Skip to content

גידול במספר תושבי התנחלויות: 2.12% בחצי השנה האחרונה

עם זאת, ישנה האטה מזערית יחסית לתקופה המקבילה אשתקד – אז עמד קצב הגידול על 2.25% לחצי שנה. רוב הגידול באוכלוסיית המתנחלים - בגושי ההתיישבות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קצב הגידול של האוכלוסייה המתגוררת בהתנחלויות בחצי השנה הראשונה של 2013, היה גדול מקצב גידול האוכלוסייה הכללית. כך עולה מנתוני מרשם האוכלוסין, המעודכנים ליולי 2013.

על פי הנתונים האלה אוכלוסיית יהודה ושומרון עומדת כיום על 367 אלף תושבים. לתושבי יהודה ושומרון הצטרפו בחצי השנה הראשונה כ-7,700 תושבים חדשים – שהוא גידול אוכלוסייה בקצב של 2.12% בחצי  שנה. גידול זה גדול מממוצע הגידול הארצי השנתי, העומד על 1.9% לשנה. עוד מתברר מנתוני משרד הפנים כי בשנת 2012 גדלה אוכלוסיית יהודה ושומרון ב-4.8% לשנה .

הר גילה בשלג. שיא של 21 אחוזים בגידול האוכלוסייה (צילום: ויקיפדיה)
הר גילה בשלג. שיא של 21 אחוזים בגידול האוכלוסייה (צילום: ויקיפדיה)

קצב הגידול הגבוה ביותר נרשם במועצה האזורית הר חברון (4.8%); מועצה אזורית גוש עציון (4.1%) ובמועצה האזורית שומרון (3.2%). במועצות המקומיות גדלה גבעת זאב ב-3.1%, היישוב אורנית גדל בשלושה אחוזים והאוכלוסייה במודיעין עילית ובביתר עילית גדלה גם היא בשלושה אחוזים.

הישובים במקום הראשון בקצב הגידול באחוזים הם: הר גילה שבגוש עציון (21%); משכיות ורותם בבקעת הירדן (14%); עץ אפרים בשומרון (11%); נחליאל במטה בנימין (10%) וטנא שבהר חברון (8%).

 מניתוח התוצאות לחצי השנה הראשונה של 2013 עולה כי:

•         ישנה האטה מזערית יחסית לתקופה המקבילה אשתקד – אז עמד קצב הגידול על 2.25% לחצי שנה.

•         לגושי ההתיישבות הברורים נוספו 5,200 תושבים חדשים ומתגוררים בהם היום כ-226 אלף ישראלים. קצב גידול האוכלוסייה עומד על 2.3% (2.4% בתקופה המקבילה בשנת 2012).

•         מחוץ לגושי ההתיישבות נוספו 2,400 תושבים חדשים ומתגוררים במרחב זה יותר מ-140 אלף ישראלים. קצב גידול האוכלוסייה עומד על 1.7% (1.9% בתקופה המקבילה בשנת 2012).

במועצת יש"ע טוענים כי הגידול באוכלוסייה הוא למרות עצירת מכרזי הבניה ועיכובים בקידום תוכניות מתאר, וחרף עלייה של מחירי הדיור בכל יהודה ושומרון עקב היצע הולך וקטן של דירות.

צביקי בר חי, ראש המועצה האזורית הר חברון, הגיב: "המועצה יצאה ליפני שנה לתוכנית של צמיחה – תוכנית רבבה. אלו פירותיה של התוכנית האסטרטגית ושל עבודה משותפת של הנהגות הישובים וצוות המועצה. ישובי הר חברון הפכו לאבן שואבת לזוגות צעירים ולמשפחות המחפשות חינוך ערכי איכות חיים ועשייה לאומית״.

במועצת יש"ע הביעו סיפוק מהנתונים: "לשמחתנו הציבור הרחב מצביע ברגלים והופך את יהודה שומרון ובקעת הירדן לאזור מועדף למגורים. עם זאת הביקוש הגדול מחייב את הממשלה לחדש את הבנייה ולהוציא מכרזים חדשים למגורים בישובים העירוניים וכך להקל על מצוקת הדיור במרכז הארץ ובירושלים".

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    6 באוגוסט 2013 @ 19:28

    איזו מכה ליריב אופנהיימר מנכ"ל שלום עכשיו הבחור לא נח רץ מהתנחלות אחת לשניה שולח דוחות מעקב ותצלומים לבוסים באירופה ויש גידול באוכלוסית ההתנחליות קשה קשה …………….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן