Skip to content

הרב מוטי אלון הורשע בביצוע מעשה מגונה; יגיש ערעור

הרב פרץ בבכי בהישמע דבר ההרשעה ובסיום המשפט קיים מסיבת עיתונאים עם פרקליטו והעדיף לקרוא מזמור תהילים. לשאלות התקשורת הגיב: "מי שמבקש לשמוע את דברי מוזמן הערב למגדל לשיעור תורה". פורום תקנה קבע כי להכרעת הדין לא תהיה השפעה על עמדתו ולכן גם זיכוי לא ישנה את האזהרה לציבור מפניו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (רביעי) את הרב מוטי אלון, לשעבר רב ישיבת הכותל, בביצוע מעשים מגונים בכוח בקטין. בכך הגיעה לסיומה סאגה משפטית שנמשכה שנים רבות, במשפט מתוקשר בו הואשם אחד מבכירי הציונות הדתית בעבירות מין. במהלך הדיון. עם היוודע הכרעת הדין, פרץ הרב אלון בבכי.

הרב מוטי אלון
מקבל באהבה. הרב מוטי אלון (צילום: ויקימדיה)

התביעה טענה כי המעשים נעשו במהלך שתי פגישות אישיות של אלון עם נער בן 17, שלא היה אחד מתלמידיו. מכתב האישום עלה כי במהלך אותן פגישות שטח הנער את מצוקותיו בפני הרב וטען כי לאחר מכן הרב חיבק אותו וגם נישק אותו בפניו: "והמשיך ללטף אותו בחלקי גופו השונים וכן נשק על פניו זמן ממושך". גזר הדין בו ייגזר עונשו יינתן אחרי החגים.

בהכרעת הדין קבעה נשיאת בית המשפט, השופטת חגית מארק-קרמנוביץ', כי המרכז להערכת מסוכנות יתבקש לתת חוות דעת על הרב לקראת גזר הדין. היא ציינה כי "שירות המבחן מתבקש להכין תסקיר לנפגע". בכתב האישום נטען כי את כל המעשים המתוארים לעיל ביצע הנאשם בנער "לשם גירויו המיני".

הרב אלון הכחיש לאורך כל הדרך את המעשים שיוחסו לו ושנחשפו על ידי "פורום תקנה" – הפורום למניעת הטרדות מיניות בציבור הדתי. הפורום קבע עוד לפני הכרעת הדין כי בלי שום קשר לתוצאות המשפט, על אלון להימנע מכל פעילות רבנית ציבורית ומייעוץ אישי ביחידות לפונים אליו ולא לשאת כל תפקיד חינוכי וניהולי. אלון דחה הצעה לעסקת טיעון בה הוא יודה בעבירות המיוחסות לו, אך לא יכלא. "אינני יכול להסכים לעסקה שאומנם קורצת", אמר אלון, "אך אינני יכול להודות במעשים שלא ביצעתי".

הבוקר הכריע בית המשפט אחרת. אלון צפוי למאסר של שבע שנים כקבוע בחוק. במסיבת עיתונאים קצרה שקיים הרב עם פרקליטו, עו"ד אשר אוחיון, בצאתו מאולם בית המשפט, אמר הפרקליט: "הופתענו לרעה מהכרעת הדין, לא ציפינו לזה, אנו מתכוונים לערער על ההכרעה ואני מקווה שהתוצאות ישתנו בהתאם לטובה". אלון ישב על כיסא ואמר כי הכין נאום אחד אותו יישא לאחר הכרעת הדין, בין אם תהיה לטובה או לרעה. הוא החל להקריא חלק מדברי דוד המלך בתפילתו לאלוהים: "ממעמקים קראתיך ה'…" ואחר כך הוסיף כי הוא מקבל באהבה את כל שגזר עליו אלוהיו ואת הגלים ששטפו אותו. "אם יבואו עוד גלים", אמר הרב, "נעבור גם אותם".

אלון סירב להגיב לשאלות עיתונאים. כשהקריא את תפילת דוד, נשאל: "אתה חש כמו דוד המלך?". הוא התעלם וסיים את דבריו באומרו: "כל מי שחפץ לשמוע את דברי מוזמן הערב בשבע וחצי לשמוע שיעור במגדל. השיעורים לא נפסקו ולא יופסקו".

יצוין כי פורום תקנה קבע כי להכרעת הדין לא תהיה השפעה על עמדת חבריו בעניינו של הרב ולכן גם זיכוי לא ישנה את האזהרה הציבור מפניו. בין תומכי הרב שהגיעו הבוקר לבית המשפט היה גם ליאור קצב, אחיו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, שהורשע בגין עבירות מין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן