדרים, בסיירה ליאון הוועדה החוקתית דאגה לתקינות יחסית של הליך הבחירות. כוכב העבר מוחמד קלון, אשר התפרסם כאשר שיחק בקבוצת אינטר ומונאקו, לא הורשה להתחרות מכיוון שלא חי במדינה בחמש השנים האחרונות. מועמדותם של שניים נוספים נפסלה עקב מעורבותם בהימורי ספורט אשר אסורים לפי חוקת התאחדות הכדורגל הלאומית והעולמית (FIFA).

 

סמל קבוצת הכדורגל שהקימה יוהנסן

גם מועמדותה של יוהנסן לא עברה באופן חלק. לפי העיתון "סיירה ליאון אקספרס", היו שטענו כי לנוכח נישואיה לקונסול הנורווגי במדינה, היא אינה נחשבת עוד אזרחית סיירה ליאון אלא נורווגית, ולכן מנועה מלהתחרות. לפי חוקי נורווגיה, אדם בעל מעמד דיפלומטי אינו מורשה להחזיק שתי אזרחויות אלא במקרים יוצאי דופן. עם זאת, בסופו של דבר עניין זה לא הביא לפסילתה.

"אני רוצה להשתמש בחודש הקדוש, הרמדאן, ובהזדמנות זו כדי להושיט את ידי לשלום" אמרה יוהנסן והוסיפה כי "אני הזוכה אך אני לא רואה באחרים כמפסידים". קריאתה לשיתוף פעולה עם שאר המועמדים נועדה להעמיד את טובת הכדורגל בסיירה ליאון במרכז ולהרכיב תכנית עבודה לפיתוח תשתית אשר חסרה כיום לענף.

יוהנסן נודעה במידה רבה הודות לקבוצת הכדורגל שהקימה ב-2004, "F.C Johansen", אשר החלה כפרויקט סיוע הומניטרי ל-12 ילדים והפכה לקבוצה המצליחה במדינה כיום. "כדורגל בסיירה ליאון, ואני מדברת בשם רוב אם לא כל מדינות אפריקה, זה כמו דת שנייה" סיפרה בריאיון ל"VOX AFRICA". "עם הרקע שלי בכדורגל, כאשר הקמתי קבוצה מכלום ועכשיו היא בליגת-העל, מתחרה עם מועדונים בין-לאומיים כמו הנוער של ריאל מדריד, אני בעמדה טובה יותר להביא את המבנים והמשמעת לענף ולאחד בין פלגים שלא עבדו ביחד עד כה. אף על פי שהמיקום שלנו בפיפ"א עלה [ממקום 125 למקום 83 בשלוש השנים האחרונות. א"ד], עדיין אין תכנון, אין מבנים, אין משמעת, אין תשתית, ואני מאמינה שאוכל להיות זו שתתקן את המצב הודות לרקע שלי.

"ההצלחה במועדון שלי מתבטאת בכך שאני לא משתמשת בשחקנים שלי בתור כלים, אלא שהמועדון הוא כמו משפחה עם היבטים חינוכיים וספורטיביים. לכן הבחורים קוראים לי 'אימא'. בזכות היחסים והאמון הקבוצה הצליחה כל כך". לצד פעילותה בספורט, יוהנסן מוכרת גם כיזמית בתחומים נוספים, ובפרט בקרן שהקימה הפועלת לצמצום סרטן השד בקרב נשים מכל המגזרים במדינה.

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג "אפריכאן"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן