Skip to content

הדולר ירד ל-3.553 שקלים

שפל שהיה רק בנובמבר 2011. הספקולנטים מנצלים עד תום את החלל שנוצר במציאת תחליף לנגיד סטנלי פישר. התחזקות השקל פוגעת בחברות התעשייה, ובחברות תעופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדולר ירד היום בתום יום המסחר ב-0.225% ל-3.553 שקלים, זהה לשפל של הדולר שהיה בנובמבר 2011. גם מול האירו התחזק היום השקל, כאשר האירו ירד ב-0.216% ל-4.7154 שקלים.

ספקולנטים גורמים לדולר להיחלש מול השקל
ספקולנטים גורמים לדולר להיחלש מול השקל

חלל שנוצר כשאין נגיד

הספקולנטים במטבעות חוץ פועלים כבר הרבה זמן בשוק המטבעות הישראלי. כל עוד עמד מולם הנגיד סטנלי פישר, הוא לחם בהם בעוז באמצעות קניית דולרים והורדת הריבית. עתה כשבישראל נוצרה סאגה מעציבה בבחירת נגיד מחליף, הם לא מהססים ומנצלים עד תום את החלל שנוצר ואת חוסר היכולת לקבל החלטות חשובות בבנק ישראל. מה גם שקרנית פלוג, הנגידה בפועל, מטעמים שלה, מגיבה לאט. יש גם הטוענים, כי היא מעדיפה להשאיר את העבודה השחורה לנגיד הבא.

פיטורי עובדים

שקל חזק של 3.55 שקלים לדולר כבר מקפיץ חברות תעשייתיות וחברות שירותים במשק, בעיקר את אלה הפועלות בתחום היצוא וגם כאלה המוכרות את שירותיהן בדולרים, כמו סיטונאי התיירות וחברות התעופה. הטענה שלהן שאם ימשיך השקל להתחזק מול הדולר, הוא יגרום לפיטורי עובדים.

"אין מנהיגות"

ניר אומיד, מנהל השקעות ראשי בתמיר פישמן התייחס היום לשינויים בשער הדולר: "בימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה", זוהי שעתם היפה של הספקולנטים במטבע חוץ, זה כבר פחות משנה מי יהיה הנגיד הבא, יותר חשוב שזה יקרה בהקדם. 3.55 שקלים לדולר, וידו של השקל עוד נטויה. זו יכולה להיות שעתה היפה של דוקטור קרנית פלוג, אם יוחלט באופן מפתיע בישיבה שאינה מן המניין על הפחתת ריבית של 0.25%-0.5%, האפקט של הודעה כזו שאינה במועד, חזק הרבה יותר. אין שום סיבה שהפחתה כזו לא תבוצע מייד, האינפלציה בפועל במרכז היעד, ציפיות האינפלציה נמצאות מתחת למרכז היעד, ובינתיים היצואנים מקיזים דם והצמיחה הולכת ונחלשת. הפחתת ריבית אינה תהליך בלתי הפיך ועם שינוי התנאים הכלכליים תמיד ניתן לעלות ריבית בחזרה גם בצורה חדה. בינתיים, אין מנהיגות ואין מי שמחזיק את המושכות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן